Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Meçhul Okurla Söyleşiler

Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar

Hüsamettin Arslan

Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar Gönderileri

Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar kitaplarını, Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar sözleri ve alıntılarını, Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar yazarlarını, Jöntürkler Jönkürtler Muhafazakarlar yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ermeni tehcirinin nedeni " ırk" değildir ( bu yüzden " soykırım " kavramı reddedilmelidir); neden politiktir. Aynı şeyi bugün etnisisist, milliyetçi, faşist Kürt elitler otantik Kürtlere yapmak istiyorlar. Tehcirin yegane sorumlusu Osmanlı Devleti değildir; bağımsızlık ve toprak talebiyle Osmanlı Devleti'ne meydan okuyan Taşnak örgütüdür.
Sayfa 123Kitabı okudu
Türkiye'nin temel öncelikle sorunu " etnik " değil, " etik" bir sorundur; bu sorunu vareden şey Türkiye'deki mevcut iktidar ilişkileridir. İnsanların etik mücadelelerinin yanında yer almalıyız; " etnik mücadelelerinin, bağımsızlık mücadelelerinin, PanKürdizm davasının " değil.
Sayfa 114Kitabı okudu
Reklam
Kimliğini kaybedenler, kimliğini kaybetme sorunu yaşayan ve endişesi taşıyanlar otantik halklarıyla bağlarını ve temas noktalarını kaybedenlerdir; Türkün" Türk", Kürdün " Kürt" olmaya ihtiyacı yoktur.
Sayfa 111Kitabı okudu
Demek oluyor ki Türkiye anakronik bir " etnisizm" ve etnik milliyetçinik formundan muzdarip. Kürtçü elitlerde Türkçü elitler de, sorunu çözme iddiasındaki militer, bürokrat elitler de ve çok çok daha önemlisi akademik ya da değil entelektüellerimizin kahir çoğunluğu da etnisist.
Sayfa 110Kitabı okudu
Yalan
Tıpkı ünlü sözdeki gibi: üç türlü yalan vardır; kuyruklu yalan, kuyruksuz yalan ve tabi ki istatistik. Zavallı memleketim. bürokrat, etnisist, akademik elitler seni kellelere indirgemekle meşgul. Modern elitler Tanrılara değil, sayılara taparlar.
Sayfa 106Kitabı okudu
Diyarbakır Türkiye'nin hinterlandı değil, kendisidir. Türkiye Konya değildir, Sivas, Edirne, Kars ve Van değildir. Türkiye vilayetlerinin ve halklarının toplamı değildir; bütün bunlardan fazla bir şeydir. Türkiye Bulgaristan, Kosova, Bosna, Çeçenistan, Basra, Musul ve Azerbeycan'dır. Türkiye resmi sınırlarının içinde değil, dışında korunmalıdır.
Sayfa 105Kitabı okudu
Reklam
İmparatorluk Diyarbakır'ı Diyarbakır'da değil, Irak'ta, Yemen'de ve Trablusgarp'ta savunmuştur; içindeki halkla birlikte savunmuştur. Bir yüzyıl öncesinde Suriye'de Napolyon'a karşı da savunmuştu. Türkler Kürtleri Yemen'de, Irak'ta, Suriye'de savundular ve hiç bir zaman kaybetmek istemediler. Türkler tarihte hiçbir zaman " Kürtler"siz bir ülkeleri olsun istemediler. Bu yüzden " Bağımsız Kürdistan " davasını " ihanet" olarak anlıyorlar.
Sayfa 104Kitabı okudu
Demokrasi şu soruya verilebilecek cevaptır: nasıl aynı anda hem özgür hemde eşit olabiliriz; iktidar ya da eşitsizlik ilişkileri dünyasında aynı anda hem eşit hemde özgür olmak nasıl mümkündür?
Sayfa 101Kitabı okudu
Evet tamam, hukuk; fakat kimin hukuku, kimin etiği? İnsanlık onca entelektüel çabaya rağmen henüz " egemene hizmet etmeyecek" bir hukuk geliştirememiştir ve bu şimdilik ne yazık ki imkansız görünüyor.
Sayfa 100Kitabı okudu
Bir şey ne kadar radikalse o kadar homojen, tekbiçimli ve hayatın kendisine o kadar uzaktır. Çünkü hayatın kendisi heterojen, çoğul, çok renkli ve çok çizgilidir.
Reklam
Türkiye'de muhafazakârlık " hezimetlerden ve yenilgilerden" doğmuştur; patolojiktir. Türkiye'de muhafazakârlık kolektif travmadan doğduğu için travmatiktir. Türkiye'de ateistken, materyalistken, liberalken bile " muhafazakâr " olunabilir.
İktidar öte dünyaya değil, bu dünyaya ilişkin bir şeydir. İktidar sekülerdir, dünyevidir. İktidar dünyevi olduğu için öte dünyaya inanmaz; kıyamet gününe, mahşere ve hesap verme gününe, Allah'ın mahkemesine inanmaz. Bir etik sistem aynı anda hem iktidara talip olup, hem de "etik " kalamaz.
Radikalizmini Minyeli Abdullah romanına ya da Politzer'in Felsefenin Temel İlkeleri adlı kitabına borçlu olmak, bu ülkenin " radikal " çocukları için ne büyük talihsizliktir.
Beyaz elitler...farklılığı sevmezler, geçmişi sevmezler; " modern" her şey güzel ve iyi, geçmişe ait her şey kötü ve çirkindir. Yeni her şey kötü, eski her şey iyi demekle eşdeğerde...
Eşitliğin birinci tarafındakiler "beyaz" ikinci tarafındakiler "siyah"tır. Birinciler modernitenin cennetine, ikinciler cehennemine...
36 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.