Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Foucault Sözlüğü

Judith Revel

Foucault Sözlüğü Gönderileri

Foucault Sözlüğü kitaplarını, Foucault Sözlüğü sözleri ve alıntılarını, Foucault Sözlüğü yazarlarını, Foucault Sözlüğü yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Siyaset savaşın başka araç­larla devam etmesidir.
Sayfa 105 - SavaşKitabı okudu
...daima içeride olunur. Kenar bir mittir. Dı­şarı hakkındaki söz, hiç durmadan sürdürülen bir rüyadır.
Sayfa 53 - FoucaultKitabı okudu
Reklam
136 syf.
7/10 puan verdi
Kitap mı ağırdı yoksa benim talihsiz bir günüme mi denk geldi bilmiyorum ama okurken beni çok yordu. Belki de bildiğim şeyleri çok karmaşık anlattı. Revel’in Foucault ile ilgili bir başka kitabını daha okuyacağım, sanırım o zaman sorunu anlayabilirim.
Foucault Sözlüğü
Foucault SözlüğüJudith Revel · Say Yayınları · 201220 okunma
Yönetim teknolojileri, o halde, eğitimin yönetilmesi ve bireylerin dönüştürülmesi, ailevi ilişkilerin ve kurumların yönetilmesiyle de ilgilenir. Bundan dolayıdır ki, Foucault kendilik yönetimine ilişkin bir analiz yoluyla başkalarının yönetimselliğine ilişkin bir analize yönelir. "Başkaları üzerinde kullanılan egemenlik teknikleri ile kendilik teknikleri arasındaki karşılaşmaya 'yönetimsellik' adını veriyorum."
Sayfa 129Kitabı okudu
Bir yandan, tarih bir süre değil, fakat "birbirine karışan ve birbirinin içine giren bir süreler çokluğudur.
Sayfa 118Kitabı okudu
Foucault, aslında, üç mümkün soykütük alanının var olduğuna işaret eder: bilmenin özneleri olarak kendimizi kurmak olanağını bize veren, hakikatle ilişkilerimizin içerisindeki kendimizin tarihsel bir ontolojisi; kendimizi başkaları üzerinde etkili olan özneler olarak kurmak olanağını bize veren bir iktidar alanıyla ilişkilerimizin içerisindeki kendimizin bir ontolojisi; kendimizi etik varlıklar halinde kurmak olanağını bize veren, ahlâkla olan ilişkilerimizin içerisindeki kendimizin bir ontolojisi.
Sayfa 113Kitabı okudu
Reklam
ben de böyle düşünüyorum :d
18. ve 19. yüzyıllar arasında özümsenmiş olan toplumun hukuksal modeli yerini geniş anlamda tıbbi bir modele bırakır; hastanın ve hastalığın ötesine geçen bir müdahale alanıyla meşgul olan, gerçek bir "toplumsal tıb"bın doğuşuna tanık olur. Tıbbi yönetime, sağlığın, nüfusun ya da beslenmenin kontrolüne ilişkin mekanizmaların kuruluşu içerisinde "halkları" yöneten bir kolektif tıbbileşme yolunun ortaya çıkışı normal ile hastalıklı arasındaki sürekli bir ayrımı tüm topluma uygulamak ve davranışlar ve varoluşlar, çalışma ve etikler hakkındaki bir normalleşme sistemini empoze etmek olanağını verir.
"Benim problemim kendimi oluşturmak ve kendimle birlikte başkalarını da belirli bir tarihsel içeriğin ortasında, olduğumuz şeyin, sadece geçmişimiz değil şimdimiz de olan şeyin bir deneyimini, kendisinde dönüşmüş olarak ortaya çıktığımız gibi modernliğimizin bir deneyimi yapmaya davet etmektir."
Biyopolitik
"Nüfusun keşfedilmesi, aynı zamanda, bireyin ve direnebilir olan bedenin keşfedilmesi, Batı'nın politik davranışlarının kendisinin çevresinde dönüştüğü başka büyük bir teknolojik düğümdür. Şu anda adını anotomo-politik olarak andığım şeyin tersine, biyopolitik adını vereceğim şey işte o zaman icat edildi." Disiplin kendini bedenlerin anotomo-politiği olarak gösterdiği ve temelde bireylere uygulandığı halde, biyopolitik hayatını yönetmek amacıyla nüfusa uygulanan bu büyük" toplumsal hekimliği" temsil eder. Hayat bundan böyle iktidar alanının bir parçası olur.
bedenlerin politik kuşatması
Bu temel üzerinde, Foucault çözümlemesini iki yönde geliştirecektir: birincisi gerçek bir "iktidar fiziği"ne ya da filozofun onu ayrıca göstereceği gibi, bir anatomopolitik'e, bir toplumsal ortopedi'ye, yani iktidarın okuldan fabrikaya kadar her bireyi kendileriyle biçimlendirdiği stratejiler ve uygulamalar hakkındaki bir incelemeye uygundur; ikincisi ise tam tersine bir biyopolitik'e yani hayatın politik yönetimine uygundur. Artık bireylerin bedenlerini doğrultmak ve gözetlemek değil, fakat sağlığın, hijyenin vb. gerçek yönetim programlarını oluşturmak suretiyle "halkları" yönetmek söz konusudur.
Reklam
Öznellik problemi, yani "öznenin kendi kendisiyle ilişkiye girdiği bir doğruluk oyununun içinde kendilik deneyimini oluşturduğu biçim" öyleyse filozofun analizlerinin merkezini oluşturur. Eğer özne kurulursa, bu psikolojik bir kimlik temeli üzerinde değil de, iktidar veya bilme ya da kendilik teknikleri yoluyla olabilen pratiklerin içerisinde kurulur.
Sayfa 102Kitabı okudu
Öznelleşme biçimlerinin, onları nesneleştirmek suretiyle, özne gibi bir şeyi ürettikleri doğruysa eğer, bu öznelerin kendi kendileriyle ilişkiye girmeleri nasıl olur? Birey kendi kendisiyle ilişkiye sahip olmak ya da yeniden sahip olmak amacıyla hangi davranışları gerçekleştirir?
Foucault iktidarı asla tutarlı, birlikli ve durağan bir kendilik olarak değil, doğuşunun karmaşık tarihsel koşullarını varsayan ve felsefi analizin geleneksel biçimde iktidar alanı olarak saptadığı şeyin dışı da dahil, pek çok etkiyi içerimleyen "iktidar ilişkileri" olarak ele alır.
ya anladın mı şimdi Foucault için iktidar ne demek?
Nasıl ki egemenliğin hukuksal modeli siyasal bir ekonominin doğuşunu hesaba katmak olanağını vermiyorsa, Devlet'in siyasal eleştirisi de toplumsal bedenin tümü ve uygulamaların çeşitliliği, yani kendilerine yer verdiği, uyrukluk ve parodoksal olarak öznelleşme fenomenlerinin değişkenliği içinde, iktidarın dolanımını açıklığa kavuşturmak olanağını vermez.
Sayfa 83 - :/Kitabı okudu
Gerçekte 1970'li yılların sonundan itibaren Foucault'yu ilgilendiriyor gibi görünen şey, doğrulama nesnesi olarak cinselliğin tarihinden daha fazla, "kendilik teknikleri" ve öznelleşme süreçlerinin imkanıyla ortaya konulmuş olan problemdir.
57 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.