Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hindistan Tarihi

Hermann Kulke

Hindistan Tarihi Gönderileri

Hindistan Tarihi kitaplarını, Hindistan Tarihi sözleri ve alıntılarını, Hindistan Tarihi yazarlarını, Hindistan Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Çolalar Tamillerin atasıdır
Taila'nın Raştrakutaların tahtını zorla ele geçirmesinden sonra Çolalar Güney'de eski konumlarını yeniden kazandılar. 11. yüzyılın başlarında Çola iktidarı büyük kralları I. Racaraca ve I. Racendra ile gücünün zirvesine ulaştı. "Uzak Güney" ilk kez Hindistan tarihinin odak noktası oldu. Çolalar sistematik bir siyasal yayılmacılığı sürdürdüler ve genişlemeleri sadece Kalyanili Çalukyalarla sınırlı kalmadı, Sri Lanka'yı da fethettiler ve gönderdikleri birliklerle Ganj, Endonezya ve Malaya'ya yürüdüler.
Sayfa 173 - İmge KitabeviKitabı okudu
Markandeya Purana'nın bir bölümü olan Devimahatmya'da tanrıça hayranı Durga, onun yaptıklarına ilişkin büyüleyici bir ifadeye ulaşır. Tanrıçanın buffalo cinsi Mahişa'ya karşı mücadelesi bu metinde çok canlı bir ifadeyle anlatılır. Durga'dakilerde olduğu gibi Vişnu'nun farklı biçimlerde vücut bulması (avatara) Gupta dönemi heykellerinde sık olarak gösterilmiştir.
Sayfa 140 - İmge KitabeviKitabı okudu
Reklam
Beşinci yüzyıl ile yedinci yüzyıl arasında Hindistan'ı ziyaret eden üç önemli Çin gezgininden ilki olan Faksian (Fah-hsien) bilgi, mukaddes emanetler ve el yazmaları peşine düşerek II. Çandragupta döneminde Hindistan'a ulaştı. Sadece Buddhizm'le ilgilendiğinden raporu fazla siyasal bilgi içermiyor, sadece dönemin Kuzey Hindistanına ilişkin genel bir tanımlama var: Güneydeki bölge Orta Krallık olarak biliniyor. Yönetiminin düzenlemeleri ve ağır olmayan kelle vergisi nedeniyle halk zenginlik ve huzur içindeydi. Sadece Kral'ın topraklarını ekenler toprak vergisi veriyordu ve istedikleri yere gitmekte ve kalmakta özgürdüler. Krallar para cezasına başvurmuyorlardı ancak suçlular işledikleri suçun niteliğine göre hafif ya da ağır cezalara çarptırılıyorlardı. Vatana ihanet teşebbüsünde bulunanların bile sadece sağ elleri kesiliyordu. Kralı maiyeti ve hizmetlilerinin hepsi ücret ve aylık alıyordu. Bu ülkede yaşayan insanlar hiçbir canlıyı öldürmüyor, şarap içmiyor, et, soğan ve sarımsak yemiyordu. Tek istisna "şer insanlar" olarak bilinen ve diğerlerinden ayrılan Çandalalardı. Bunlar kasabalara ya da pazar yerlerine girdiklerinde insanların haberdar olup saklanabilmeleri için tahta parçalarına vurarak geldiklerini haber veriyorlardı.
Sayfa 137 - İmge KitabeviKitabı okudu
Gondophernes, İS üçüncü yüzyıl Hıristiyan metinlerinde, Hint Kralı Gunduphar olarak görünür ve Aziz Thomas'ın onun sarayında kaldığı ve birçok insanı Hıristiyanlığa döndürdüğü ileri sürülür. Aziz Thomas'ı ("Havari Yahuda Thomas'ın işleri") referans veren İS üçüncü yüzyıl Hıristiyan kaynakları onun daha sonra Kerala'ya geçtiğini ve nihayet Madras yakınlarında aziz bir şehit olarak öldüğünü belirtir. Aziz Thomas'ın güneydeki faaliyetlerine ilişkin düzgün bilgi bulunmamasına karşın Gondopharnes ile erken Hıristiyan ilişkilerinin varlığı konusunda bir kuşku olamaz. İsmindeki bir başka değişim de (Ermenice "Gathaspar"dan) Gondopharnes'in Hıristiyan geleneğinde önemli bir rol oynayan Doğunun üç müneccimi ya da kralından biri olan "Kaspar" olmasıdır.
Sayfa 119 - İmge KitabeviKitabı okudu
Aşoka sonrası kurulan Şunga hanedanı
Maurya hanedanının son yöneticisi Brihadrata, İÖ 185 yılında askerlerinin geçit töreni sırasında generali Puşamitra Şunga tarafından öldürüldü. Bu zorba sonra 112 yıl süren ancak çok az bilinen Şunga hanedanını kurdu. Bu hanedanla ilgili bulunmuş bir kitabe de yok. Puşamitra'nın bir Brahmin olduğu belirtiliyor ve iktidarı ele geçirmesinin önceki yöneticilerin gözdesi Buddhizme yönelik bir tepkinin göstergesi olduğu söyleniyor. Vedik at kurbanı Puşamitra tarafından yeniden kutlandı. Bu hayvan kurban etmeyi tümden yasaklayan Aşoka geleneğinin yıkılmasının kesinlikle açık bir göstergesiydi.
