Hristiyan Din Adamlarına 19 Soru Sözleri ve Alıntıları
Hristiyan Din Adamlarına 19 Soru sözleri ve alıntılarını, Hristiyan Din Adamlarına 19 Soru kitap alıntılarını, Hristiyan Din Adamlarına 19 Soru en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Yol kenarında bir incir ağacı görüp ona geldi: ancak yapraktan başka bir şey onda bulmadı; ve İsa ona dedi: Artık senden ebediyen meyve çıkmasın. Ve incir ağacı hemen kurudu" (Matta 21:19)
1. Neden kiliselerinizde imge, resim ve ikon sergiliyorsunuz? incil'in putperestlik ile ilgili birçok ayetine neden karşı geliyorsunuz?
2. İncil bizler için birçok örnek sunmaktadır. Pavlus ve müritleri hariç hiçbir İncil karakteri dinde aracılığın avukatlığını yapmamıştır. Bu büyük değişimin sebebi nedir?
3. Neden "görmeyen, duymayan, yemeyen ya da koku almayan ağaç ve taştan oyma insan yapımı tanrılara" tapıyorsunuz?
4. Katolik ruhban sınıfı olarak, tövbeyi bağışlamak gücüne sahip olduğunuzu nasıl iddia edersiniz? İnsanların karşınızda günahlarını itiraf etmeleri gücünü size kim verdi? Tanrı mısınız yoksa Tanrı’nın günahkar yaratığı mı? Başkalarına karşı yapılan günahları ya da suçları nasıl affedebilirsiniz?
Ancak, bugünün kiliseleri İsa'nın, Meryem'in ve sayısız sözde azizin imge ve ikonları ile doludur. Eğer Isa bugün yaşasaydı, kiliseleri putperestliğin merkezi olarak kabul ederdi. Yehova'nın Şahitleri'nin yayımladığı bir kitap, istavrozu bir sembol olarak putlaştırmaya karşı güçlü bir soru sormaktadır: "isa bir haç üzerinde ölmüş olsa bile, İsacıların istavrozu kullanma şekilleri akılcı olabilir mi? Eğer sevdiğiniz bir insan bıçakla öldürülmüş olsa, onu öldüren bıçağa mı tapacaktınız? Tabii ki hayır. O artık sizin için sadece bir tiksinti objesidir. Ayrıca, İncil'e göre Tanrı'dan başka herhangi bir şeye ya da herhangi bir kimseye tapmak yanlıştır. Elçi Yuhanna şöyle der: "Ey küçük çocuklar, kendinizi putlardan koruyun" (I. Yuhanna 5:21). Fakat İsacılık istavrozu putlaştırmıştır." (The Time For True Submission to God, Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania, 1982, s. 30).
Yüzlerce milyon insanın inancı ve dini yaşam şekli, Hitler'in propaganda Bakanı Goebbels'i bir kere daha doğrulamaktadır: Yalan ne kadar büyükse inanılması da o kadar olasıdır.
1. Hangi soykütüğü doğrudur? Matta'daki mi yoksa Luka'daki mi?
2 Neden "Yusuf", Davut'tan Isa'ya her iki kütükte de yer alan ender isimlerdendir?
3 İsa, mucizevi bir şekilde bir bakire tarafından hamile kalınmış ise, Davud'la hiçbir soy bağı olamaz. İsa'nın reddetmesine rağmen, Incil yazarları nasıl olur da İsa ile Davud arasında bir
Politika, para ve din.. Tarih, bu üçlemenin ve putperest üçlemelerin örnekleri ile doludur. Din birçokları için cazibeli ve karlı bir iştir. Diğerlerine gözlerini kapatmalarını, cennete girmek için kilisenize, caminize ya da tapınağınıza para ödemelerini vaaz edebilirsiniz. Piyasa iyi olduğunda da, toleransı ve kutsal mendilleri satabilirsiniz. İtiraf kurumu vasıtası ile insanların gizlediklerini, suçlarını öğrenebilir, onları bağışlamak gücünün keyfini çıkarabilirsiniz. Suçluluk komplekslerini istediğiniz kadar sömürebilirsiniz. Siz onların tanrıları haline gelmişsinizdir. Sol elinizde tehdit, sağ elinizde ise af kurumları vardır. Eğer problem yaratanlar varsa, onlara kafir diyebilir ve onlarla geleneksel tanrı ya da tanrılar adına iletişim kurabilirsiniz. Kralları ve kraliçeleri etkileyip Kutsal Savaşlar, Haçlı Seferleri bile başlatabilirsiniz. Kilise otoriteleri, büyük ve saf toplulukların inançlarını kötüye kullanmada gayet başarılıdırlar. Binlerce yıllık tecrübeyi miras almışlardır. Bir sanatçı titizliği ile saflığı inançla, cahilliği de ilahi gizem ile karıştırırlar.
