Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Felsefi Bir Deneme

Hayvanların Tarihi

Oxana Timofeeva

Hayvanların Tarihi Gönderileri

Hayvanların Tarihi kitaplarını, Hayvanların Tarihi sözleri ve alıntılarını, Hayvanların Tarihi yazarlarını, Hayvanların Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"... sömürünün her türlüsü insanın ruhunu sakatlamakla, onu ölüme alıştırmakla başlar, öyle kurulur egemenlik başka türlü köle köle olmaz. Ve sürer ruhun zorla sakatlanışı gitgide artarak, kölenin sağ duyusu deliliğe dönüşene dek. "
Sayfa 195Kitabı okudu
" O zaman deve gözlerini yumdu, çünkü nasıl ağlanacağını bilmiyordu. "
Sayfa 185Kitabı okudu
Reklam
"Söylenenin aksine, insanlar değil hayvanlar ölmeyi bilir. "
Sayfa 149Kitabı okudu
" Hayvanın insan dünyasına dahil edilmesi dışlanmasının diğer yüzüdür. "
Sayfa 43 - kolektif kitapKitabı okudu
Yoksul Hayat
Hayvan tam da kaçış yokmuş gibi görünen yerde kaçış çizgisini bulacaktır. Ve bu çizgi üzerinde başka bir şey daha bulması mümkündür. Her şeye rağmen, özgürlüğü?
Sayfa 199 - Kolektif kitapKitabı okudu
Yoksul Hayat
Hakikat. Hayvanlar giremez. Ama hayvanlar hakikatin kapılarından girmenin yasak olduğunu bilmez. Kapılar onların umurunda değildir. Bir sınırı belirtmek için nereyi çitle çevireceksek çevirelim - “tek gerçek serkeş” - hayvan o sınırı yasadışı yoldan aşacaktır. Ne de olsa, giriş kapısı yalnızca oradan geçme izni olmayanlar için anlam ifade eder.
Sayfa 199 - Kolektif kitapKitabı okudu
Reklam
Balık Diyalektiği
Her şey yolunda, endişeye mahal yok: Düşüncenin tepe noktasında bu nakaratın yinelenmesi gerekir, çünkü bu nokta ile delilik uçurumu ve nihai karmaşa arasında ufacık bir adım vardır.
Sayfa 148 - Kolektif kitapKitabı okudu
Güvensiz, Endişeli ve Mutsuz
Descartes’ta olduğu gibi hayvanlar hissetmekten ve acı çekmekten aciz değildir. Aksine, çok şey hisseder, çok acı çekerler ama ölümün farkında değillerdir, gerçek anlamda ölmeleri mümkün değildir; ölüm onlar için bilinçle ilgili bir mesele, endişe uyandıran bir mesele değildir. Hayvanların kendi ölümüne sahip çıkması mümkün olmadığı için kendi hayatına sahip çıkması da mümkün değildir, ki bundan dolayı yasanın öznesi olamazlar.
Sayfa 92 - Kolektif kitapKitabı okudu
At Oidipus
Büyük İskender’in eski savaş atı ve gerçek bir akademik at olan, şimdi avukatlık yapan Dr. Bucephalus (“Yeni Avukat”) vardır. Aksi taktirde kanun dışında veya bir kafesin içinde hayvanlığına tutsak kalacak hayvan için avukat olmak iyi bir seçenek değil midir?
Sayfa 46 - Kolektif kitapKitabı okudu
At Oidipus
Hayvanlar tekrar tekrar doğanın yabani çığlığına sürgün edilmiş, tekrar tekrar insan dünyasına yeniden kabul edilmiştir. Her seferinde geri dönüp aramızda yaşamaya, kanun ve adetlerimize riayet etmeye çalışırlar. Ve her seferinde başarısız olurlar.
Sayfa 43 - Kolektif kitapKitabı okudu
Reklam
Ölülerin öldürülmesi kurban etme diye nitelendirilebilir mi? Kanuna göre hayır: Kutsal olmayan bir şey kurban edilemez; sadece katledilebilir. Çağdaş toplumda hayvanın statüsü kurban fikrine karşılık gelmez. Geleneksel kurban ayinleri ihlale, bir yasağın —her şeyden önce verili bir topluluğun üyeleri için kutsal değerin temsilcisi birini ya da bir şeyi öldürme yasağının— çiğnenmesine dayalıdır; oysa burada ihlal edilecek bir yasak yoktur. Böyle bir kuzunun öldürülmesi kanunen yasak değildir: Onun hayatı kutsal değil çıplaktır. Gri bir bölgede, yaşamla ölüm arasında ikamet eder. Bu bölge, defalarca katledilebilecek, yaşayan ölü [undead] hayvanlarla doludur. Aynı noktaya varacak şekilde dönüp duran dairesel bir zemin üzerinde girdaba kapılan hayvan ölmeyi hiç bırakmaz. Burada katliam sonsuz bir döngüdür.
İnsanların umrunda olmak, hayvanların umrunda değildir.
İnsanların umurunda olmak, hayvanların umurunda değildir aslında: Onları kurban ederiz, mezbahalara göndeririz, afiyetle yeriz, sömürürüz, eğitiriz, sanat süreçlerine da- hil ederiz, onlara haklar ve belgeler veririz; oysa hayvanlar bunlara aldırış etmez. (Ev hayvanları ve evcilleştirilmiş diğer hayvanlar için bu geçerli olmayabilir; sağ kalmak için doğrudan insana bağımlı olmaları bu hayvanların, insanların dikkat çekme çabalarına sınırlı bir ilgi gösteriyormuş gibi yapmalarına yol açar.)
Akira Mizuta Lippit bu çarpıcı gözlemlere şu gerçeği ilave eder: Hayvanlar "asla büsbütün ortadan kaybolmamakta”, daha ziyade “daimi bir ortadan kaybolma hali içinde” varlık sürdürmektedir. Varoluşları hortlağımsı bir hale gelmekte, yahut “doğaüstü terimlerle söylersek, modernlikte dünyadan ayrılmayan hayvanlar yaşayan ölüler olarak görülmektedir" (Lippit 2000: 1). Gündelik hayattan kaybolan hayvanların hortlakları sanatta, kuramda ve görsel kültürde tezahür eder.
Burada "düzen" sözcüğü önemlidir. Aristoteles'in düzene riayet eden kırlangıcı insandaki ihtiyatlılığı taklit eder. Özetle bitkiler, hayvanlar ve insanların farklı şekilde olsa da aynı işi yaptığını savunmak mümkündür. Bitkiler hayvanları, hayvanlar insanları, insanlar da tanrıları taklit eder. Hepsi de hayatında belli bir düzene riayet eder. Kuş ile insan aynı genel düzeni muhafaza ediyor, rasyonel olarak düzenlenmiş ortak bir dünyada yaşıyor gibidir.
64 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.