Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Alışılagelmiş Hüznün Günlüğü

Gazze İçin Sessizlik

Mahmud Derviş

Gazze İçin Sessizlik Sözleri ve Alıntıları

Gazze İçin Sessizlik sözleri ve alıntılarını, Gazze İçin Sessizlik kitap alıntılarını, Gazze İçin Sessizlik en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ülkenin dışında kalanlar seni kıskanıyor çünkü sen vatanındasın ve onlar mülteci olarak başkalarının vatanında. Onlara, suyu görebilmenin susuza faydası olmadığını, aksine bu durumun buradakilerin içini kanattığını söylüyorsun. Vatanından seni ayıran, sadece tek bir sokaktır. Onu geçtiğinde seni tutuklayıp, ülkeye kaçak olarak giriş yapmak ve devlet mülkünü tehdit etmekle suçluyorlar. Yolun kenarında, kaldırımda dur ve kuru bir ağaç ol! Seninle ölüm arasında sadece bir bıçak ucu var. Onlara bakıyorsun. Toprağını nasıl sürdüklerini görüyorsun, sabanları ciğerine indirip parçalıyorlar. Acıdan ve öfkeden çığlık attığında seni Yahudi düşmanı ilan ediyorlar. Nehre uzak şiir böyle yazılır. Nehri geçmektense şiir yazıyorsun. Rahatlık içinde yaşayan eleştirmenler, senin alenen bildirmediğin tutumun ve görüşlerin için senden hesap soruyor. Bilmiyorlar ki alenen İsrail'in varlığını ret ve inkâr etmek, buradan atılmak anlamına geliyor. Düşmanlarını bu şekilde reddedersen, ülkedeki kendi varlığını reddetmiş oluyorsun. Bir şeyi nasıl dediğine çok dikkat ediyorsun, çünkü burada kalmak istiyorsun. Böylece nehri geçmeyen şiirler yazmayı tercih ediyorsun. Zengin ve refah içinde yaşayan eleştirmenler seni vatana ihanet etmekle, düşmanların da antisemitizmle suçluyorlar.
Sayfa 104Kitabı okudu
Reklam
Araplar Filistin’le ‘ben ve o’ ilişkisi içinde yaşamakta­dırlar. Yahudiler ise Filistin’le ‘ben ve sen’ ilişkisi içinde ya­şamaktadırlar.” Bu söz felsefeci Martin Buber’in ağzından çıkmıştır. Dediğine göre, insanın etrafındakilerle ilişkisi iki türlüy­müş. Ya ‘ben ve o’ yaklaşımıyla ya da ‘ben ve sen’ yaklaşı­mıyla. ‘Ben ve o’ yaklaşımı, zaman ve mekâna bağlı olup sebep sonuç kanunlarına tabiymiş. Bu ilişkide özgürlük değil, zorunluluk ortaya çıkarmış. ‘Ben ve sen’ ilişkisi ise zaman ve mekândan bağımsız olup, burada zorunluluk değil özgürlük ortaya çıkarmış. Buna göre ‘ben ve o’ ilişki­sinde insanın varlığı hakiki bir esasa dayanmamaktay­mış.
Sayfa 40
hüzün ve saflık zaten hiç eksik olmuyor bende...
-Bir daha ne zaman buluşacağız? -Hep yaptığın gibi, yüreğimin içine sığmayıp da dışarı çıkıp karşımda oturduğun zaman. Senden ricam fazla karşıma çıkmaman, çünkü hüzün ve saflık zaten hiç eksik olmuyor bende.
Hakkın bizden yana olmasından başka bir silaha sahip değildik.
Senelerdir içinde taşıyordun şimdi sel gibi boşalan bu gözyaşlarını. Ah annem! Ben hâlâ küçücük bir çocuğum. Dertlerini alıp koşarak onun yanına gitmek istiyorsun. Hepsini ağlayarak kucağına bırakmak istiyorsun.
Reklam
Gazze'de çocuk olmak... :,(
-Bir insan, çocukluğunu yok etmeye kalktığında intihar ediyor demektir. Sana ihtiyacım var, çünkü bir neslin tanıklığını yapıyorsun. Çok fazla çıkma ortaya, çünkü şehirler çirkinliklerle dolu ve birçok arkadaşım ölmektedir bu günlerde.
Askeri üniformaların cebine soktular Filistin'i. Ama Filistin, öyle ya da böyle vatanın kalacaktır... Harita, katliam, toprak veya düşünce ile. Vatanındır. Hançerle de olsa onlara ait olduğuna inandıramazlar seni.
Sayfa 111Kitabı okudu
— Bir daha ne zaman buluşacağız? — Hep yaptığın gibi, yüreğimin içine sığmayıp da dı­şarı çıkıp karşımda oturduğun zaman. Senden ricam faz­la karşıma çıkmaman, çünkü hüzün ve saflık zaten hiç ek­sik olmuyor bende.
Sayfa 25
— Hüzün nasıl sardı seni? — Cildimin hücrelerinden girerek. — Sevinç? — Sevinç, cehenneme gelen çocukların ağlamasından ve cennete giden savaşçıların ayakkabılarından gelir.
562 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.