Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İslamı Yeniden Anlama

Hüseyin Atay

İslamı Yeniden Anlama Gönderileri

İslamı Yeniden Anlama kitaplarını, İslamı Yeniden Anlama sözleri ve alıntılarını, İslamı Yeniden Anlama yazarlarını, İslamı Yeniden Anlama yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
360 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
7 günde okudu
İslam'ın asıl amacı Müslümanların varlığını sürdürmesidi Ancak bu şekilde iyi Müslüman olur ve dinin gereklerini de yapa bilir. İslamın amacı nasıl olursa olsun kitaptaki kendi emirlerini yapılması değil, aksine emirlerini yapacak olanların şahsiyetli, onurlu, güçlü ve kuvvetli olmalarıdır. Bütün emir ve yasakları bu ama gerçekleştirmeye yöneliktir. Bu anlamda İslam, miskinlik ve miskilerin dini değildir; o, bizatihi kuvvettir ve kuvvetlilerin dinidir. Çü kü İslam'ın kelime manası sıhhatli ve sağlam olup, sulhu ve barışı korumaktır. Müslümanlar, bu görevin farkındadırlar. Bundan dolayı ke dilerini zayıf hissettikleri ve varlıklarının tehlikeye düştüğünü gördükleri anda buna sebep olan eksikliklerini aramaya koyulmuşlar onları giderip ıslah etmeye başlamışlardır. Ancak bu islahat harek lerinde cüzi ve devamlı olmayan geçici başarıların dışında bir şey pılmamış ve problemler gün geçtikçe çoğalıp büyüyerek günümü de istila etmiş durumdadır.
İslamı Yeniden Anlama
İslamı Yeniden AnlamaHüseyin Atay · Atayy Yayınevi · 201721 okunma
Ey inananlar! Allah'a boyun eğin, elçiye ve sizden uzman olanlara (buyruk sahiplerine) uyun. Eğer, bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz, eğer Allah'a ve sonraki güne inanıyorsanız, onu Allah'a ve elçisine götürün. ( Nisa-59 )
Reklam
İçtihatla ibadet biçimi ve namaz icat edilemez. Böylece Kur'an veya sahih sünnete dayanmayan ibadetler boşunadır, batıldır. Ama ibadetlerle ilgili fer'i (ayrıntılı) hükümlerde içtihat yapılabilir. İslam dininin bu mersum (şekli, biçimi, zamanı belirlenmiş) ibadetleri değişmez. Değişirse başka bir din olur.
İbadet şekillerinde herhangi tarzda bir değişiklik yapmak ve onları çoğaltmak veya azaltmak hususunda içtihada yer yoktur. Cuma günü kılınan zuhri ahir namazı toplu tespih çekme, tespih namazı bu bakımdan tamamen yanlıştır. Yanlış içtihada, dayanırlar.
(saidi nursi kitapları dışında) Başka bir şey değil, kuran bile okutmuyorlar. Kuranı siz anlamazsınız, efendinin kitabı size yeter, diyorlar.
Sayfa 20
1950 den sonra yazdığı ileri sürülen eserlerine baktığım zaman, daha önceki Said Nursi ile arasında çok fark buldum. Öncekilerde daha samimi bir Müslümanken, sonrakilerde samimi İslam’ın kaybolduğunu, bir benlik ve gizli bir vahiy aldığı davası içinde Olduğunu gördüm.
Sayfa 20