Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Kur'an-ı Kerim Tarihi

Muhammed Hamidullah

Kur'an-ı Kerim Tarihi Sözleri ve Alıntıları

Kur'an-ı Kerim Tarihi sözleri ve alıntılarını, Kur'an-ı Kerim Tarihi kitap alıntılarını, Kur'an-ı Kerim Tarihi en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Vay bee ilk şehid Türk imiş
Hz Peygamberin ilk sahabileri arasında bir Türk hanıma rastlanmaktadır : Sümeyye (Ammar bin Yasir in annesi).
İlk meal ve anadilde ibadet
Es Serahsi şunu kaydeder :'Rivayet edildiğine göre İranlılar, Selman ı Farisi ye mektup yazarak, Kuranın 1.suresini kendileri için farsça yazmasını istemişlerdir. Söz konusu kişiler, dilleri Arapçaya alışıncaya kadar namazlarında onu okumuşlardır.'
Reklam
Diller ve renkler bize yalnız Allah'ın kudretini gösterir, çünkü Allah katında en değerli kişi en takvalı olandır.
Kur an ın evrenselliği
Kuran, insan hayatının tamamında, bütün memleketlerde, maddi, bireysel ve toplumsal hayatın her alanında ve her zaman kendini bir yol gösterici olarak takdim eder. Devlet başkanından ve başkomutandan, en sade vatandaşa ve sokaktaki insana kadar herkes onda kendisini ilgilendiren bir şey bulur.
Kur'an'ın özel olarak seslendiği bedevinin psikolojik ihtiyacıdır, Kur'an'ın dış şeklini değerlendirmek için Bedevi insanın yaşadığı ortamı, mantığını, ohtiyaçlarını ve alışkanlıklarını göz önünde bulundurmak gerekir. Kur'an'da okuma yazma bilmeyen sert Bedevi ruhunu büyüleyen ritim ve kafiye vardır.
Nasih-mensuh meselesi
El Cassas kendi çağdaşlarından birinin, üzerinde düşünülmeye değer görüşünü aktarmaktadır. İşte bu bilgin, Kuranın kimi ayetlerinin diğer kimi ayetleriyle nesh edilme imkanını reddetmekte ve şöyle demektedir: 'Nesihten maksat, vahyedilmiş eski bir yasanın, yani eski peygamberlere vahyedilmiş kitapların yerini Kuranın almasıdır yoksa bizzat Kuranın içinden bazı ayetlerin diğerlerinin yerini alması değildir.'
Reklam
Kuran ın eşsiz tınısı
Kuranın şiirsel düzyazısı monoton kalmaz, onu dinleyen kişi anlamasa ve üzerinde düşünmesem bile, ona hayranlık duyar.
Barnabas İncili özel bir ilgi çeker. Değişik incillerin yazılışı ve korunma meselesine girmeden belirtmek gerekir ki bunlar bilgelikle ve edebi açıklamalarla dolu çok rahat okunabilecek biyografi kitaplarıdır. Fakat Kur'an böyle midir? Kur'an çok tanrıcı düşmanlarının kendisi hakkındaki "birbirinden bağlantısız parçalar" (hicr 95) şeklindeki kınamasından haberdardır. Bu kınamadan çok iyi haberdar olmasına karşın, kendi özel üslubundan vazgeçmez. Bunun birçok nedenleri vardır.
Denilmektedir ki, Hz Peygamber in vefatı zamanında, Medine nin yerlisi olan kabilelere mensup Ensar dan, biri kadın olmak üzere 4 ila 8 kadarı hafız idiler.
Her vahiy tam da ihtiyaç duyulduğu anda ve somut bir problemi çözmek için gelirdi
Reklam
Eğer, tıp, mimarlık, fizik vs uzun öğrenim dönemi gerektiren birer uzmanlık alanları ise, din ve hukuk da aynı şekildedir. Dolayısıyla bu alanlarda ne maceracılara ne de amatörlere yetki tanınmaz.
Müslüman bir kadın, kocasının tek kadınla evli kalacağını nikah sözleşmesinin hukuki bir şartı olarak, diğer herhangi bir geçerli şart gibi, talrb edebilir. Kuşkusuz eğer kadın böylr bir haktan yararlanmak istemezse, yasa ona bunu zorla yaptırmaz.
Buhari nin sahihliği
Buhari nin "Abdurrezzakdan o da Mamer den o da Hemmam dan o da Ebu Hureyre den naklettiğine göre, Hz Peygamber in şöyle dediğine ilişkin şu hadisi Ahmed bin Hanbelden aldım" deyişini düşünelim. 2. Dünya savaşının sonundan beri Hemmam ın Mamer in ve Abdurrezzak ın eserlerinin elyazma nüshaları bulunmuştur, Ahmed b Hanbel in eseri de çoktan beri bilinmektedir. Buhari den önceki kaynaklarda araştırma yapılırsa, görülür ki Buhari ne yalan söylemiş ne de kendi döneminin basit folklorünü toplamıştır : O, yazılı ve kesin kaynaklara dayanmaktadır.
Çok uzun zaman devam eden bir düşünce çok güçlü bir düşüncedir. Çok güçlü olmak için çok samimi ve iyice ikna edici olmak gerekir.
Menzil, sure ve ayet terimlerine gelince, daha önce de görüldüğü gibi bunlar, karşılıklı olarak bir yolcunun günlük kat ettiği merhale (menzil), konakta kaldı o da (sure) ve odadaki yatağa (ayet) işaret etmektedir. Tanrısal metin'in bu üç şekilde bölümlere ayrılması, gerçekten anlamlıdır. Bu üç öğe , Rabb'ine sonsuz varlık'a doğru uzun bir yolculuk eden manevi yolcu için cidden gereklidir...
42 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.