Puan

8.710 üzerinden
884 kişi
1/10
·224 syf.··
2021 18. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 26 Nisan 2021 04:05
Kitap İslamı doğru anlayamamış Hamza adında müslüman bir gencin; ‘izm’ler düzenini, eğitim sistemini, bilinçsiz müslümanları, İslami ölçülere uygun kitap yazmayan yazarlarımızı, ilk Türk kadın tiyatrocumuz Afife Jale’yi, Atatürk ilke ve inkılaplarını, çağa uygun olarak gelişen teknolojiyi ve ona maruz kalan küçücük çocuklarımızı, ünlü dünya edebiyatı yazarlarını, traşlı erkekleri ve başı açık- başı kapalı kariyer sahibi olmak isteyen, evlilik düşünmeyen, makyaj yapan, üniversiteye giden, okuyan, çalışan tüm kadınlarımızı küfür ederek, aşağılayarak, her iki sayfada bir görebileceğiniz ‘falan fişman, fıstık “ gibi asalak kelimelerle yargılamasını konu alır. Monolog ve bilinç akışı teknikleri kullanılan bu kitapta insanlar islamofobiye, kine ve düşmanlığa sevk edilmiştir. "İnsanlar ‘’öteki, beriki, diğeri, öbürü’’ falan diye ayrılmazlar ki. ‘’Mü’min, münafık, müşrik, kafir, fasık…’’ diye ayrılırlar.’ Syf 55 İslamda böyle bir ayrımcılık yoktur. Nitekim Hz. Peygamber "Bir defasında Medine’de Müslümanlarla birlikte otururken önlerinden geçen bir cenaze önünde ayağa kalkmıştır. Onun bu tutumu karşısında “Ey Peygamber o ölen bir Müslüman değildi” denilmesi üzere “o da bir can taşımıyor muydu?” diyerek insanlar arasındaki en temel asgari müşterek olan insan olma niteliğinin önemini vurgulamıştır." “Kim gayrimüslim bir vatandaşa eziyet verirse, kıyamet gününde onun hasmı (düşmanı) ben olacağım.” demiştir. Müslüman olmayanlara yönelik bu tavırları da, aslında her şeyi anlatmaktadır. Küçük mücahidimiz(!) sadece Müslüman olanların oy kullanabileceği, kadınların kafasına göre giyinemeyeceği, süslenemeyeceği, üniversitelere gidemeyeceği hatta dışarı bile çıkamayacağı bir yönetim şekli hayal etmektedir. ‘’Mümin kendisinden çekinilen kudret sahibi bir adam olsa, o kadın cesareti
HamzaÖmer Faruk Dönmez · İz Yayıncılık · 20213,245 okunma
İnceleme hakkındaki yorumunuzu beklerim
9/10
·224 syf.·
2024 9. kitabı
BİRLİKTEN ÜMMET DOĞAR! Her kitap insanın önüne bir yol çizer. O yoldan gidip gitmemek size kalmıştır. Kimimiz bu yolu seyretmekle yetinir ne o yolu kendisine yol edinir ne de o yola sırtını döner ve gider. Bunlar arafta kalanlardır. Arafta kalmak yanlış yolu tercih etmekten iyidir. Lütfen birazcık arafta bekleyiniz, hemencecik yolu terk etmeyiniz! Sonra dönmek istediğiniz halde dönemezsiniz çünkü bedeninizi dış güçler (Emperyalist, kapitalist vs) içinizdeki iç güçler (hırs , nefs, kibir vs) sayesinde ele geçirmiştir. Sizler artık birer modern köle olmuşsunuzdur ve her denileni istemsizce yapıyorsunuzdur. Geçmiş olsun! Mekanınız en azından Araf olsun İnşallah! Sayısız hata işliyoruz ve bu hatalardan dolayı yeise düşüp yoldan ayrılıyoruz. Bunu yapmamalı ve hatayı telafi etmeliyiz. Şimdi diyeceksiniz ki bunların