Üçleme doktrinin İznik Konferansı'nın (M.S. 325) bir ürünü olduğu tartışmasız kabul gören bir doğrudur. Huw Parri Owen, King's üniversitesi Hıristiyan Doktrini eski profesörü, Londra üniversitesi, bu gerçeği kabul eder: " ilk Kilise Engizisyon doktrinini formüle etmiştir. Burada iki ana mihenktaşı 325'te İznik'te toplanan konsey ve 451 yılında Kadıköy'de bir araya gelen konseydir. Asırlar içinde İsalojinin tanımı ve doktrini, direkt ya da endirekt olarak bu iki konsey tarafından üretilen formüllerin ürünüdür. İznik'ten sonra, Ortodoks çevrelerde İsa'nın ilahi olduğuna dair hiçbir kuşku yoktu. (Christian Theism, T&T. Clark, Edinburg, 1984, s. 38-39). Ancak bu bilgi üçlemenin ilahi kaynağı hakkında entelektüel çevrelerde birçok tereddüt yaratmaya yeterli olmuştur. Zondervan Resimli İncil Ansiklopedisi, “İsa'nın Kimliği" adlı makalede gerçeğe işaret etmektedir: "İsa'nın kimliğinin en açık ve en dolu anlatımı M.S. 325 yılında İznik Konferansı'nda sunulan İznik İtikadı'nda bulunmaktadır. İngilizce Yaygın Dua Kitabı'nın tercümesi şöyledir: "... bir-tek Tanrı İsa, Tanrı'nın tek Oğlu, Işığın Işığı, Tanrı'nın ta Kendisinin ta Kendisi, Tanrı'dan olma, yapma değil" (II. Cilt, ikinci basım, 1977, s. 88) Tüm bunları okuduktan sonra, insanın aklına İsa'nın üçleme tezini açık ve net bir ifade ile neden bizzat açıklamadığı geliyor. Neden İsa değil de, ondan 300 yıl sonra toplanan İznik Konseyi?
"İsa'yı tutan adamlar onunla eğlendiler, onu dövdüler, gözünü bağladılar ve ona: Sana kim vurdu? Peygamberlik et, diye sordular" (Luka 22:63-64)
"O zaman yüzüne tükürüp ona yumruk vurdular;" (Matta 26 67)
1. Ekmek nasıl olur da Isa'nın etine ve şarap, kanına dönüşür? Hangi değişim doğrudur, özdeğişim mi (transubstantiation), yoksa özbirleşim mi (consubstantiation)?
2. incil'de bunca kasti ve kasti olmayan yanlışa ve tahrife şahit olduktan sonra, Isa'nın su ya da meyve suyu değil de, şarap içtiğine bizi nasıl ikna edersiniz?
3. Şarap gibi insan sağlığına zararlı bir içeceği nasıl oluyor da kutsuyorsunuz? Kutsal Birliğin Batı dünyasındaki yaygın alkolizme katkısı nedir?
4. İsa kendi kanını içip, kendi etini mi yiyordu?
5. Luka 12:1-2'deki “maya"nın doktrin için bir benzetme olduğuna neden inanıyorsunuz? Bir taraftan da "ekmek" ve "kan" kavramlarını kelime anlamları ile alıyorsunuz?