Puan

9.610 üzerinden
75 kişi
MÜGE ANLI'NIN BİLE ÇÖZEMEYECEĞİ OLAYLAR SİLSİLESİ!
9/10
·164 syf.··
2021 99. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 01 Temmuz 2021 09:40
Selam değerli okurlar. Kitabın incelemesine başlamadan evvel, eser sahibi hakkında duygu ve düşüncelerimi aktarmak istiyorum biraz. Sevgili Hakan, değerli dostum; uygulamada tanıdığım ve tanımaktan da fevkalade mutluluk duyduğum, görgülü, efendi, saygıdeğer bir beyefendidir. Kendisine karşı hissettiğim sevgi ve destek olmak isteğim, kitabını almamın başlıca faktörüydü, bunu inkar etmeyeceğim, çünkü( benim düşünceme göre) kendisi desteği, saygıyı, sevgiyi fazlasıyla hak eden, terbiyeli, tevazu sahibi, kalender bir adamdır! Doğrusunu isterseniz kitabına dair fazla bir alıntı yok. Kitabını özellikle alma isteği uyandıracak, beni fazlasıyla heyecanlandıracak bir bülten yahut inceleme yazısı da okumadım. Dediğim gibi kişiliğinin hatırına kitabını aldım. Peki ya sonra? İşte sonrası pişmanlık değil kesinlikle "iyi ki" oldu. —İyi ki almışım, yoksa beni derinden etkileyen böylesine güzel bir kitaptan ve emekten mahrum kalacaktım— diye düşündüm. Kitabı artılarıyla- eksileriyle, tamamen tarafsız şekilde incelemeye gayret sarf edeceğim ve neden böyle düşündüğümü anlamış olacaksınız diye umut ediyorum. Kitapta fazlasıyla noktalama işareti hatası, anlatım bozukluğu, zaman kayması( -yor cümlesinin ardından -mış/miş, dı/di, yahut -ır/ir) kurguya hizmet etmeyen, hikayenin akışını bozan absürt ögeler ve eylemler( Sadık'ın Zilan'a karşı beslediği anlamlı duyguları okuduğumuz cümlenin ardından Sadık'ın karanlıkta tuvalete gitmekten korkmasını öğrenmemiz gibi, tekil ve çoğul şahısların ardışık cümlelerde, aynı konuyu anlatırken,şahıs eklerinin karıştırılması gibi.) Normalde sıraladığım hususlardan rahatsız olabilirdim. Dikkatli bir okur olduğuma inanırım, genelde gözümden en ufak bir detay dahi kaçmıyor. Ama bu sefer ne oldu biliyor musunuz? Müthiş keyif alarak okudum.
GavanHakan Çelebi · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2020159 okunma
10/10
·164 syf.··
Beğendi
·
2022 25. kitabı
#gavan Kùrtçede çoban anlamìna gelir isminden ve baba meslegim olmasìndan oturu cok benimsediģim bir eser oldu. Dunyanìn en gùzel en helal mesleklerinden biri olmasìnìn yanı sıra PEYGAMBER meslegidir. Maddi durumu iyi olmayan Sadığın ailesi başka bir köye coban olarak giitmesine razı gelir.Masum yureklerde kurulan hayallerin bile ayrı bir naifligi vardır herzaman. Ortaokul ogrencisi sadık hayallerinin ulaşılmaz oldugu zamanlardı belkide onun icin ama bu durumdan bile bir mutluluk payı çıkarïr kendince òyle ya ufukta Van Gölünü gòrmek var. Kurulan hayaller guzel hic tanimadigi bilmedigi bir memlekette cekimserligin ve utangacligin etkisiyle herseye evet derdi. Koyde husumetli iki aga kardesten Cemşit Aga nın yanïnda çalışmaya başlar.Burda yeni insanlarla tanisip yeji dostkuklar edinir ancak her iste oldugu gibi burdada zorluklarla karşılaşır. Her ne kadar ayak uydurmaya calışsada hor gorulur itilir kakilir cogu zaman. Peki ya sustukları,ugradigi haksizliklar ne zaman bir son bulur? Bir dogu kitabı kulturu ve yasantisi guzel bir dille anlatilmis Sadık ile beraber zorlu ve duygusal bir yolculuk oldu.Ozlem,aşk,hasret gibi konulara deginilerek severek okunan bir eser oldugunu soyleyeyim. Cok merwk ettigim ve okumama gercekten degen bir eser oldugu icin minnettarim. Butun #gavan ve gavan çocuklarina selam olsun Hakan Çelebi @kdysosyal
GavanHakan Çelebi · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2020159 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Kör bir çaresizliğin ezgisiydi bunlar...
