Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İbrahim Kaypakkaya ve Doğu Perinçek'in Polis İfadeleri

İki Lider İki Örnek

Kolektif

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Canını proleteryanın ve halkların kurtuluşuna adamış komünistler, faşist zulüm ve baskılardan korkarak intihar etmezler. intihar tercihini seçecek olanlar ,bizzat halkın devrimci mücadelesinden korktukları için zulmeden faşist köpeklerdir.
Sayfa 37 - Le-YaKitabı okudu
“Ben, TİP’in yöneticilerini, kendilerine sosyalist adını veren reformcu orta burjuva aydınları olarak görüyorum. TİP’in çizgisi de, orta burjuvazinin radikal kesiminin tutarlı reformist çizgisiydi.”
Sayfa 41 - LE-YA Yayınevi (pdf)Kitabı okudu
Reklam
İbrahim KAYPAKKAYA yoldaş nazi işkence odalarının tavanına kanıyla “unutma ki, sen bir komünistsin” diye yazarak falakaya her yatırılışında o yazıyı okuyup faşist cellatlara karşı direnen Dimitrov’ların, Naziler tarafından kurşuna dizilirken Alman askerlerine “Ben sizin kurtuluşunuz için mücadele ettim. Siz kurtuluşunuzu öldürüyorsunuz” diye bağıran Fransız Komünisti George POLITZIER’lerin, Nazi kurşunlarına karşı korkusuzca göğüs geren Ermest THELLMANN’ların ve ölümü “Yaşasın HO Şİ MİNH” diyerek göğüsleyen Vietnam kahramanlarının her türlü şart altında son nefeslerine dek sürdürdükleri mücadelenin izleyicisidir.
Sayfa 36 - LE-YA Yayınevi (pdf)Kitabı okudu
.. sınıf mücadelesinde devrimcinin elindeki tek silah ideolojik sağlamlıktır; yani devrime olan bağlılık ve inançtır. Devrimcinin elinde bundan başka silah yoktur. Fakat bu silah, karşı-devrimin falakasının, elektro şoklarının, psikolojik işkencelerinin üstesinden gelecek derecede güçlü ve yegane silahtır. Yeter ki kullanılsın. Bu silahın güçlülüğü Uluslararası proleteryanın emperyalizme ve onun uşaklarına karşı verdiği sınıf mücadelesinde binlerce defa sınanmış ve ispatlanmıştır. Bu silaha sahip olmayan birinin devrimciliği, rahatına düşkün, inançsız kişilerin salon gevezelikleriyle ve mevki hırslarıyla sınırlanmış bir devrimciliktir.
Sayfa 12 - LE-YA Yayınevi (pdf)Kitabı okudu
Kürt milliyetinin kendi kaderini tayin hakkını savunuyoruz. Bu esas Milli Kurtuluş savaşında ve Lozan’da Milli Kurtuluş savaşının liderleri tarafından da savunulmuş, fakat daha sonra Kürtler üzerinde bir milli baskı ve eritme politikası uygulanmıştı. Bize göre Türk ve Kürt milliyetinden halkların birliği ancak her iki milliyetin serbest iradesine dayanan gönüllü bir birlik olabilir. Gönüllü olmayan bir milliyetin ezilmesine dayanan bir birlik sahtedir ve yıkılmaya mahkumdur.
Sayfa 140 - LE-YA Yayınevi (pdf)Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.