Sayfa 110 - İmge KitabeviKitabı okudu
Aşoka döneminde Budizm'in yayılması
Geçmiş tarihte bu tür bir imparatorluk görev uygulamasının bir örneği yoktu. Helenistik dünya ile doğrudan ilişki kurmanın ötesinde daha önemli bir sonuç da görevin Sri Lanka'da ve güneyinde başarıya ulaşmasıydı. Aşoka'nın oğlu Mahinda da öğretiyi yaymak için kişisel olarak ortaya çıktı. Kuzey bu misyoner coşkunluktan zaten derinden etkilenmişti. Güney Hindistan'dan sonra Güneydoğu Asya'ya yönelen Buddhizm, İS ilk yüzyılda Kuzeybatı Hindistan'dan ipek yolunu geçerek Çin'e kadar ulaştığı Orta Asya'ya yayıldı.
Sayfa 104 - İmge KitabeviKitabı okudu
Reklam
Aşoka'nın Budist ahlakı
Bu bildirilerde Aşoka imparatorluğu bütün vatandaşlarını et yemekten men etti ve ayrıca haram ve ahlaksız toplantılara katılmalarını yasakladı.
Sayfa 103 - İmge KitabeviKitabı okudu
Aşoka'nın Budist olma hikâyesi
Aşoka döneminin ilk önemli olayı onun yaşamında çok etkileyici bir değişikliğe neden oldu: İÖ 261 yılında Maurya yayılmasına uzun bir süre direnen doğu kıyısındaki Kalinga Krallığını fethetti. Aşoka'nın kitabesinde bu savaşın acı sonuçları yer alır: "150 bin insan, evlerinden edildi, 100 bini savaşta, çok daha fazlası da sonradan öldürüldü." Bu deneyim Aşoka'nın savaştan nadim olmasına ve Buddhizm'e dönmesine neden oldu. Aşoka ünlü kaya bildirisinde şöyle dedi: "Kalinga"da öldürülen kılıçtan geçirilen ya da sürülen insanların 1000 tanesi, ya da 100 tanesi bile şimdi Devanampiya'nın (Tanrıların sevgilisi, yani Aşoka) elem veren kayıpları sayılıyor ve ayrıca şimdi artık doğru yol kuramını (dhamma) yayarak sadece manevi fetihler için çaba göstereceğini de söyledi.
Sayfa 102 - İmge KitabeviKitabı okudu
Bağımsız Hindistan Cumhuriyeti Aşoka'nın aslan sütununu devlet amblemi yaptı.
Sayfa 102 - İmge KitabeviKitabı okudu
Hindistan'da yazı muhtemelen ilk olarak İran etkisi altında gelişti. İranlılar Hindistan'ın Kuzeybatı bölümünü egemenlikleri altına aldılar ve sağdan sola doğru yazılan Karoşthi yazısının temeli Pers İmpartorluğunun resmi yazı dili olan Arami yazı biçimiydi.
Sayfa 86 - İmge KitabeviKitabı okudu
Reklam
Bu felsefe bireysel ruh (atman) ile evrensel ruh (brahman) kimliği içinde özgürleşen bilincin yolunu açtı. Bu bilinç meşhur deyişle formüle edildi: "tanrı sensin" (tat tvam asi).
Sayfa 77 - İmge KitabeviKitabı okudu
İÖ yaklaşık 750-500 arası ortaya çıkan Upanişadlar Brahmin rahiplerinin kurban törenleri ile birçok yönden bağlantılıdır. Ancak Brihandaranyaka Upanişad'da hayvan kurban etmenin meditasyondan ayrılma noktası olarak kozmik sembolizm açısından yeniden yorumlanmasıyla derin bir felsefi düşünceye geçişi görüyoruz.
Sayfa 77 - İmge KitabeviKitabı okudu
Tarih ve çevre birbirinin tamamlayıcısıdır ve Hindistan tarihi bazen sınırsız cömert, ancak kendisiyle başa çıkmak isteyenlere karşı düşman olan ve meydan okuyan çok farklı yapısıyla muazzam çevre örgüsüne çok şey borçludur.
Sayfa 32 - İmge KitabeviKitabı okudu
Öte yandan Hindistan'da hâlâ ortalama nüfus yoğunluğunun altında kalmaya devam eden bölgeler de Hindistan tarihinde asla belirgin bir rol oynamayan bölgelerdir.
Sayfa 31 - İmge KitabeviKitabı okudu
Öte yandan Hindistan, çevresindeki yabancıları bilinçli bir ayırım politikasını benimsemiş olan Japonlar gibi bir tehdit olarak düşünmedi. Böylece İngilizler kıyı çevresindeki köprü başlarını tutarak genişlemeyi başardılar ve 2000 yıldan da önce ilk Hint imparatorluğunu doğuran muazzam ürünlerin toprağı verimli doğu havzasını ele geçirdiler.
Sayfa 28 - İmge KitabeviKitabı okudu
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.