Kitap Yorumu//Geçmişin Gölgesinde-Öznur Eda Tapaç
.
Yıl 1942. Nina ve Andrey sakin hayatlarını yaşarken bir yandan da evliliğe hazırlanan iki genç. Geleceğe yönelik güzel umutları ve hayalleri varken bir anda her şey altüst oluyor. Almanya ordusu yaşadıkları şehre giriyor ve bombalama sonucu ailelerini, arkadaşlarını kaybettikleri bir kabusa uyanıyorlar. Bir yandan yaşamaya çalışırken, bir yandan da yaralılara yardım ediyor, ayrıca doğacak çocuklarını da güvene almaya çalışıyorlar. Fakat hiçbir şey hesaplandığı gibi olmayacak. Savaşın yıkıcılığını, insanın nasıl hayvanlaşabildiğini üzülerek okuyacaksınız.
.
Kitabın konunu çok iyi. Ayrıca aşırı da akıcı bir dili var. Kitapta bir günümüzden bir geçmişten okuyoruz olayları. İnsanların savaş sonucu yaşadığı dramı çok iyi aktarmış yazar. Kitap benim için ayrıca değerli çünkü editini ben yaptım. Arka kapak yazısı da bana ait. Yalnız şunu belirteyim kitap kötü olsa kötü derim bilirsiniz tavrımı. Sırf ben editledim diye iyi demem. Kitaba haksızlık edemem okurken aşırı beğendim. Tarihi dram kurgusu sevenlerin bayılacağını düşünüyorum. İçe dokunan bir hikayesi var.