Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Klasik Müzik Islıkla Çalınmaz

Cengiz Yetken
“Büroda çalışırken, Beethoven’in 5. Senfonisi’ni ıslıkla çalma alışkanlığım vardı. ‘Cengiz, lütfen... Beethoven'ı ıslıkla çalamazsın!’ Bu, ani ve beklenmedik bir şeydi. Kahn devam etti: ‘Klasik müziği ıslıkla çalamazsın, ama mırıldanabilirsin.’” Cengiz Yetken, Louis Kahn’ın Pennsylvania Üniversitesi Mimarlık Okulu’nun efsanevi yüksek lisans stüdyosunda öğrencisi olarak, ardından 1501 Walnut Caddesi’ndeki bürosunda genç bir meslektaşı olarak birlikte çalışıp, ürettiği bir isimdir. Yirminci yüzyıl dünya mimarlığının önemli aktörlerinden aynı zamanda düşünür, sanatçı, bir mimarlık gurusu olan Kahn’ın 1950’ler ve 70’ler arasındaki görece kısa ama parlak kariyerinde önemli projelerin masada olduğu bir dönemdir. Kitabın ismine taşınan Yetken-Kahn diyaloğundan da anlaşıldığı gibi bu kitap, mimarlığı bir yaşam biçimi olarak içselleştirmiş iki mimarın, yaşamın olağan akışı, müziğin tonaliteleri, tasarlama sanatı, bir binanın tuğla ve harç dışındaki deneyimleri, başlangıcının, oluşumunun, yaşamının, ölçülebilen ve ölçülemeyen değerlerinin, ışık ve sessizliğin esasının üzerine deneyimlerine ilişkindir. Müge Cengizkan’ın editörlüğünü, Özlem Erdoğdu Erkarslan’ın çevirisini, Utku Lomlu’nun tasarımını üstlendiği kitap YEM Yayın tarafından okuyucu ile buluşuyor. Cengiz Yetken kitabı şöyle anlatıyor: “Hem mimarlık pratiğinde hem de tasarım eğitiminde bir profesör olarak geçirdiğim mesleki yaşamım boyunca, sık sık 20. yüzyılın belki de en seçkin mimarlarından biri olan Louis Kahn hakkında sorularla karşılaştım. Pek çok dostum Kahn hakkında yazmam için beni teşvik etti. İlk önce, çocuklarıma Lou ile yaşadığım deneyimi ve binalarının neden bu denli özel olduğunu aktaran bir dizi mektup yazmayı düşündüm. Ancak sonradan farkettim ki, bunları aslında mimarlık okullarındaki öğrencilere ve uygulamadaki arkadaşlarıma aktarmalıydım. Binalarının içine işlemiş tasarım duygusunu ve onları doğuran fikirleri iletmek için bu en iyi yol olacaktı. Giderek yazdıklarımın salt anılardan ibaret kalamayacağını ve tasarım eylemi üzerine ışık tutacağını anladım. Bu aynı zamanda, kendi tasarım anlayışımı da yeniden keşfetmemi sağlayan bir kişisel yolculuk oldu. Bu kitap Kahn’ın mimarlık yaklaşımını veya onun görüşlerini anlatmayı amaçlamıyor. Bu anılar Kahn ile beraberliğimden, sınıfından, bürosundan, binalarından ve bunca yıl mesleğin içinden öğrendiklerimdir. Yanıtlaması zor bir soruyu yanıtlamaya çalışıyorum: Kahn’dan ne öğrendim?”
Yazar:
Cengiz Yetken
Cengiz Yetken
Çevirmen:
Özlem Erdoğdu Erkarslan
Özlem Erdoğdu Erkarslan
Tahmini Okuma Süresi: 7 sa. 42 dk.Sayfa Sayısı: 272Basım Tarihi: 2020Yayınevi: Yapı Endüstri Merkezi Yayınları
ISBN: 9786257008051Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
272 syf.
9/10 puan verdi
·
40 günde okudu
Kitabı okurken yeşillikler içindeki bir fakülte bahçesinde çember etrafında oturmuş Cengiz Yetken’i dinliyor gibi hissettim. Anlatım samimi, anlatılanlar da yer yer heyecanlanıp uygulama ve “piyasa” devreye girince yer yer biraz üzüyor. Hoşuma giden detaylardan biri de bahsi geçen mekanların, yapıların görsellerle hatta imgesel anlatımlarla desteklenmesi oldu.
Klasik Müzik Islıkla Çalınmaz
Klasik Müzik Islıkla ÇalınmazCengiz Yetken · Yapı Endüstri Merkezi Yayınları · 202019 okunma
Reklam
272 syf.
9/10 puan verdi
Cengiz Yetken
Bu kitap içeriği yani aslında “Klasik müzik ıslıkla çalınmaz.” cümlesinin sahibi, bana fakültede örnek aldığım bir hocamı hatırlattı. Belki bu yüzden bir yakınlık hissettim ama anıların mimariyle bütünleşmiş bir şekilde anlatılması kitabın kendine çeken özelliği diyebilirim.
Klasik Müzik Islıkla Çalınmaz
Klasik Müzik Islıkla ÇalınmazCengiz Yetken · Yapı Endüstri Merkezi Yayınları · 202019 okunma
100 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.