kitapla ne alakası var. Bu kitap, önümüze bir yol çiziyor. Bu yol bizleri menzile ulaştıracakken bizler arafta kalmayı da tercih etmeyip yolu terk edenlerden oluyoruz. "Yoldan ayrılanı kurt kapar." Kurt batı zihniyeti, yol ümmet olma bilinci oluyor. Kitap, parçalanıp cemaatlere, tarikatlara bölünmenin bize değil İslam düşmanlarına yaradığını idrak ettiriyor. Tabi bunlara karşı olduğunu söylemiyor yazar birlik olunması gerektiğini sürekli ifade ediyor. Uzun zamandır fikirleri bana böyle uyumlu bir insan görmedim ben. Ufak tefek sorunlar var da bunları yazarla ileri ki zamanlarda çözeriz Allah'ın izniyle. Siz sıkıntı yapmayın. Biraz eleştirip incelemeyi bitirelim. O sözlük kısmı komik olsa da insanı akıştan soğutuyor. Sonra çok fazla tekrar edilen ve uzatılan kelimelere ne gerek vardı abi. Millet kelimesi yerine her yerde ümmet bilinci kelimesini kullansaydın. Türk gençliği yerine müslüman gençliği ifadesini kullanman kitabını ileri ki dönemde
HamzaÖmer Faruk Dönmez · İz Yayıncılık · 20213,245 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
bu bir inceleme değildir !
Puan vermedi·224 syf.·
2023 140. kitabı
Bu bir inceleme değildir. Hımm ee nazlı nedir o zaman bu? şey yaa.. ayy ben, bu bir inceleme değildir kısmından sonrasını düşünmedim. Aman bee, bunu şey için yazdım, işte böyle yazmasam sonra biri çıkıp, aman efendim bu ne biçim bir inceleme, yok kitaptan bahsetmemişsiniz yok bana bir şey katmadı.. falan fistan demesinler diye işte. Fistannn? fistan diyince de aklıma annem geliyor, onun da beyaz bir fistanı varmış. Asma da fistan giyemem amaaannn. Yok annem giymiş canım. Konu kıyafet olunca bahseder basma fistanlarından. Aaa tabi ki benim annem de bütün anneler gibi genç kızken incecikmiş, şimdi niye böyle olmuş mu, orasını karıştırma canım genç kızken inceymiş işte sonra evlenmiş çol çocuk falan fişman. Yemeyen pişman, yiyen şişman. 33 defa sübhanallah 33 defa Elhamdülillah 33 defa Allahu Ekber Konuyla alakası mı. ha konuyla alakası yok canım öyle odaya geçerken masaya yapıştırdığım etikete gözüm çarptı. Böyle yazmışım uyumadan önce okumam gerekiyor diye. 5 vakitten sonra okuyorum, ama gece unutuyorum çoğu zaman, o yüzden not aldım. Ha ha ha. not aldım almasına ama sor bakalım nota bakıyor muyum diye. Unutkan insanım ben nota bakmayı da unutuyorum. Allah'ım aklımı ve yoksulları koru.. amin. Birazdan gitmem gerekiyor annem çağırıyor deminden beri. "Gitmek insanın iradesi değil yazgısıdır" mükemmel bir söz. evet yiaa yani bende gitmesem sonra da yazgımda gitmek yokmuş anne desem. Şaka tabi canım daha ölmeden önce okumam gereken kitaplarım var. Bir söze kurban gidemem. Kitabın ana karakteri Hamza'yla aynı yaştayım. Tamam be üç ay sonra aynı yaşta olacam işte ne takıntılı insansın. Neyse işte sanırım bizim taşıtların sorunu bu kendi kendimize çok konuşuyoruz. Ha ha ha. Yaşıt yerine taşıt yazmışım. Ben yaparım arada böyle sürçü lisan. Evet tabi ki bu kelimeyi çok
