Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Bireysel Özün Keşfi

Kitabu’n-Nefs

İbn Bacce

Kitabu’n-Nefs Gönderileri

Kitabu’n-Nefs kitaplarını, Kitabu’n-Nefs sözleri ve alıntılarını, Kitabu’n-Nefs yazarlarını, Kitabu’n-Nefs yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kitap Ve Kalem
Bugüne kadar yayınlamış olduğumuz telif ve tercüme kitap çalışmalarımız, dostlara selam, çalışmaya ve güzel insanlarla yoldaşlığa devam... #kitaptavsiyesi #kitap #felsefe #ilahiyat #psikoloji
İlimlerin Sayımı
İlimlerin Sayımı
Tedbiru'l-Mütevahhid Bireysel Yönetim Okumaları
Tedbiru'l-Mütevahhid Bireysel Yönetim Okumaları
İslam Felsefesi Giriş
İslam Felsefesi Giriş
Tanımlar Kitabı
Tanımlar Kitabı
Faslu’l-Makal  Felsefe ve Din Uyumu
Faslu’l-Makal Felsefe ve Din Uyumu
Kitabu’n-Nefs
Kitabu’n-Nefs
Aristoteles’in söylediği gibi, bütün bilgiler, güzel ve hoştur. Fakat bir kısmı diğerlerinden daha “değerli”dir.
Sayfa 50 - YEKKitabı okudu
Reklam
208 syf.
7/10 puan verdi
Yer yer anlamakta zorladım. İlk olarak kitabın ikinci bölümünü okumanın kitaptan daha fazla verim alınması adına yararlı olacağını düşünüyorum. Çokça anlamını bilmediğim kelime vardı. TDV sözlüğü kitap anlam bütünlüğü açısından daha doğru kelime açıklamalarını içeriyordu diğer kaynaklara göre.
Kitabu’n-Nefs
Kitabu’n-Nefsİbn Bacce · Elis Yayınları · 202018 okunma
..beslenme gücü, nefsin en öndeki gücüdür.
Sayfa 62 - Yazma Eserler KurumuKitabı okudu
..malumdur ki kendi nefsini bilmede güven vermeyen biri, başkası hakkındaki bilgisinde daha güvenilmez sayılmaya layıktır.
Sayfa 48 - Yazma Eserler KurumuKitabı okudu
Reklam
"Renk ışık olmaksızın idrak edilemeyeceği gibi aynı şekilde ışık da renge bitişik olarak idrak edilebilir."
Sayfa 146
"Renk göze bitiştirilseydi, göz onu idrak edemezdi"
Sayfa 138
"Anlam ve sûret arasındaki fark şudur: Aralarında bir farklılık olmaksızın sûret ile heyûlâ bir şey hâline gelir. İdrak edilen mana ise, maddeden ayrı sûrettir. Öyleyse anlam, maddeden bağımsız sûrettir." Daha açık ifade ile, idrâk edilene kadar maddeye nispet edilen anlam, idrâk edildikten sonra maddeyi aşan bir sûrete rucû eder.
Sayfa 126
"Her hareket, bilkuvve olarak, kendisine doğru hareket ettiği o şeydir."
Sayfa 106
Reklam
"İnsanın iradî fiilleri ahlâkî mesuliyetini gerektirir."
"Bazı bozuk devletlerde İbn Bacce'nin 'nabit' (ayrık ot) veya 'nebavit' (ayrık otlar) olarak isimlendirdiği insanlar ortaya çıkarlar. Nabit ona göre, 'bozuk bir devlette yaşayan, buna rağmen doğru düşünce sahibi olan şahıs' tır. Kavram, ekili arazide diğerlerinden farklı olarak kendi başına yetişen ayrık otu, anlamındaki nabitten ilham alınarak geliştirilmiştir. Farabi daha önce aynı örneği es-Siyasetu'l Medeniyye'de tam tersine erdemli şehirde yaşayıp kanun dışı davranan asalak şahıslar için kullanmıştır. Bunların görüşleri de eylemleri de toplum için zararlı olup ortadan kaldırılmaları ona göre en iyi seçenektir. Görüldüğü üzere İbn Bacce muhtemelen Farabi'den ödünç aldığı bu kavramı tam zıt bir manada kullanmış, içinde yaşadıkları bozuk devletin ahalisinden farklı oldukları için onlara 'ayrık otu' demiş ve bunların faziletli olmakla diğerlerinden ayrıldığını belirtmiştir." syf 25
30 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.