“İyi bir gönül yarası, kalp kırıklığı şaire bir çok şiir, romancıya ise kayda değer sayıda roman temin edecektir. Fakat bunun için kırılabilecek kalplere sahip olmalıdırlar.”
İyi bir gönül yarası, kalp kırıklığı şaire birçok şiir, romancıya ise kayda değer sayıda roman temin edecektir. Fakat bunun için kırılabilecek kalplere sahip olmalıdırlar.
Onun ahlâki dünyasını korku yönetiyordu: Ölüm korkusu, aşk korkusu, sorumluluk korkusu, hastalık korkusu, cereyan korkusu, korku korkusu. Bu, evrenine sabit bir ufuk ve sanatçının mizacına da katı bir sınır çizdi.
Aynı zamanda dramatik eylemi, karakterlerinin birbirleriyle olan tesadüfi münasebetleri kadar onların evleriyle, sokaklarıyla, kasabalarıyla, meslekleriyle, ırsi huyları ve fikirleriyle olan bağlarından hareketle de çizmekteydi. Aynı zamanda, karakterlerinin birbirleriyle olan tesadüfi münasebetlere dramatik eylem için ne kadar belirleyiciyse, onların evleriyle, sokaklarıyla, kasabalarıyla, meslekleriyle, ırsi huyları ve taşıdıkları fikirleriyle olan bağları da o kadar belirleyiciydi.