Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Marksizm ve Cinsel Devrim

Aleksandra Kollontai

Marksizm ve Cinsel Devrim Sözleri ve Alıntıları

Marksizm ve Cinsel Devrim sözleri ve alıntılarını, Marksizm ve Cinsel Devrim kitap alıntılarını, Marksizm ve Cinsel Devrim en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Soylular dışındakilerin ahlakı, bütün insanlığın ahlakı olarak tanındı. Sınıfın dar maddi çıkarları burjuvaziyi, gerdek yatağının "temizliği" ile uğraşmaya ve "evlilik dışı çocukları," yani ailenin biriktirdiği zenginliğin bir parçasını bile miras olarak almaması gereken çocukları kovalamaya zorlamıştır; bu maddi çıkarlar "çifte ahlak" kuralını kuvvetlendirdi ve aile hukuku alanında "sert" yasal hükümler getirilmesine katkıda bulundu.
Milyonlarca, On milyonlarca annenin en temel yükümlülüklerini bile yerine getiremeyecek durumda oldukları zamanda, "aile ocağı" nın ve "anneliğin" kutsal karakteri üzerine burjuvazinin duygusal haykırışları ne acıdır, ne büyük küfürdür.
Reklam
Fuhuşun kaldırılması ve cinsler arasındaki ilişkilerin esenliğe kavuşturulması sorunu, en sıkı ve en ayrılmaz biçimde çalışma ve üretim koşullarına bağlı bir işçi sınıfı sorunudur, yani proletaryanın sorunudur. Bu apaçık
Sayfa 32
Aile ocağı, yerini lokantalara, kulüplere, mobilyalı evlere ve otellere bıraktı.
Kadın derece derece, erkek ruhundaki trajedinin nesnesi olmaktan, öz trajedisinin öznesi olmaya dönüşmektedir..
Aşk, insanın iç dünyasında manevi hoşnutsuzluk ve zehirli damlalar haline geldiği zaman, önüne geçilmez biçimde solmaya mahkumdur.
Reklam
İnsanlar arasındaki her toplumsal ilişki biçimi, hangisi olursa olsun, sağlam olabilmek için, kendi döneminde bir başkasını değil, yalnız bu toplumsal ilişki biçimini yaratan ekonomik nedenlerin var olmasını ister. Doğal ekonominin egemen olduğu devirde aile her şeyden önce bir ekonomik hücre, içinde barındırdığı insan grubunun zorunlu tüm gereksinimlerinin üreticisi olan bir hücre idi.
Sayfa 15
Kadının, yasalaşmış ailesel ve de resmen köleliğin bittiği yerde bu kez de kamuoyu hükümlerini uygulamaya başlar. Bu kamuoyunu kutsal mülkiyet kurumunu korumak amacıyla burjuvazi yaratmış ve bu güne dek yaşatmıştır. Bu da çifte ahlak iki yüzlülüğünü onaylamaya yaramıştır. Burjuva toplumu, kadını, işine karşılık ucuz bir ücret ödeyerek dayanılmaz bir ekonomik mengenede sıkar, ayaklar altına alınan çıkarlarını savunmak için sesini yükselten her vatandaşın elindeki haktan onu yoksun tutar ve ona yalnızca şu seçimi yapma iyiliğini gösterir: ya evlilik boyunduruğu ya da açıktan açığa aşağılanıp mahküm edilen, ama gizliden gizliye cesaretlendirilen ve desteklenen fuhuşun kucağına atılma
Sayfa 10 - akyüz yayıncılık
İktidarı bir kere sağlamlaştıktan sonra burjuvazi, iki yüzlülük maskesini düşürdü ve evliliklerini açıktan açığa, bir çeşit ticari anlaşmalar, karlı işler gibi yaymaya koyuldu. Evlilik burjuva ideologlarının hoşlandıkları tanımla, birbirini seven iki kalbin birliği yerine, bu günkü koşullarda gittikçe daha sık, hayasızca bir çeyiz alımı ya da asalet senetleri satımı haline geldi. Küçük ilanlarla gerçekleştirilen evliliklere öyle alışıldı ki, en titiz burjuvazinin ahlak duygusu bile bundan asla heyecan duymuyor. Evliliği bozma istekleri öylesine çok arttı ki, bir Viyanalı yargıç, umutsuzlukla şöyle haykırıyor: Yakında tükenmiş evlilikler için açılan davalar, cam kırılması nedeniyle açılan davalar kadar sıklaşacak
Sayfa 18
199 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.