HamzaÖmer Faruk Dönmez · İz Yayıncılık · 20213,245 okunma
7/10
·224 syf.·
2020 39. kitabı
Ah Hamza! Ne güzel sorguluyorsun; hayatı, dini,insanları, siyaseti, geçmişi, geleceği... İnsanlara kapitalizm adı altında dinin nasıl unutturulduğunu ne de güzel sorguluyorsun. Yalnız kitapta çok fazla eksik var bir kere dinine bu kadar düşkün olan bir insanın bu kadar amiyane tabirle konuşması pek hoşuma gitmedi. Bir de 3 yıl üniversite sınavına hazırlanan bir genç, İstanbul üniversitesi edebiyat bölümünü kazanıp 3 yıl emek verip sonrasında gitmekten vazgeçmesi (kapitalizm oyununa gelmek istemeyip dinini yaşamak istemesi sebebiyle) ama nasıl oluyorsa bir kıza olan aşkını gayet seviyesiz bir dille konuşmasını da beğenmedim. Ama kitabın anlatmaya çalıştığı ve verdiği mesajın içeriğini düşününce okunabilir.
HamzaÖmer Faruk Dönmez · İz Yayıncılık · 20213,245 okunma
Puan vermedi·224 syf.··
2017 294. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 25 Eylül 2017 01:09
Hamza! Hür yürekli genç diyesim geliyor sana nedense. Kimindi o kitap? Nureddin Yıldız tabii ya. Nasıl geçerim, nasıl unuturum. Bunun bir de kızlara, kadınlara yazılmış hali de vardı değil mi? İhsan Şenocak'ı geçer mi bilmem hiç o kadar dikkatlice araştırmadım. Ahh nereden nereye? Kitap incelemesi yapıyordum tabi ama inanın; din, dindar hocalar ve kadın meseleleri konuştuğunuz her yerde karşınıza çıkacak şeylerdir. Bunları çok okuyor veya çok görüyorsanız konuşmayı da kendinize düstur edineceksiniz mecbur yahut hiç alakadar olmayan bir konuyu bu meselelere bağlayacaksınız. Hamza'dayız tamam ama dediğim gibi eğer din ve kadın konularını eğer çok okuyorsanız her yerde bunları görürsünüz. Tamam itiraf ediyorum bu kitabı bile feminist bakış açısıyla okudum ama güldüm işte ve çokça kızdım. Aslında çokça kızıp hiçce gülmemem lazımdı ama dayanamadım çünkü haklıydı. Dört yıldır üniversiteye hazırlanan, imam hatip mezunu genç haklıydı. Ama işte en büyük soru bu muydu? Acaba Hamza haklı olduğu kadar kibirli miydi de? Canım Hamza sana bir arkadaşımın bakış açısıyla baya yaklaştım yaklaştım ama bir yerde ipler koptu işte,birlikte eril tahakkümü inşa edebilirdik ama daha sonra o kadar da güldürmedin. Evet Hamza okulda, Hamza üniversiteye hazırlanıyor, Hamza kitap okuyor, Hamza 21 yaşında, Hamza Ahmet amcayla, Hamza dirilişi biliyor, İsöet Özel'i çok seviyorum, çünkü Hamza hem İslamcı hem de İslamcılardan nefret ediyor, Hamza yoksa marjinal mi? Absürt absürt konuşma Gökçe kim modernlikten çıkmış da marjinal olmuş? Hepimiz kültür endüstrisinin yarattığı kadar marjinaliz işte. E haliyle Hamza da o kadar dindar, antimodern, antikapitalist, ataerkil ve insan. Hamza aslında hepimizin çıkmazlarını anlatıyor kitapta biraz dinini düşünen, vatanına düşkün insanlar zaten bunları düşünür
Din
HamzaÖmer Faruk Dönmez · İz Yayıncılık · 20213,245 okunma