Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

2018 Ocak

Hanyalı Konya - Sayı 7

Hanyalı Konya

Hanyalı Konya - Sayı 7 Sözleri ve Alıntıları

Hanyalı Konya - Sayı 7 sözleri ve alıntılarını, Hanyalı Konya - Sayı 7 kitap alıntılarını, Hanyalı Konya - Sayı 7 en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Allah'ın senin için seçtiği, senin dar kafanla seçtiğinin üstündedir. Allah senin için, senin kendin için seçtiğinden yukarıda bir şey seçmiştir.
Sayfa 10 - İsmet Özel
"Dikkat ederseniz intihar eden kişinin eyleminde "ölüme doğru" bir yöneliş öne çıkmaz. Yani kendini öldüren kimsenin bir ölüm özlemi sonucunda bu noktaya vardığını düşünmeyiz. Tersi daha doğrudur. İntihar eden yaşamaya doğru yönelişini anlaşılır kılmaya çabalarken elindeki son imkânı kullanmıştır."
Sayfa 10 - İSMET ÖZEL
Reklam
Nurettin Topçu
Topçu'nun tezinin hem kendi tercümesinde hem de Dergah Yayınları'nın ilk tercümesinde nedense zikredilmeyen gerçek adı "İsyan ve konformizm: İnancın Psikolojik Eskizi" şeklindedir. Hiç şüphesiz burada eskizi yapılan inanç Hıristiyan Katolik mistisizmidir. Dolayısıyla şunu net bir şekilde ifade edelim ki bu eskizi yapılan dinin ne Allah indinde yegâne din olan İslâm ile, ne Rasulü Ekrem ile, ne de mekârim-i ahlâk ile yakından uzaktan alâkası vardır. Tezin adının setredilerek "İsyan Ahlâkı" olarak tercümesi de eserin muhtevası dikkate alındığında en hafif tabirle gayr-i ahlâkîdir. Çünkü eser baştan sona özellikle felsefi bir kısım nazariyelerin konu mankeni edilmesi suretiyle İsa'nın tanrılığına ve İsa ile beraber tanrılaşmaya (personalizm) nasıl ulaşılacağının eskizini yapmaktadır.
Sayfa 14 - Fikret Demir
"Yaşadığı müddet boyunca iç dünyasını zenginleştirmeyi değil, kısırlaştırmayı, hayırlı olan karşısında bir heyecan duymayı değil, iyi ve kötü farkına bile ilgisiz kalmayı, kendini tabiat ve toplum olayları karşısında hassas kılmayı değil, otomatlaştırmayı seçmiş bir kimse için ölüm çok dar anlamlıdır. Belki anlamlı bile değildir."
Sayfa 5 - İsmet ÖZEL
Asaletimi itaatsizliğim tamamlıyor, kadirşinaslığım Müslümanların ilki bilinmemi temin ediyordu. Açıkçası şöyle ki, Türklüğüm nevzuhur bir hâdise değildir. En başından beri Türk değilsem hiçtim. Neresi veya ne zaman en başı? Kalubela dersem kendime güldürür müyüm?
Sayfa 25 - İSMET ÖZEL
İnsanın Allah'a olan kulluğu, kâinatın Allah'a olan kulluğuyla mutabıktır. Allah yeri ve göğü yarattığı zaman onlara "isteyerek veya istemeyerek gelin" dedi. Kader bunlarla alakalı. Onlar da "isteyerek geliyoruz" dediler. Dolayısıyla bütün olan biten şey tabi ki böyle olacak. Yani defter dürülmüştür. Ama senden istenen şey: Nasıl olsa geleceksin, isteyerek veya istemeyerek. "İsteyerek veya istemeyerek gelin" dedi, yer ve gök de "isteyerek geliyoruz" dediler. Dolayısıyla bizim beş vakit namaz dediğimiz şey kâinatın deveranıyla alakalı bir şeydir."
Sayfa 7 - İsmet Özel
Reklam
Atatürk İnkılaplarının dün olduğu gibi bugün de başta Yahudiler olmak üzere dünyada bilumum gayrı Türkler tarafından bir ümit olarak görülmesinin sebebi budur: Atatürk İnkılapları Türkiye'nin bidayetinden bugüne bir daha dünya güçlerine pürüz çıkarmayacak bir hâli bir süre daha devam ettirmesinin teminatıdır. Türk varlığını dondurmak üzere bina edilmiştir.
