Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hermeneutik ve Şiir

Doğan Özlem

Hermeneutik ve Şiir Gönderileri

Hermeneutik ve Şiir kitaplarını, Hermeneutik ve Şiir sözleri ve alıntılarını, Hermeneutik ve Şiir yazarlarını, Hermeneutik ve Şiir yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
... sanat, yaşantılarımızı ve dolayısıyla içlerinde kuşatılmış halde olduğumuz bu yaşantıların dar çerçevesini genişletir.
Sayfa 91 - Notos Kitap Yayınevi birinci basım, Mayıs 2011 (E-Kitap)Kitabı okudu
Sanatın yaşama deneyimine dayalı olması ve malzemesini, konu içeriğini bu yaşama deneyiminde bulması, kendiliğinden anlaşılır bir husustur. Sanat, gökyüzünü ve cehennemi, tanrıları ve hayaletleri bile ancak yaşama gerçekliğinde içerilmiş olan renklerle resmeder.
Sayfa 90 - Notos Kitap Yayınevi birinci basım, Mayıs 2011 (E-Kitap)Kitabı okudu
Reklam
... en üstün sanat olarak şiir sanatının çöküşü, sanatın da sonu ve ölümü olacaktır.
Sayfa 77 - Notos Kitap Yayınevi birinci basım, Mayıs 2011 (E-Kitap)Kitabı okudu
Hamann için şiir dili “insan soyunun anadili”dir. Herder de insanlığın ilk dilinin şiir dili olması gerektiğini düşünür.
Sayfa 71 - Notos Kitap Yayınevi birinci basım, Mayıs 2011 (E-Kitap)Kitabı okudu
Sanat yapıtının da kuralları vardır; ne var ki dâhi (sanatçı) bu kuralların bilincinde olmadan yapıtını yaratır; sanat yapıtı bilinçsiz bir yaratmanın ürünüdür. Sanatçı, bilincinde olmadığı için, bu kuralları bize açıklayamaz; bizim ondan bu kuralları açıklama talebimiz de bu yüzden yersiz bir talep olur.
Sayfa 18 - Notos Kitap Yayınevi birinci basım, Mayıs 2011 (E-Kitap)Kitabı okudu
John Locke
Sözcükler sınırsız olmalıdır.
Sayfa 16 - Notos KitapKitabı okudu
Reklam
Kant
"Dehayı en iyi ancak deha anlar"
Sayfa 24 - Notos KitapKitabı okudu
Platon, Greklerin Homeros'tan sonraki en büyük sanatçısıdır.
Sayfa 51 - Notos Kitap
"Artık şu söylenebilir ki, Homeros'un şiirinde şairin .... içinde hareket ettigi sınırlar bizzat zamanının ve çağınin sınırlarıdır. Onun tüm ufku aristokratik toplum tarafından kuşatılmıştır. .....Kişiler arasındaki farklar bu aristokratik toplumda doğaldır, soya, yaşa, mizaca; atılganlığa, daha yüksek menşeye ve şecereye, gücün ve iktidarın ve kahramanlara özgü kuvvetin derecesine göre belirlenir. Tüm bu aristokrat karakterler, kendilerini doğrudan etkileyen sert motiflerle harekete geçerler. Öyle ki, III Richard, IV Henry ve Macbeth başta olmak üzere, Shakespeare'in kahramanlarıyla karşılaştırıldığında Homeros'un kahramanlarının hepsi, normal koşullarda bir sükûnete ve huzura sahiptirler; bunlardan hiçbiri, onlara kendisine ulaşma tutkusu aşılayan ve hep göz önünde bulundurdukları bir amaç bağlamından hareketle enerji, güç iradesiyle dopdolu, planlı bir şekilde ileriye doğru süreklenmezler. Buradan bakıldığında, buna en iyi omek bizzat Akhilleus'tur.0, Phitia'da sükün içinde yaşamayı tahayyül eder ve sadece koşullar dolayısıyla öne itildiğini, lider konumuna sürüklendigini düşünür. Ve Homerosun kahramanlarının hepsi, ortalama insanın mütevazı planlanyla ve beklentileriyle donatılmışlardır. Bu kahramanlardan hiçbiri birey olarak kendilerini diğerlerinden ayıracak özelliklerle donatılmış değildirler ve onları birey kılacak yönleri, kendilerine ait bir dilleri, üslupları, düşünceleri, bu düşüncelerin yontup biçimlendirdiği birer kişilikleri yoktur. Homeros'ta birey yoktur"
Sayfa 48 - Notos Kitap
Dilthey:
"..sanat, yaşantılarımızı ve dolayısıyla içlerinde kuşatılmış halde olduğumuz bu yaşantıların dar çerçevesini genişletir. O, karanlık ve sert iç gözlemde içerilmiş yaşama bağlamını, yeniden üretimin aydınlık, yumuşak sferine yükseltir. O, yaşamın bizim duyusal/doğabilimsel kavrayışımızdan daha güçlü bir kavrama potansiyeli içerisinde nasıl göründügünü gösterir ve yaşamımızı özgül, gündelik faaliyetlerimizin dar çerçevesinden daha öte lere çeker, varoluş ufkumuzu genişletir. Sanat sayesinde kendimizi yaşam karşısında serbest bir konumda buluruz (Schiller sanatı oyunla karşılaştırır). Böylece varoluş ufkumuz, birbirlerini bütünleyen birçok dahinin yarattıklarıyla hatta sınırsızca genişler. Birçok yönüyle sanatçıyla ayn hamurdan olmak zorunda olan tarihçinin yaratıcılığının hakkı yukarıda zaten teslim edilmişti. İnsan yaşamının en içsel, en kişiye özel sayılan yönleri bile tarihsel bir konum ve durum içerisinde yaşanabilir. İnsanın kendi psişik potansiyellerini edimselleştirme şansı da aynı tarihsel konum ve durum içerisinde bulunabilir. Ve insan sahip olduğu psişik potansiyeli, en üst düzeyde ancak tarihsel konum ve durum içerisinde gerçekleşebilen sanatsal yaratmada edimselleştirebilir. Sanat, insanı ve yaşamı anlamanın bu yüzden organonudur."
Sayfa 44 - Notos Kitap, 2. Basım
Reklam
Kant
"Dehayı en iyi ancak deha anlar"
Sayfa 24 - Notos Kitap
John Locke
Sözcükler sınırsız olmalıdır.
Sayfa 16 - Notos Kitap
Trajik çatışmanın kaynağı insanın kendi içindedir. İnsan, ödevleri ve sorumlulukları ile kaotik ve karanlık tutkuları arasında sıkışıp kalmıştır. Bunlar arasındaki çatışma, onun psykhesinin derinliklerinde bir uyumsuzluk olarak yaşanır. Shakespeare’in trajik karakterleri, psişik olarak hem çok güçlüdürler, hem sık sık patolojik haller yaşarlar.
Platon, Greklerin Homeros’tan sonraki en büyük sanatçısıdır. Onun Sokrates’i, tüm insanlığa mal olmuş iki figürden biridir.
41 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.