Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sosyoloji, Tarih, Psikoloji ve Din

Felsefeye Giriş - 2

Hilmi Ziya Ülken

Felsefeye Giriş - 2 Sözleri ve Alıntıları

Felsefeye Giriş - 2 sözleri ve alıntılarını, Felsefeye Giriş - 2 kitap alıntılarını, Felsefeye Giriş - 2 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Virtüel sezgi yaşanmış ve yaşanacak gerçek ve mümkün hallerin aynı lahzada, aynı şuur fiilinde kavranması demektir. Bu acaba mümkün müdür? Psikolojik tecrübe buna “hayır” diye cevap verir.
Sayfa 676 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kant
Ahlakın hareket noktası “iyi niyet”tir. Dünyada var olan şeyler arasında iyi niyet kadar iyi bir şey yoktur. O tamamen spontanedir ve bütün ahlaki hareketlerin prensibidir. İyi niyette başarı gaye değildir, insan başarsın veya başarmasın, yalnız iyi niyet sahibi olması ahlaklılık için yeter.
Sayfa 554 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Tevfik Fikret
***** “Putunu kendi yapar, kendi tapar.” *****
Sayfa 653 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Taassup'u ancak irfan ve aşk yıkar.
***** İmanın kuvveti verimliliğini muhafaza edebilmek için hoşgörürlükle (tolérance) beraber yürümelidir. *****
Sayfa 715 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kant
***** Üstün iyiliğin ulvi şartı ahlaktır. *****
Sayfa 629 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kant
***** Ahlaklılığın asıl temeli iradenin muhtarlığıdır. *****
Sayfa 560 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Kant
***** Ölümden sonra bizim için sonsuz yeni bir hayat başlayacaktır. *****
Sayfa 629 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kant eksikleri tamamlıyor.
Eğer ruh ölmez ise, onu ölmez kılan, ölmez olarak devam etmesini temin eden, bir “mutlak varlık”a dayanması lazım gelir. Kant, buradan da Allah’ın varlığına geçiyor. Eğer Allah’ın sonsuz varlığında ruhlar ölmez iseler, bu dünyada ulaşılmamış olan saadetler, elde edilmemiş iyilikler bu sonsuz âlemde ölmez ruhlar için gerçekleşebilirler.
Sayfa 564 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kant
***** Ahlaki varlık olması bakımından insan bütün tabiatın kendisine tabi olduğu üstün hedeftir. Allah’ı ahlaki bir hedefe göre tabiatı meydana getiren üstün varlık diye tasavvur eder. *****
Sayfa 301 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
** İnsan hürdür. Çevresini seçebilir. Tabiatın kaderleri içerisinde şartları üzerine tesir edebilir: Tercih eder, intihap eder ve türlü yollar arasından birini seçmeye karar verebilir. İnsanın iradesinden gelen bu güç, onu başka insanlar üzerine, kendi üzerine ve tabiat üzerine hâkim kılar ***
Sayfa 708 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sokrates’in ifadesine göre sevgi, ölümlü varlık ile ölümsüzlük ve ölümsüz varlık arasında köprüdür. Birinciyi ikinciye bağlar. Sevgide ölmezlik iştiyakı uyanır ve bize güzellik duygusunu verir. İki türlü sevgi vardır: Birini cismani Eros temsil eder. O dünyaya ve bedene aittir, ötekini göksel (ourania) olan Eros temsil eder. Üstün âleme, idée’lere aittir. Asıl yükselten, yaratıcı olan, sanatın kaynağı vazifesini gören sevgi ikincisidir. Burada sanat, insanın idée’lere çevrilen bakışı olarak görülmektedir.
Sayfa 434 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Çocuk kendisine yapılan en basit telkinlere inanabilir. İnsan daima vehimlerine hakikat gözüyle bakabilir ve aldanabilir. Buradaki haller de birer inanmadır. Fakat bunların ne geçerliliği, ne devamlılığı vardır.
Sayfa 593 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
David Hume
* “Cemiyet menfaatlerine genellikle adalet kaideleri denir,” diyor. “Biricik kanun kavmin emniyetidir; bütün diğer kanunlar ona tabidir.” *
Sayfa 544 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Kant
***** Ahlakta taklidin hiçbir rolü yoktur, iyi örnekler ancak teşvik etmek, cesaret vermek için kullanılır. *****
Sayfa 557 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Pascal
Allah’ın varlığına inanmaya veya inanmamaya mecbursunuz. Hangi tarafa gideceksiniz? İnsan aklı hiçbir şeyi tayin edemez. Sizinle şeylerin mahiyeti arasında bir nevi kumar oynamaktadır: Bu kumar yazı ve tura oyunudur. Tura veya Allah’ı almakla elde edeceğiniz kazanç ve kaybı hele bir tartınız! Kazanırsanız, ezeli saadet ve rahmeti kazanacaksınız. Kaybederseniz, her şeyi kaybedeceksiniz. Yalnız birisi Allah’ın varlığı lehinde olan sonsuz talih olsa, onu tercih etmelisiniz. Çünkü sonsuz kazancı mahdut olanlara tercih ediyorsunuz.
Sayfa 639 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
199 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.