Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslam Tefekkür Ufku

Osman Nuri Topbaş

İslam Tefekkür Ufku Gönderileri

İslam Tefekkür Ufku kitaplarını, İslam Tefekkür Ufku sözleri ve alıntılarını, İslam Tefekkür Ufku yazarlarını, İslam Tefekkür Ufku yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir Müslüman, her zaman ve mekânda İslâm'ın vakar, izzet, şeref ve haysiyetini temsil etmekle mükelleftir.
Sayfa 389 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Nasıl ki insan, kendisini yansıtan bir aynaya bakarak üstünü-başını düzeltirse; kendisi için âdeta bir endam aynası kılınan kâinattaki ilâhî nizâma bakarak da onunla âhenk teşkil edecek şekilde hayatına çeki düzen vermelidir.
Sayfa 380 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Cenâb-ı Hak, bazen bir taşın içinden incir ağacı çıkararak en elverişsiz görünen şartlarda bile nice hayırlar yaratabileceğinin misâlini vermektedir.
Sayfa 344 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Yine İslâm'da, çalışıp elinin emeğiyle geçinmek medhedilmiş, dilencilik -zarurî hâller dışında- men edilmiş, insana dâimâ gayret tavsiye etmiştir. Hazret-i Ömer (r.a) "Biz tevekkül ehliyiz." diyerek, mescidde gelen gidenin sadakasıyla geçinmeyi alışkanlık hâline getirenleri; "Siz teekkül ehlisiniz! (Hazır yiyicilersiniz!)" diyerek dağıtmıştır.
Sayfa 344 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Mutaassıp Orta Çağ Avrupa'sında eczacılık ve tıbba bakışı, hristiyan din adamı Tatian'ın şu ahmakça sözü hulâsa eder: "Dünyevî ilâçlar Tanrı'ya güvensizliktir. Neden köpekler gibi otlarla tedavi oluyorsunuz?" Hâlbuki İslâm, ölümden başka her hastalığın devâsı olduğunu bildirmiş ve hastaları tedavi olmaya teşvik etmiştir.
Sayfa 233 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Bugün bilim ve teknolojinin insanlığı yaşatmak kadar yok etme hususunda da gelişmiş olması, İslâm'ın hayat veren ölçülerinden mahrum kalındığında ilmin nasıl saâdet yerine felâket âmili olabileceğinin, acı bir göstergesidir.
Sayfa 229 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
İslâm fıtrî bir dindir. Zaman ve mekânın şartları değişse de insanın fıtrî husûsiyetleri, aslî mâhîyeti itibârıyla, hep aynı kalır. Bu sebeple insan fıtratını dikkate alan İslâmi emir ve nehiyler, hiçbir zaman değer kaybına uğramaz.
Sayfa 211 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Akıl, "muhdes"tir, yani sonradan yaratılmıştır. Bu muhdes varlığın kadim varlığı, sınırlının sınırsızı, damlanın uçsuz bucaksız okyanusu lâyıkıyla idrak ve ihâta edebilmesi, elbette mümkün değildir.
Sayfa 146 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Demek ki asıl meselemiz; dünyada daha fazla nîmete kavuşmak değil, nâil olduğumuz nîmetlerin şükrünü edâ edebilme gayreti içinde olmaktır.
Sayfa 77 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
Hiç kimse; "İslâm'da benim yaşadığım problemin çözümü yok!" diyemez. Onun bir benzeri mutlaka asr-ı saâdette geçmiştir, Kur’ân ve Sünnet'te muhakkak bir çözümü vardır.
Sayfa 138 - Erkam YayınlarıKitabı okuyor
400 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.