İnsana Tutulan Ayna - Tabsıratü'l-İnsan Sözleri ve Alıntıları
İnsana Tutulan Ayna - Tabsıratü'l-İnsan sözleri ve alıntılarını, İnsana Tutulan Ayna - Tabsıratü'l-İnsan kitap alıntılarını, İnsana Tutulan Ayna - Tabsıratü'l-İnsan en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Basiretin kendisi, en büyük huccet, en büyük şahit ve beyyine (kanıt ya da Hakk'ı bâtıldan ayıran şey), en büyük medar-ı ibadettir. Ve onsuz hiçbir şey idrak olunamaz.
"Alçakgönüllülük erdemleri ölçülü kılar, kendi varlıklarınca bile fark edilmez, neredeyse yok sayılmış kılar. Alçakgönüllülük kendini küçümseme değildir, ne olduğunu bilmemek değildir, daha ziyade, ne olmadığını bilmek ya da kabul etmektir. Bu kabulün sınırıdır. Alçakgönüllülük hakikate duyulan sevgiden kaynaklanır ve bu sevgiye boyun eğer. Mütevazi olmak, hakikati kendinden çok sevmektir. Alçakgönüllülüğün tersi gururdur ve her gurur cehalettir. Alçakgönüllülük herkesin kendinden kurtulmasına yardım edebilir. Bu, narsizme karşı bir panzehirdir. Merhamet ve alçakgönüllülük at başı gider ve birbirlerini tamamlarlar. İçtenlik ve alçakgönüllülük kardeştir. Alçakgönüllülük "ben"in kendine dair yarattığı ve içinde eridiği yanılsamalardan kurtulmayı denemektir."
Andre Comte, Büyük Erdemler Risalesi
Gazabın çokluğu aklın nurunu söndürür, basar ve basireti yok eder. Bir hadiste şöyle buyurmuştur: "Gazaptan sakınınız zîrâ gazap İbn-i Âdem'in vücudunda bir et parçasıdır. Bu sebeple damarları açılmış olur." Ve diğer hadis-i şerifte "Gazap şeytandandır." buyurularak gazap şeytana isnât edilmiştir. Hadislerde nehy olunun gazap nefsânî olması sebebiyle yerilmiştir.
Cismanî lezzetler insanı aynı cinsi olmayan takımdan yani hayvanlardan üstün hâle getiremez. Ama ruha özel olan, tesiri iz bırakan lezzetler "ilim" ile olup ilmî lezzetlerde hayvan, insan ile müşterek olamaz.