İmam-ı A'zam'ın Beş Eseri sözleri ve alıntılarını, İmam-ı A'zam'ın Beş Eseri kitap alıntılarını, İmam-ı A'zam'ın Beş Eseri en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bize Ali b. Ahmed, Nusayr b. Yahya'dan haber verdi. O da Ebû Muti'in şöyle söylediğini duyduğunu nakletti:
Ebû Hanife (Allah ondan razı olsun) şöyle dedi: Bize Hammad'ın, İbrahim'den, İbrahim'in de Abdullah b. Mes'ud'dan nakletti ğine göre, Hz. Peygamber şöyle buyurdu:
"Şüphesiz ki sizin herhangi birinizin yaratılması, ana karnında kırk gün nutfe, sonra bunun gibi bir kan pıhtısı, sonra bunun gibi bir parça et olarak devam eder. Daha sonra Allah ona bir melek gönderir, üzerine rızkını ve ecelini, said veya şakî olacağını yazar. Kendisinden başka ilah olmayan Allah'a yemin ederim ki, kişi, Cehennemle kendi arasında bir zira mesafe kalıncaya kadar cehennemliklerin amelini işler, daha sonra ilähi yazı onu geçer. Hiç şüphesiz bir kimse cennet ehlinin amelini işler, öyle ki cen- netle kendi arasında bir zira mesafe kalmışken cehennem ehlinin amelini işler, sonra ölür ve cehenneme girer."
Buhari, "Bed'ül-halk", 6; Ebû Dâvud, "Sunne", 16; İbn Hanbel, Müsned, IV, 7.
EL-FIKHU'L-EBSAT
Allah Âdem'in neslini, sulbünden insan şeklinde çıkarmış, onlara akıl vermiş, hitap etmiş, imanı emredip küfrü yasaklamıştır. Onlar da onun Rab olduğunu ikrar etmişlerdir. Bu, onların imanıdır. İşte onlar bu fıtrat üzere doğarlar. Bundan sonra küfre sapan, bu fıtratı değiştirip bozmuş olur. İman ve tasdik eden de fıtratında sebat ve devamlılık göstermiş olur.
Allah, kullarının hiçbirini iman veya küfre zorlamamış, onları mümin veya kafir olarak yaratmamıştır. Fakat onları şahıslar olarak yaratmıştır. İMAN VE KÜFÜR KULLARIN FİİLLERİYLE İLGİLİDİR. Allah küfre sapani küfrü(şirk) esnasında kafir olarak bilir. O kimse daha sonra iman ederse, imanı halinde mümin olarak bilir, ilmi ve sıfatı değişmeksizin onu sever.
Ebû Hanife şöyle dedi:
- Bilmiyorum, Rabbim semada mı yoksa arzda mıdır?” diyen kimse kâfir olur. Keza “Allah arş üzerindedir” diyen de; “Bilmiyorum, arş semada mı yoksa arzda mıdır?” diyen de böyledir.