Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Konfüçyüs

Ercan Gökyurt

Konfüçyüs Gönderileri

Konfüçyüs kitaplarını, Konfüçyüs sözleri ve alıntılarını, Konfüçyüs yazarlarını, Konfüçyüs yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Çünkü yalnızca kendi çıkarlarını düşünerek böbürlenen insan,ideal bir olgunluğa erişebilmekten yoksundur.
Reklam
124 syf.
·
Puan vermedi
·
6 günde okudu
Bilemiyorum okunur bir kitap ama tarih bana göre değil abi tarih severlere tavsiye ederim İnsanın saygılı, iyi, dürüst olması gerektiğini yaşanmış eski hikayeler üstünden anlatıyor.
Konfüçyüs
KonfüçyüsErcan Gökyurt · Maviçatı Yayınları · 201720 okunma
İdeal bir toplum, ideal insanların varlığı ile anlam kazanmaktadır.
Kötülükten kaçmakla, insan onu iyi hâle getirmeye hizmet etmiş olmaz.
"İdeal insan, düşünce özgürlüğüne sahip olarak herkese karşı cömerttir. Küçük insansa diğer kişilerle arasına sınır koymasından ötürü gam duygusuyla yüklüdür."
Reklam
"Yeterli miktarda yemek yiyebilmek ve su içebilmek gerçek mutluluğu ifade eder. İdeal insan, ahlâki düzene ulaşabilmek için gayret eder; beslenmek için çaba göstermeyi kendisine dert edinmez. Endişe taşıdığı konu ahlâki düzendir. Açlık konusunda herhangi bir kaygı taşımaz."
İdeal bir toplum hedefleyerek ahlak görüşlerine yön veren Konfüçyüs için eğitim, sosyal yaşantının temel direği olmak zorundadır. Onun için ahlak yoluna baş koymak esas amaç olduğu gibi manevi düzenin ilkelerini edinebilmek de akıl, bilgi ve eğitim sonucunda gerçekleşebilmektedir. Bu bağlamda insan sevgisi başta olmak üzere tüm manevi duyguları gönüllerde barındırabilmek ve beşeri ilişkilerde gerekli görülen tutum ve davranışları sergileyebilmek adına eğitim, önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle aklın saltanatıyla yaratılan insan, yaşamının tüm safhalarında öğrenmekten bir an bile vazgeçmeden bilgi birikimiyle donanmalı ve ahlâki değerler ile bütünleşebilen bir karakter yapısına sahip olmak için gayret göstermelidir. Çünkü gerçek amaç, evrendeki düzene uygun bir dünya hayatını ahlak ilkesinin değerleriyle besleyebilmektir.
Mencius, Mo-tzu'nun ayırım yapmaksızın herkesi sevme doktrinine ve Yang-tzu'nun hedonizm (hayatın gayesini zevk kabul eden öğreti) doktrinine şiddetle karşı çıkmıştır. Yine o, Mo-tzu'nun, "faziletler faydalı oldukları için tatbik edilmelidir" şeklindeki faydacıl öğretisine de karşı çıkmıştır. Mencius'a göre fazilet, kişinin insanlığının tabii ifadesidir. Mencius, Konfüçyüs'e nazaran ikinci derecede bir "bilge" olarak kabul edilmiştir. Onun, "Ortodoks Konfüçyüsçülük" olarak kabul edilen öğretisi idealistik bir tarzda gelişmiştir. Son bin yıllık dönem boyunca tüm Konfüçyüsçülük hareketi üzerinde derin bir etki meydana getiren Mencius'un asıl amacının, bütün insanlar tarafından takip edilebilecek bir hayat nizamı sunmaya çalışmak olduğu söylenmiştir.
Chi Lu, ölülerin ruhlarına yapılacak hizmeti sordu. Üstat dedi ki: İnsanlara hizmet edecek durumda değilken, ölülere nasıl hizmette bulunabiliriz? Chi Lu, "Ölüler konusunda soru sormak cesaretinde bulunabilir miyim?" diye ekledi. Üstat yanıt verdi: Yaşam konusunda bir bilginiz yokken ölüleri nasıl bilebilirsiniz?
Reklam
"Bir ülkede hükümdar, hükümdar gibi; vezir, vezir gibi; baba, baba gibi ve evlat da evlat gibi davranmalıdır. Ülkeyi yönetmek, halkı doğru yola sevk etmek manasına gelmektedir. Halk, doğruluk ilkesi uyarınca yönetildiği takdirde doğru yoldan ilerlememeye kim cüret edebilir ki!"
Düşünmeden öğrenmek,zaman yitirmektir. Bir şeyi öğrenmeden düşünce ileri sürmek,tehlikelidir.
Konfüçyüse göre ahlâkî çöküşün nedeni; Kendi çıkarları doğrultusunda dini inançları,gelenekleri ve töreleri hiçe sayan ve neyin iyi neyin kötü olduğuna geleneklerin ve törelerin işaret ettiği gibi değil kendi çıkarları doğrultusunda karar veren, yanlışları doğru gibi göstermek için çeşitli akıl oyunlarına başvuran kimseler.
62 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.