Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kural Tanımayan Bir Moda Kılavuzu

Eda Çakmak

Kural Tanımayan Bir Moda Kılavuzu Sözleri ve Alıntıları

Kural Tanımayan Bir Moda Kılavuzu sözleri ve alıntılarını, Kural Tanımayan Bir Moda Kılavuzu kitap alıntılarını, Kural Tanımayan Bir Moda Kılavuzu en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Moda, günlük havanın bir parçası ve daima, bütün olaylarla beraber, değişiyor. Yaklaşan bir devrimi bile giysilerde görebilirsiniz. Her şeyi giysilerde görebilir ve hissedebilirsiniz.
Ayizi Yayınları — PDF. / — Diana VreelandKitabı okudu
"Makbul olan, ince ve feminen olmaktır, eğer olamıyorsan, öyleymiş gibi göstermeye çalışmalısın."
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Reklam
Beden olumlama hareketinin internetin ücra köşelerinden başlayarak yayılmasını, son yıllarda hareketin yükselen sesi­ nin moda sektörünce duyulmaya başlamasını ve de sonunda resmen "trend" haline gelmesini hayretler içinde seyrettik. 2016 yılında standart beden defilelerde bir-iki standart dışı beden görmekten, 2018’de birçok defilede birçok farklı be­ den, yaş ve özellikte mankenler görmeye doğru hızlıca yük­seldik.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Giysilerin cinsiyeti olmaz! Bunu kesin olarak söyleyebiliriz. Giyenlerin cinsiyet kimlikleri olabilir, evet, ancak giysilerin değil.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Bir galeri alanı düşünün, içeriye bir kadın giriyor, üzerinde dağınık fakat şık duran, keskin hatlı, beyaz bir etek var. İçeride biraz dolaşıyor, sonra bir kenarda du­ruyor. İki müze görevlisi kadına yaklaşıp, büyük bir ciddiyetle eteği üzerinden sıyırıyorlar. Eteğin altındaki kot tünikle kalan kadın durumdan rahatsız değil, bu­raya yapmaya geldiği işi tamamladı, gidiyor. İki müze görevlisi, itinayla ellerindeki kumaş parçasını duvara monte ederken bir başka kadın giriyor içeri. Onun «üzerindeki beyaz etek de biraz sonra duvardaki yerini alacak ve kafanızda parçalar yerine oturmaya başlaya­cak; bu tahta parçalarının çevrelediği giysiler, zarifçe deforme edilmiş birer tuval. Bu galeri bir podyum, bu müze görevlileri Viktor Horsting ve Rolf Snoeren, ve bu sergi onların Sonbahar-Kış 2015 defilesi.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Moda, salt ticari bir üretim midir, yoksa sanat olarak de­ğerlendirilebilir bir yanı da var mıdır?
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Reklam
Büyük harfle Tasarımcılar, yani dünyaca kendine isim edin­miş, kendi modaevi olan veya büyük modaevlerinden biri­nin kreatif direktörü olarak atanan tasarımcılar, bu sektörün rock starları.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Tarz, satın alamayacağınız tek şey. Bir alışveriş torbası değil, bir marka, bir etiket. Ruhunuzdan dış dünyaya yansıyan bir şey - bir duygu. — Alber Elbaz
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Modayı satın alabilirsiniz, ama tarza sahip olamazsınız. İşin püf noktası, kim olduğunuzu öğrenmek, bu da uzun yıllar alıyor. Tarz için bir tarif, bir harita yok. Kendini ifade etmekle alakalı bir şey, en çok da tavırla. —Iris Apfel
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Sen Kimsin?
Bu sorunun cevabı, çok basit görünürken çok karmaşık olabilir: doğru ce­vabı yoktur, yanlış cevabı yoktur, tek bir cevabı yoktur ve birbirinin zıttı olan iki cevap aynı anda varolabilir.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Reklam
Charles Worth, moda tarihinde yaygın olarak "ilk moda tasarımcısı" kabul edilen ve "Fransız Modasının Baba­sı" olarak anılan İngiliz tasarımcıdır.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Moda, çıplak gezmediğimiz takdirde hepimizin bir parçası olduğumuz bir sistemin adı. Kimimiz bu sistemin hevesle parçası oluyoruz, kimimiz söylensek de seviyoruz, kraldan çok kralcı olanlar var, sistemi tanıyıp alternatif yollar ara- yanlar, bir de hiç ilgilenmediğini söylese de giyinme zorunluluğundan ötürü kendini tamamen muaf tutamayanlar..
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Saygı duyulabilirlik politikaları, insanlara "saygıdeğer" ola­bilmek için ne yapmaları, nasıl konuşmaları, nasıl görünme­leri gerektiğini dikte eden söylemlere verilen çatı isimdir. Bu söylemler genellikle heteropatriyarkal, etnik ve sınıfsal ima­lar içerir. Örneğin Amerika'da siyah bir kadına daha saygı­ değer görülebilmesi için dayatılan kalıplar, laf salatası ayık­landığında bir bakmışsın özetle "daha beyaz davran" diyor, ya da eşcinsel bir erkeğe verilen öğütlerin yüzde doksanı, kendisini heteropatriyarkal erkeklik kalıplarına sıkıştırması­nı salık veriyor.
Sayfa 37 - Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Post-feminist tutumların son derece görünür bir hal aldığı moda cephesinde sorulan en zor soru şudur: kadın bedeninin cinselliğinin kontrolünü almış hali, görsel olarak neden cinsel obje haline getirilen haline bu denli benziyor? Bunun cevabı, giyenin niyetin­de ve kıyafetin bağlamında yatıyor elbette. Bu soru aynı za­manda daha büyük bir soruya işaret ediyor: moda bir baskı aracı mıdır, yoksa özgürleşme mi?
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
Modanın feminizmle ilgisi, etraf üzeri "feminist" yazılı ti­şörtlerle dolmadan çok öncesine dayanıyor. 2. Dalga femi­nizm, belki de en çok "sütyen yakanlar" olarak anılıyor; bu dönemin feminizmi, patriyarkanm dayatması olarak adlan­dırdıkları, feminenlik atanan bütün imgeleri reddediyor ve kullanışlılığı merkezine alan bir giyim tarzı tercih ediyorlar.
Ayizi Yayınları — PDF.Kitabı okudu
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.