İnsan ve Hayat - Sayı 143 (Ocak 2022) kitaplarını, İnsan ve Hayat - Sayı 143 (Ocak 2022) sözleri ve alıntılarını, İnsan ve Hayat - Sayı 143 (Ocak 2022) yazarlarını, İnsan ve Hayat - Sayı 143 (Ocak 2022) yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
5 Kuruşu Sana Versin
Köse Efendi, yolda yürürken biri ensesine öyle bir vurmuş ki nerdeyse yere düşecekmiş. Hiddetle dönüp bakmış, karşısında tanımadığı genç bir adam. Köse Efendi sormuş:
"Ne cüretle vuruyorsun!"
"Özür dilerim efendi, sizi birine benzettim, küçük bir hata
yaptım ama siz pireyi deve yaptınız."
"Yürü o
Kabiliyet
Kabiliyet ve istidat hakkında farklı görüşler vardır. O görüşlerden biri de Cenabı Hakk'ın iki türlü feyzi vardır görüşüdür. Buna göre: Bu iki feyzinden birine "Feyz-i mukaddes" diğerine ise "Feyz-i akdes" denilir. Feyz-i akdes; Hazreti Allah tarafından herkese sabit bir şekilde, istisnasız olarak ve her türlü şüphe ve endişeden uzak olarak gelen feyizdir. Buna misal olarak güneşten gelen ışınlar verilebilir. Bu kısımda, kabiliyet ya da farklı bir
özellik aranmaz. Feyz-i mukaddes ise; Hazreti Allah'ın, herkese kabiliyet ve istidadı derecesinde tecellisine mazhar kılmasıdır. Bu kısımda kabiliyet ve farklı özellikler devreye girer.
"Her insanın yapabileceği bir iş vardır." Bu söz uyarınca, her fert bir işe layık ve her insan bir işe kabiliyetlidir. Yalnız burada önemli olan, çocukta şayet hissedilen bir kabiliyet varsa, o kabiliyeti, aksine bir yönlendirmeden kaçınmaktır. Kabiliyetinin aksi yönde yetiştirilen çocuk, o yöne doğru istidadı olmadığından feyz alamaz ve bu yönlendirmeden fayda sağlayamaz.
Mesela; naif yapılı, saatçilik, ressamlık gibi zanaat tarafına meyilli olan bir çocuğu, demircilik ya da daha zor, sportif tarafı için çıraklığa vermek, içindeki kabiliyetin işlenerek ortaya çıkmasına mani olur. Çocuğun hayata hazırlanmasında kabiliyetin tespiti ve o yönde bir
mesleğe verilerek geliştirilmesi, ihmali mümkün olmayacak derecede pek önemli bir husustur. (Tasvir-i Ahlak 186-187)
Dini kâideler, nasıl giyinilmesi konusunda bir takım müeyyideler belirtir.inananlar ise bunu uygular. Giyim, inancı ve meyli yansıtır. Meyil de muhabbeti doğurur.