Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fıkıh Usulü

Vehbe Zuhayli

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Anlama akıl ile olur. Çünkü akıl anlama ve idrak vasıtasıdır.
Sayfa 167Kitabı okudu
Şu da unutulmamalıdır ki Kur'an'ın kendisini terceme etmek mümkün değildir, ancak manası terceme edilir. O da Kur'an değil­dir. Çünkü Kur'an Arapça inmiştir. Allah(c.c.) onunla, bir benzerini veya bir suresinin benzerini getirmeleri için insanlara meydan oku­muştur. O, üslubu, nazmı, belağatı, beyanı, manaları, kıssaları ve kayıptan haberler vermesiyle mucize olduğunu haykıran, Rasulullah' ın çağlar boyu devam edecek en büyük ve en açık mucizesidir.
Sayfa 168 - el-MAHKÜMÜ ALEYH
Reklam
Kur'ân-ı Kerim'in kalplere tesirini, gönüllere hakim, oluşunu dikkatleri çektiğini ve Allah kelamı olduğunda kişiyi insafa getirdiğini hiç kimse inkar edemiyor.
Kur'ân-ı Kerim kıyamete kadar Allah'ın (c.c) himayesi altındadır.
"Kişinin mükellef olduğu işin onun gücü dahilinde olması" şar­tı bunun mükellefe hiç meşakkat getirmeyeceği anlamına gelmez. Çünkü bir fiilin güç yetirilebilir olması ile meşekkatli olması arasın­da bir çelişki yoktur, her mükellefiyette mutlaka bir meşakkat bu­lunur. Ancak Allah(c.c.) lutfu ve keremi ile bizden tahammül edemeyeceğimiz meşakkatleri kaldırmıştır.
Sayfa 161 - Meşakkatli İşlerle Mükellef Tutma / Tarihu 'l Fıkhi 'l-İslami, Muhammed Ali Sâyis: s.25
Meselâ oruçla hedeflenen aç ve susuz bırakarak nefse acı vermek değildir. Bilakis maksad ruhun arınması, bedenin sağlığı ve merhamet duygularının gelişmesidir.
Sayfa 162Kitabı okudu
Reklam
Nasıl ki farza götüren şey de farz ise harama götüren şey de haramdır.
Sayfa 115Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.