Medeniyet Tarihi 1 kitaplarını, Medeniyet Tarihi 1 sözleri ve alıntılarını, Medeniyet Tarihi 1 yazarlarını, Medeniyet Tarihi 1 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şu söz de Hz. Ali'ye aittir, çok mantıklıdır: "Allah nesnelerin içindedir, ama nesnelerle karışmış değildir; nesnelerin dışındadır, ama aynı değildir, ikilik yoktur, nesnelerin içindedir, ama aynısı değildir."
İki etken vardır ki tarih boyunca o iki etkenle gerçek ve doğru bir tezadın üzerine yalancı bir örtü geçirmeye çalışılmıştır. Bu iki etkenden biri din, diğeri ise milliyettir.
Batı hiçbir zaman Mezopotamya'dan bahsetmez; çünkü bahsederse, kendisine nispet ettiği her şey yok olur ve esas itibariyle ve metodolojik olarak ilim tarihi ile felsefi, insani ve tarihi teoriler adına söz konusu olan şeylerde genel değişiklikler meydana gelir. Zira Yunan, medeniyeti Girit'ten almıştır; Girit ise Mezopotamya kültür ve medeniyetinin merkezi ile eski dünyanın maneviyat ve felsefesinin merkezinden ibarettir
Hicret kelimesi, Hz. İbrahim'in cariyelikten insanlık tarihinin yüksek kalesine hicret eden büyük ve avare hanımı Hacer'in ismiyle aynı köktendir. Hacer, muhacir bir kadındır. Bundan dolayı muhacir, Hacer gibi olan kimse demektir
Kur'an'da tarihçiye dahi göç emri veriliyor. Yani bir toplumun tarihini incelemek istiyorsanız, şehir ve kütüphanenizden dışarı çıkmalısınız. Kur'an iki yerde resmen şunu emrediyor:
"Yeryüzünde gezin de yalanlayanların sonunun nasıl olduğunu bir görün." (3/Al-i Imran Suresi 137).
"Onlar, yeryüzünde dolaşıp da kendilerinden öncekilerin sonunun nasıl olduğuna bakmadılar mı?" (30/Rum Suresi 9).
Medeniyet, insanın tarihi boyunca manevî ve maddî birikim ve ürünlerinin toplamından; kültür ise tarih boyunca özel bir kavim, ırk veya milliyetin maddî ve manevî ürün ve birikimlerinden ibarettir.