Mem'le Zin

·
Okunma
·
Beğeni
·
263
Gösterim
Adı:
Mem'le Zin
Baskı tarihi:
1995
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789757354352
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Berfin Yayınları
Şeyh Ahmed-e Xane'ye ait bu yüzyıllarlık şiirin oyunlaştırılmasında, Cuma Boynukara'nın, insan ilişkilerini bireylerin dünyayı değerlendirmesi ve hayatı anlayış biçimiyle bütünleştidiği görülüyor.
Şair'in tasavvuruna sadık böylesi bir algılayış, kaynağa sadakatle yetinmeyip, kaynağın çağdaş geçerliliğini temel baz yapmaktadır ki bu tarz bir davranış dikkati üstüne çekiyor. Bu dikkat, özellikle bir toplumsal yapı işleyişini çıkış noktası olarak seçmektedir.
Kürtçe bir şarkı dinliyorsanız kuvvetle muhtemel bir parça Mem ve Zin aşkı da kulağınıza çalınacaktır :) Kürt Edebiyatı'nın Leyla ve Mecnun'u dur Mem'le Zin ya da orijinal adıyla Mem û Zin. Cuma Boynukara, Ehmedê Xanî (Ahmede Hani)'nin Kürtçenin en köklü eserlerinden biri olan Mem û Zin'esini oyuna çevirerek kaleme almış. Bence çok da başarılı olmuş.
(Mem bitkin bir halde Dicle Nehri'nin kenarında durur.)
MEM: (Akan suya bakarak) Ey benim gözyaşlarım gibi dökülen nehir. Ey aşıklar gibi sabırsız nehir, nedir bu halin? Yoksa sen de benim gibi Mecnun musun? Yoksa senin gönlünde de mi yar var? Vardır... Vardır... Her an senin de hatırına gelir benim gibi. Yoksa Cizire'nin yanı başında böyle nazlı coşar mısın? Eğer bu şehir seninse, mutlu olmalısın. Bak, elde etmişsin. Her zaman Tanrı'ya şükretmelisin. Şükretmelisin ki seni sevdiğinle koyun koyuna yaşatır. Seni sevdiğinden mahrum kılmaz. Kollarını ne hoş dolamışsın gerdanına Cizire'nin. Ey nehir, Tanrı'dan korkmaz mısın, böyle feryadı figan edersin? Daha ne istersin yaradandan?

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Mem'le Zin
Baskı tarihi:
1995
Sayfa sayısı:
112
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789757354352
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Berfin Yayınları
Şeyh Ahmed-e Xane'ye ait bu yüzyıllarlık şiirin oyunlaştırılmasında, Cuma Boynukara'nın, insan ilişkilerini bireylerin dünyayı değerlendirmesi ve hayatı anlayış biçimiyle bütünleştidiği görülüyor.
Şair'in tasavvuruna sadık böylesi bir algılayış, kaynağa sadakatle yetinmeyip, kaynağın çağdaş geçerliliğini temel baz yapmaktadır ki bu tarz bir davranış dikkati üstüne çekiyor. Bu dikkat, özellikle bir toplumsal yapı işleyişini çıkış noktası olarak seçmektedir.

Kitabı okuyanlar 3 okur

  • Şima Xeyal
  • Macide Tiğiz
  • Azize Akdemir

Kitap istatistikleri