Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

İspirto Türk

Gökhan Göbel

İspirto Türk Gönderileri

İspirto Türk kitaplarını, İspirto Türk sözleri ve alıntılarını, İspirto Türk yazarlarını, İspirto Türk yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir de maskara kelimesi “Maskaralık yapma!” deriz. "Maskaralığın lüzumu yok!” deriz. Şimdi pek demiyoruz ama "apukurya maskarası” diye bir tabir de var Türkçemizde. Maskara kelimesi Türkçeye İtalyancadan geçmiş. İtalyancaya da Arapçadan geçmiş olabileceğini söyleyenler vardır. Kelime İtalyancada maske anlamına geliyor. İstanbul'da Rumların paskalya öncesi girdikleri Büyük Perhiz’den önce tertip ettikleri karnavala apukurya denir. Aslı apokreastır bu kelimenin. Etten uzaklaşmak gibi bir anlamı var. Perhize girecekler ya... Apukurya günlerinde Rumlar İstanbul sokaklarında maske taktıkları ve bilumum maskaralık yaptıkları için maskara kelimesi Türkçede soytarılık, rezillik anlamlarına gelir. Makyaj malzemesi olan maskara da aynı maskaradır.
İsmet Özel Türküm Doğruyum İntikamım Ülkemdir kitabında: “Ne ki yazıya geçirilmiştir onu kıskançlıkla korumak lâzımdır. Türk milletinin mümtaz vasıflarından biri okuma yazma bilmese bile yazıyı ayakaltında bırakmayışıdır." diyor ve sual ediyor "Hangi yazıyı?” Harf inkılâbı yapıldı diye bizatihi yazının, yazanın, yazılanın, okumanın, okuyanın, okunanın değeri Türkiye'de arttı mı? Yoksa bir milletin mümtaz vasfı yok mu edildi?
Reklam
Senet sepet .. Senet kelimesi dayanılacak şey demektir. Bir malın, hakkın veya meblağın kime ait olduğunu tasdik eden vesikaya da senet deriz. Bu ikilemedeki sepet ise içinde eşya taşıdığımız alet değildir. Peltek se ile yazılan sebet ثبت diye bir kelimemiz var. İspat ve sabit kelimeleriyle aynı kökten olan bu kelime delil, hüccet anlamına gelir. Aynı kökten olan "sebt" kelimesi ise kaydetmek, yazarak zaptetmek demektir.
İstiklal Marşı'nda kahraman ırk dendiği zaman 13. asırdan beri küfrü ve kâfirleri gerileterek onlara karşı galip gelen insanları ve bu toprakları vatan tutan insanlarla başlayan bir damarı anlamamız lazım..
Okuma yazma bilmemek veya ümmi olmak, cahil olmak demek değildir . Cehalet elifi görünce mertek sanmaktır. Türkeli’nde cehaletin ölçüsü bu sözle tespit edilmiştir. Bugün elifi mertek bile sanamayanlar tarafından ifade edilen cehalet ölçüleri bizim ölçülerimiz değildir. Elif, elifbamızın ilk harfidir. Türkçede elif demek doğruluğa, başlangıca işaret eder. Şöyle bir şekli var: ا. Elif kendisinden sonra gelen harfle bitişmez. Ebced hesabına göre de 1 sayısının karşılığıdır. Aynı zamanda Allah lafzının da ilk harfi eliftir. Tabiî olarak asırlarca elifi görse mertek sanır denenlerin hiçbirisi Müslüman değildi. Çünkü Allah lafzının ilk harfi olan elifi bilmeyen, tanımayan bir Müslüman yoktu. Okuma ve yazma bilmese de Müslümanlar Elif/ا’i doğruluğundan, Kaf/ ق’ı iğriliğinden bilirdi. Nitekim argoda kullanılan bir ifade daha vardır. “Elifi bilmez götünü silmez” denir. Buradan elifi mertek sananların kimler olduğunu çıkartabilirsiniz. Okuma dahi bilmeyen nice ustalar mezar taşlarına Allah lafzını nakşettiler. Harf inkılâbından sonra Latin yazısıyla da Türkçe yazılabildiğini göstermek hevesindekilere dönüp “Hani bunun elifi?” diye soran Türk milletiydi. “Olur mu, gayr-i müslim Türkçe konuşanlar da vardı!” diyenler olabilir. Evvelâ onun adını koyalım. Evliya Çelebi gayr-i müslim olup da Türkçe konuştuğu iddia edilenler için “Bâtıl Türk lisanı kelimât ederler.” der. Zira bunların kahir ekseriyeti Ermeniler ve Rumlardı ve bu iki millet de bâtıl Türkçelerini Ermeni ve Rum alfabesiyle yazarlardı. Yani onlar da elifi mertek sananlardandı. Yazısız Türkçe bâtıl Türkçedir.
Kur’an harfleriyle doğan ve yine o harflerle gücünü gösteren Türkçe, bir yana İranlılara “Türkçe bilenin işi rast gider" sözünü söyletmiş; öbür yanda Balkanlarda “Türkçe bilmez Allah'tan korkmaz” dedirtmiştir.
37 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.