Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

1862-1918

Klimt

Kolektif

Klimt Sözleri ve Alıntıları

Klimt sözleri ve alıntılarını, Klimt kitap alıntılarını, Klimt en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Her çağa kendi sanatı, sanata kendi özgürlüğü."
Ver Sacrum
Hermann Bahr derginin en önemli ilkesini şöyle açıklamıştı: "Dışarıdan gelecek etkilere boyun eğmeyen ama onlardan korkmayan, nefret etmeyen bir sanat istiyoruz."
Sayfa 238
Reklam
Sezession İkinci Sergi Kataloğu, Önsözden:
"Burası gerçek sanatseverin olduğu kadar ciddi sanatçının da evi olsun. Sanatsever ve sanatçı, yaratırken ve keyif alırken, ararken ve bulurken burada, kutsal hizmet tapınağında birleşsinler. Hevesi'nin binamızın girişinde yer alan sözleri gerçek olsun: Her çağın kendi sanatı, sanata kendi özgürlüğü."
Sayfa 222 - Devamı: gözümüze yaş, ayağımıza taş, yüreğimize telaş değmesin, Allah yâr ve yardımcımız olsun, amin.
Her çağın kendi sanatı, sanata kendi özgürlüğü.
"Her çağa kendi sanatı, sanata kendi özgürlüğü."
Sayfa 36 - Sezession.
Klimt hayatı boyunca kendisi ve sanatı hakkında sadece tek bir açıklama yapmıştır: "Eminim bir insan olarak olağanüstü hiçbir özelliğim yok. Ben sadece sabahtan akşama kadar resim yapan bir ressamım. (...) Konuşmak ve yazmak konusunda çok iyi değilim, hele de kendimi ya da eserlerimi anlatmam gerektiğinde. Basit bir mektup yazmak bile bana ıstırap veriyor. Maalesef, benim bir portremden (ister bir resim olsun ister kelimelerle oluşturulmuş) mahrum kalacaksınız, ama bu büyük bir kayıp değil. Beni bir sanatçı olarak daha yakından tanımak isteyenler (ki bilmeye değecek tek şey budur) resimlerime bakmalı ve benim kim olduğumu, ne istediğimi tek tek onlardan bulup çıkarmalılar."
Reklam
"Nur Maler" sadece tablo ressamlığını desteklemek isterken "Klimtgruppe" uygulamalı sanatları, mimariyi ve tasarımı da ele alma taraftarıydı.
Sayfa 232
"Herkes için ve toplumun bütün katmanları için sanat."
Klimt'in alametifarikası olan, egzotik desenli kumaşların insan figürlerine zemin olarak değil, motiflerin ve insanların eşit rol aldıkları bir kompozisyon yaratmak için kullanılmasıydı.
Sayfa 62
Klimt:
Sanatının kökenini ve ilhamını fotoğrafta, klasik Yunan, Bizans, Mısır ve Ortaçağ sanatında, özellikle Albrecht Dürer'in geç Ortaçağ'da yaptığı resimlerde ve gravürlerde buluyordu.
Sayfa 228
Reklam
Klimt hayatı boyunca kendisi ve sanatı hakkında sadece tek bir açıklama yapmıştır: "Eminim bir insan olarak olağanüstü hiçbir özelliğim yok. Ben sadece sabahtan akşama kadar resim yapan bir ressamım. (...) Konuşmak ve yazmak konusunda çok iyi değilim, hele de kendimi ya da eserlerimi anlatmam gerektiğinde. Basit bir mektup yazmak bile bana ıstırap veriyor. Maalesef, benim bir portremden (ister bir resim olsun ister kelimelerle oluşturulmuş) mahrum kalacaksınız, ama bu büyük bir kayıp değil. Beni bir sanatçı olarak daha yakından tanımak isteyenler (ki bilmeye değecek tek şey budur) resimlerime bakmalı ve benim kim olduğumu, ne istediğimi tek tek onlardan bulup çıkarmalılar."
Sayfa 176 - 178
Ver Sacrum, "total sanat" (Gesamtkunsfwerk) düşüncesini, yani sanatın her alanındaki çalışmalarım zengin ve fakir, güçlü ve güçsüz tarafından paylaşılabileceği bir sentez yaratmasını destekliyordu.
Sayfa 242
Sanatçılar birliğinde ressamların yanında tasarımcılar, zanaatkârlar, grafik sanatçıları ve mimarlar da vardı. Amaçları insan hayatının bütün yönlerini tek bir sanat eserine dönüştürmekti
Sayfa 208 - 210
Sezession Grubunun ilkesi
"Her çağa kendi sanatı, sanata kendi özgürlüğü."
Schiele de Klimt gibi pek çok nü çizmişti ancak Klimt'in çizimleri huzurlu, sakin ve zarifken Schiele'ninkiler acı çeken, nevrotik bir ruhu yansıtıyordu.
Sayfa 182
18 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.