Puan vermedi·164 syf.··
Beğendi
·
2023 42. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Kasım 2023 15:24
Bana imzalı olarak gönderdiği bu güzel kitap için Hakan hocama çok teşekkür ediyorum öncelikle. Kitabın ilk sayfasından itibaren kendimi farklı bir coğrafyada buldum. Oranın yaşam tarzını kültürünü , düşünce tarzını okura aktarabilen bir kitaptı benim için. Kitapta belki de çoğu insanın aslında bastırmaya çalıştığı duygularını kendimi Sadık başkarakteriyle özdeşleştirerek tekrardan gözden geçirme fırsatım oldu. Bazen bastırmaya çalıştığımız duygularımız sadece bize değil çevremize de zarar verebiliyor. ("Hiçbir şey yapmadığım halde birçok şeyin kaderi bana bağlıydı. " Sayfa 176) Cesaretle çekingenliğin arasındaki ince çizgiyi bulamayan Sadık'ın yaşadıkları ve diğer yanda çektiği özlem duygusu sonra talihsiz aşkı hayatını bambaşka yerlere sürüklüyor. Kesinlikle okunması gereken bir kitap.
Düşünce
GavanHakan Çelebi · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2020159 okunma
İnsan başkalarının acısını çekebiliyorsa o zaman kendine insan diyebilirdi.
9/10
·164 syf.··
2021 104. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 27 Ekim 2021 19:58
Yazarından imzalı olarak hediye gelen bir eserdi "Gavan". Elime alıp incelemek isterken birden kendimi eserin içinde buldum. Eserin en güzel tarafı başarılı betimlemelerin yer alması. Gerek mekan betimlemeleri gerek insan betimlemeleri ustalıkla yapılmış. Olayların geçtiği mekanın, o coğrafyada yaşayan insanların psikolijilerinin okura tanıtılması eserin daha iyi anlaşılmasını sağlamış. Olaylar akıcı bir şekilde ilerliyor ve merak unsuru canlı tutulmuş. Son ana kadar "acaba neler olacak?" diyorsunuz. İnsan ilişkileri, aşk, saygı, töreler, bir coğrafyadaki insanların yaşam biçimleri tutarlı bir biçimde ele alınmış. İçinde geçen bazı cümleler insanı derinden etkiliyor. "Zaten insanoğlu elinde olan şeyin kıymetini onu kaybetmeden anlayamazdı." (s. 20) "Eğer insan başkalarının acısını çekebiliyorsa işte o zaman kendine insan diyebilirdi." (s. 79) Özellikle başkahramanın ruh hali derinlemesine incelenmiş. Onunla birlikte siz de çıkmaza giriyor, onunla umut ediyor, onunla üzülüyorsunuz. Okunabilecek bir eser olduğunu düşünüyorum. Şimdiden keyifli okumalar dileklerimle...
Edebiyat
GavanHakan Çelebi · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2020159 okunma
BU DA BİZİM HİKAYEMİZ;
10/10
·162 syf.··
Beğendi
·
2021 105. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Kasım 2021 19:27
Sanat evrenseldir diyenleri her zaman desteklemişimdir.Sanatın,dini,dili, ırkı yoktur.Dünya edebiyatı okuyucunun elinin altındadır.Çağlararasında geçişler yapmak da okurun en büyük mutluluğudur.Hiç yaşamadığı ya da hiç yaşayamayacağı bir hikayeyi yaşamak ne muazzamdır. Aynı ülkede olup da doğu batı arasında ki yaşam tarzlarını,dillerini ve kültürlerini hikayede okumak ve öğrenme imkanına sahip olabilmek de ayrı bir keyif veriyor insana. Gezmek mi insanı geliştirir okumak mı diye sorulduğunda ben hep okumak derim.Fikrim hiç değişmez. Bu sefer Ülkemizin Doğu Anadolu Bölgesi'nin bir köyüne misafiriz hepimiz,eseri okumayı tercih edenler elbette. Sadık Ben; Biz hayatla küçük yaşta tanışırız.Okumaya çalışırken hayvanların bakımı da bize aittir.Şehirde ki kaosu bilemem ama bizim de kendimize göre zorluklarımız vardır. Erkek de olsak Ata ya saygı sonsuzdur.Kendi düşüncelerimizi söyleme özgürlüğümüz yoktur mesela.Biz babamızın bir eşyası olarak görünürüz. Bizim yerimize karar verirler bize de uygulaması düşer.Evleneceğimiz eşlerimizi bile onlar seçerler.Kısacası ömür boyu Ataya bağlı yaşama zorunluluğu boynumuzun borcudur. Okumak, meslek sahibi olmak o ne demektir, okuma-yazma öğrenmek yeter de artar bile fazlasına gerek bile duyulmaz. Babadan gelen bir adettir,töredir sanki ölene kadar bahçe işiyle,hayvan işiyle uğraşmak. Başka bir tercih ve seçenek yoktur.Böyle seçme şansımız var mı onu da bilemeyiz ki... Biz bu köyün sakinleri olarak var mıyız? Yok muyuz? Hayatın neresindeyiz? Görünürde varız da bir hiç miyiz? biz neyiz? Birbirine girmiş soru yumağı,cevapları ise sizin yorumunuz da yada satırlarda gizli. Ülkemin Batısında ve şehir merkezinde doğup büyüyen bir birey olarak,hikayede ki Sadık'ın hayallerinin ne kadar küçük ve sınırlı olduğunu okuduğumda içim
Edebiyat
GavanHakan Çelebi · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık · 2020159 okunma