"Akıl tabibin defterinde aşk bölümü yok ki
Ey gönül derde alış artık ilaç adı sorma!
İskender ve Dârâ hikâyesini okumamışız
Bize sevgi ve vefa hikâyesi dışında hiçbir şey sorma!"
İyi söz bırakabiliyor musun? Söz yok olup gitmez. Eski sarayların yağmurdan, kardan ve borandan dolayı yıkılıp yok olup gitmesi gibi yıkılmaz ve asla kaybolmaz! Bu İskender settini, aşılması zor olmasına rağmen aşıp geçiverdim, alnı ak ve başarılı bir şekilde bu hikâyeyi sona erdirdim. Her zaman iyilikler ve kutluluklar egemen olsun!...
“Eğer sizler el ele,sırt sırta verir de birliktelik sağlarsanız kaybettiğiniz toprakları yeniden ele geçirebilirsiniz.Ancak eğer sizler bu savaşta zayıf düşer ve kendine güveniniz olmaz,sadece kendi canınızı kurtarma bencilliğini gösterirseniz,o zaman artık bundan sonra dünyadan ümidinizi kesin;çünkü şimdi Rumlar Dahhak,biz ise Cemşidiz.”Dara bunları söylerken ağlıyordu,yüreği üzüntülere boğulmuştu;yanakları sapsarı kesilmişti,dudakları mosmordu.