Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hakka Sahip Çıkmak

Oğuzhan Asiltürk

Hakka Sahip Çıkmak Gönderileri

Hakka Sahip Çıkmak kitaplarını, Hakka Sahip Çıkmak sözleri ve alıntılarını, Hakka Sahip Çıkmak yazarlarını, Hakka Sahip Çıkmak yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Erbakan Hocamız bu görevi hakkıyla yaparak ruhunu Hakk'a teslim etti. Hocamıza Allah'tan rahmet diliyoruz. Mekânı cennet olsun. Milli Görüşçüler de onun çizdiği yolda aynı ihlas ve sadakatle yollarına devam ediyorlar
Sayfa 35 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
"Öne düşen çeşitli insan gruplarını toplayan, kendilerine uyulan hayra davet ve iyiliği emir, kötülüğü de men edecek bir topluluk." Milli Görüş topluluğu işte böyle tanımlanan bir topluluktur.
Sayfa 35 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Reklam
Bu şekilde hayra davet ve iyiliği emir kötülüğü de men edecek bir topluluk ve liderlik oluşturmak Müslümanlara imandan sonra ilk dinî farzdır."¹Dikkat edilirse Müfessir M.Hamdi Yazır yaklaşık bir asır önce yazmış olduğu eserinde ümmeti tarif ederken âdeta Milli Görüş topluluğunu anlatıyor
Sayfa 34 - Bkz. Âli İmran 103, Hamdi Yazır Hak Dini Kur'an DiliKitabı okudu
Müfessir M. Hamdi Yazır da "Hak Dini Kur'an Dili adlı eserinde "ümmet'i şöyle tarif ediyor"ümmet öne düşen çeşitli insan gruplarını toplayan,kendilerine uyulan bir topluluk demektir ki hepsinin önünde de bir imam, önder, lider bulunur.
Sayfa 34 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Mü'minler Topluluğu Nasıl Bir Topluluktur
Allah'ın Kitabına göre Mü'minler tek bir ümmeti Ümmet "umm" kelimesinden gelmektedir. İman da bu kökten türemiştir. Ümmet bir görev üstlenmiş düzenli topluluklara verilen isimdir. Bunun için Rahmetli Erbakan Hocamız "Milli Görüşçüler bir ümmettir." derdi.
Sayfa 34 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Hâlbuki insanlar, sınırlı nitelile sahip olan noksan varlıklar olduğundan Peygeberlerin getirdiği ilâhi vahye arkalarını dönerek hakkı bulamazlar. Huzur ve saadete kavuşamazlar
Sayfa 34 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Reklam
Görülüyor ki Demokratik sistemlerde düzen koyucular Allah'ın, yaratılıştan bütün insanlara verdiği temel insan haklarını yok sayarak o hakları tüm insanlığa veren Yaratıcıyla mücadele içine girmektedirler. Ve kendi akıllarını, o aklı kendilerine veren Yaratıcı'nın mutlak aklından daha üstün görme iddiasındadırlar.
MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Hâlbuki çoğunluğun da hiçbir şekilde değiştiremeyeceği temel insan hakları vardır.
Sayfa 33 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Bugün Batı ülkelerinde uygulanan demokratik idare siteminde insan haklarını koruma ve kollama ilkesi tam olarak mevcut değildir. Çünkü demokrasi çoğunluğun hâkimiyetine dayanır. Hiçbir sağlam mantıkla çoğunluğun verdiği her kararın insan haklarına uygun olduğu, haklı olduğu söylenemez. Kaldı ki insan hakkı diye Anayasa ve kanunlara yazılanları, bu hakların neler olduğuda azınlığın itirazına rağmen, yine aynı çoğunluk tespit eder.
Sayfa 33 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Sistemler karşılaştırıldığında esas olarak iki türlü sistemin varlığı görülür. Birincisi Allah'ın Peygamberlerine indirdiği kitaplar vasıtasıyla bildirdiği ve Âdem (a.s.)'dan itibaren Peygamberimiz Muhammed aleyhisselama kadar hiç değişmeyen aynı tevhid kuralına bağlı ilâhi sistem, diğeri de her dönemde peygamberlerin getirdiği, vahye dayalı kitapların düzenini kabul etmeyenlerin kendi aralarında kararlaştırdıkları çeşitli beşerî sistemlerdir.
MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Reklam
Hak Ve Adalete Dayanan Devlet Sistemi Nasıl Olmalı?
Her millet, kendi bünyesine en uygun olan idari sistemi seçmelidir. Bu sistem, toplumun ahlâki ve manevî değerlerine, inançlarına uygun olmalıdır
Sayfa 32 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Düzenin Önemi
Her toplum bir düzenle idare edilir. Toplumda Hakk'ın hâkim olabilmesi, insanların huzur içinde birbirleriyle çatışmadan uyum halinde yaşayabilmeleri uygulanan düzenin Hakka bağlı bir düzen olmasıyla mümkündür.Bu düzen, Allah'ın uygulanmasından razı olacağını bildirdiği İslam düzenidir. Batı'nın tabandan tavana doğru şekillenen demokratik düzeninden tamamen farklı olarak, İslam düzeninde önce toplumun idaresiyle görevli bir başkan seçilir. Yöneticiler yukarıdan aşağya doğru başkanın denetiminde istişarelerle oluşturulur
Sayfa 32 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Bir Müslüman, Allah'ın bizim için seçip beğendiği bu mükemmel düzen yerine Batılıların düzeninden yana olamaz. Bu inançta olanların peşinden koşamaz
Sayfa 32 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Ekonomik, sosyal, siyâsi, hukuki, ilmî, ahlakî ve mânevî... Yani toplumun yaşayışıyla ilgili ne kadar konu varsa hepsini içine alacak şekilde bir hayat düzeni kurar.
Sayfa 31 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
Çok daha önemli olarak hayatın her noktasında uygulanmak üzere mükemmel bir toplum düzeni kurar.
Sayfa 31 - MGV Yayınları,4.BaskıKitabı okudu
96 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.