Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kadının Tarihsel Yenilgisi

Kibele'den Pandora'ya

Pervin Erbil

Kibele'den Pandora'ya Sözleri ve Alıntıları

Kibele'den Pandora'ya sözleri ve alıntılarını, Kibele'den Pandora'ya kitap alıntılarını, Kibele'den Pandora'ya en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Özgür ruhlu birini efendi karşısında kolayca eğemezsiniz, ama kendini aşağı gören bir köle, hazırdır yerlere serilmeye.
Ve kadınlar Geç Neolitik'ten bu yana hiç mutlu olmadılar.
Reklam
Erkek, kadını bedeni üzerinden aşağılamaktadır ama aynı "aşağılık" beden içinde oluşmakta ve üstelik bu bedenin ''en aşağılık organı" aracılığıyla dünyaya gelmektedir. Bu, onun açısından kabul edilmesi olanaksız bir durumdur. Tinsel· ve düşünsel anlamda böyle bir paradoksu yaşayan egemen, sorunun içinden gerçeği yadsıyarak çıkmaktadır: O kadının bedeninden değil, kadın onun bedeninden gelmiştir.
Sappho: Lesbos'ta Kadın Dostu Bir Kadın Şair
Sappho, içinde bulunduğu ataerkil toplumun değerleri karşısında, siyasal konularda söz söyleme cesareti ve kadına yönelik sevgisiyle özgün ve onurlu bir kadın duruşudur. Onun İÖ 610-580 yılları arasında Lesbos'ta yaşadığı yıllarda Yakındoğu'da olduğu gibi Ege'de de kadın dört duvarın arasına kapatılmış bir "eşya" ya da
Sayfa 131 - Arkadaş Yayınevi 4. Baskı 2015Kitabı okudu
"[...] erkeğin egemen olduğu sosyoekonomik yapılanma içinde üretimin ve paylaşımın niteliği eşitlikçi ve komünal olmaktan uzaktır. Dolayısıyla bu yapı varlığını korumak ve geliştirmek için "zor"a başvurmak durumundadır ve mevcut durum, yeni toplumsal ilişkileri ister istemez kendi özelliklerine göre biçimlendirecektir. [....] Klan demokrasisinin eşitlikçi toplum yapısı ekonomik yaşam içinde kadına yüksek bir değer biçer ve anaerkil yapılanmayı desteklerken, erkeği ezmemiştir. Ancak erkeğin ekonomik yaşam içinde baskın konuma geçtiği, eşitsizlik ile sömürüyü besleyen ve şiddeti esas alan, kilit noktaları erkekler tarafından tutulmuş siyasal mekanizmanın toplumsal yaşamın bütün alanlarına nüfuz ettiği bir ortamda, kadının, "klan demokrasis nin" diğer cinsi gibi, özgür ve eşit bir birey olarak kalabilmesi olanaklı değildir. Nitekim yeni yapılanma onu alabildiğine ezerek aşağılamış, özgürlüğünü elinden alıp toplumsal konumunda büyük bir altüst oluşa yol açmıştır."
Sayfa 63 - Arkadaş Yayınevi 4. Baskı 2015Kitabı okudu
Hypatia: İskenderiye'de Kabul Edilemez Bir Kadın Kişilik
"Hypatia, "İskenderiyeli Diaphantos'un Aritmetikası , Pergeli Apollonios'un Konikleri ve Ptolemaios'un astronomi sistemi üzerine yorumlar kaleme alan," İS 355-415 tarihleri arasında yaşamış bir filozof, gökbilimci ve matematikçidir. "Bütün kaynaklar[ın] cesaret, erdem, doğruluk, vatandaşlık ve entelektüel birikim açısından
Sayfa 133 - Arkadaş Yayınevi 4. Baskı 2015Kitabı okudu
Reklam
Erkeğin egemenliğini yerleştirmek için attığı en önemli adımın hukuksal düzenlemelerde bulunmak olduğu söylenebilir. Erkek çıkardığı yasalarla kadının haklarını kısıtlarken,onu kendisine tabi kılmaktaydı.
"Özgür ruhlu birini efendi karşısında kolayca eğemezsiniz, ama kendini aşağı gören bir köle, hazırdır yerlere serilmeye."
Sayfa 179 - Arkadaş Yayınevi 4. Baskı 2015Kitabı okudu
"Gelenek, görenek, töre, örf, adet gibi adlar alan sosyal normlar değişen ölçüde yaptırım gücüne de sahiptir. Teşhir etme, yergi, kınama, ayıplama, yadırgama, küçümseme, aşağılama, alaya alma ve dışlama başlıca cezalandırma biçimleridir."
Sayfa 74 - Arkadaş Yayınevi 4. Baskı 2015Kitabı okudu
"Soyun reisi ölürken, beraberinde, karılarını ve kölelerini de mezara götürürdü. Bunlar da tunç ve altın eşyalar gibi başkanın malıydı."(Kovalev, S., İlkçağ Tarihi, s. 63.) "Kralları öldüğü zaman dörtgen şeklinde mezar kazar, mezar hazır olunca da krallarını getirirler. Ölü mumyalanmıştır. Mezara konmadan, mezarın içine çimenler yayılır. Çimenlerin üzerine de ölü yatırılır. Mezarın içinde boş kalan yerlere karılarından biri ( ... ) boğulup koyulur."(Herodotos, Herodot Tarihi, s. 208)."
Sayfa 77 - Arkadaş Yayınevi 4. Baskı 2015Kitabı okudu
841 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.