Sayfa 3 - D.Küçükşakalak
Sona eren hayatlar sadece birer bilmecedir; ölüm onların muammalık vasfını yok etmiştir. Bu anlamda tarih de bir bilmecedir ve bir muamma değildir.
Sayfa 9 - İsmet Özel
Bir mahluk beşer ise, onun günahlarla sevapların karmakarışık duruma getirdiği bir dünya hayatı vardır. Dünya hayatının sükûnete kavuşması canlılığın terki anlamına gelir. Yaşadım diyen günaha daldım demiş olur. Dolayısıyla bir beşerin hayat akışı bilincin devreye girdiği farklı yönsemeler eşliğinde sürüp gitmemişse, bilinçli inişler, bilinçli çıkışlar geçirmemiş, bilinçli daralmalardan, bilinçli genişlemelerden etkilenmemişse; bazen hızı, bazen durgunluğu yüzünden biçim değiştirmemişse o beşerin hayatının insan hayatı adını taşıyacak bir makama yükselemediğini ileri sürebiliriz.
Sayfa 9 - İsmet Özel
Cumhuriyet tarihi bir bakıma Türkiye'yi yöneten gayr-ı Türk unsurların aldığı tedbirler silsilesinin tarihidir.
Sayfa 2 - D.Küçükşakalak
Reklam
Birilerin gücü şunları söylemeğe yetseydi ülke gerçeği namına hiçbir şeyi dile getirmenin de imkânı kalmayacaktı: "İsmet Özel'in saçmalıklarına kulak asmayın. Aslın Dünya Sistemi'ne sıhhat veren şeylerden ibaret olduğunu fark ettiyseniz iyi bir şair de sayılmaz." Hem İsmet Özel şiir yazmış da ne olmuş? Zeki Müren, Bülent Ecevit, Fethullah Gülen, Aziz Nesin, John Dewey şiir yazmadı mı sanki? Bu saydıklarımdan ikisi, Zeki Müren ve Fethullah Gülen şiir kitabı müellifi olacak kadar ileri gitti.
Sayfa 26 - İSMET ÖZEL
Hayatın kazanılmaya değer olduğunu kavramak, ahiretin kazanılmaya değer olduğunu kavramaya açılan kapıdır. Dünya hakkındaki tasavvur, ahiret tasavvurunu belirler, vice versa.
Sayfa 10 - İsmet Özel
Tarihten Türk varlığını çektiğinizde geriye kalan esâtirü'l evvelindir. Esâtir, istoria, history... Yani hikaye... Binlerce yıllık koca insanlık tarihinde arkeologinin ilgi alanına dâhil olan kısmı (miladi VII. asırdan öncesini) çıkarırsanız geriye kalan şeyin Türk tarihinden başka bir adı yok.(..) Modern tarih dediğimiz disiplinsiz disiplin, Türklerin tarih sahnesinde kapladıkları zamanla, o sahneden uzaklaştırmak için harcanan zamanın derlenmesinden ibarettir.
Sayfa 3 - D.Küçükşakalak
Ne demek acaba senet sepet? Senet kelimesi esasen dayanılacak şey demektir. Bir malın, hakkın veya meblağın kime ait olduğunu tasdik eden vesikaya da senet deriz. İhtimal, kafiyeye bayıldığımızdan senet sepet diyoruz lakin yazının aslı ile yazarken سند ثبت yazıyoruz. Sebet delil, hüccet demek. Sabit ve isbat kelimeleriyle aynı kökten. Yine aynı kökten sebt / ثَبْت kaydetmek, yazarak zapt etmek demektir. Sebt-i defter etmek denir mesela. Yani biz Kur'an harfleriyle yazarken saçmalamıyoruz. İçinde eşya taşıdığımız sepeti سپت diye, senet sepet tabirindeki sepeti ثبت diye yazıyoruz. Görüldüğü üzere bir dili ancak yazısı muhafaza edebilir. Türkçenin senedi ve isbat-ı vücud ettiği yer de yazısıdır.
Sayfa 20
Türkiye kimin ülkesi denildiğinde akla kimler gelirse gelsin mevcudiyetlerini Müslüman olmaktan başka, mensubiyetlerini Türk olmaktan başka bir şeyle izah edemeyenlerin ülkesidir. Bizi izah eden tek şey; mevcut oluşumuzun tevhit akidesinden başka akla sığar bir izahı olmayışıdır.
Sayfa 2 - D.Küçükşakalak
24 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.