Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey

Matthew Frederick

Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey Gönderileri

Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey kitaplarını, Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey sözleri ve alıntılarını, Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey yazarlarını, Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Genius loci, genel anlamıyla, yerin ruhu demektir. Mimari ve tarihsel özellikleriyle hafızalarda derin izler bırakmış yerleri tanımlamak için kullanılır.
Yüksek ve aydınlık bir mekan, alçak tavanlı ve loş bir mekanla karşılıklı olarak konumlandırıldığında, olduğundan daha yüksek ve aydınlık görünecektir. Anıtsal ya da kutsal bir mekan, görece daha önemsiz bir mekanlar silsilesinin sonuna yerleştirildi­ğinde daha etkileyici bir görünüme kavuşacaktır.
Reklam
212 syf.
8/10 puan verdi
Bu kitabı bir haftalık stüdyo eğitimi almış ve hâla almaya devam eden mimarlık öğrencilerine öneriyorum. Erken okusanız muhtemelen pek bir şey anlayamazsınız , size sürekli tasarım konusunda tavsiye veren biri varmış gibi gelir kitap. Geç okursanız (yani mezun olduktan sonra ) muhtemelen buradaki bilgileri biliyor olacaksınız. Eğer Mimarlık öğrencisi değilseniz de biraz merak gidermek için okuyabilirsiniz :)
Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 Şey
Mimarlık Okulunda Öğrendiğim 101 ŞeyMatthew Frederick · Yapı Endüstri Merkezi Yayınları · 2016253 okunma
"Başyapıtların başarısı, kusurlardan arınmış olmalarından ziyade -ki bizler onlardaki en feci hataları bile mazur görürüz- kendi bakış açısına tümüyle hâkim bir zihnin sınırsız ikna kabiliyetinde yatar sanırım."
Sayfa 78 - YEM KitabeviKitabı okuyor
14-Mimarlık bir fikirle başlar.
"İyi bir tasarım çözümü, sadece fiziksel açıdan ilginç olmayıp, gücünü temelinde yatan fikirden alır.Fikir, dış dünyada edindiğimiz deneyim ve bilgileri düzenleyip kavramamızı, onlara anlam vermemizi sağlayan özel bir zihinsel yapıdır.Binalarını hiçbir fikre dayandırmaksızın biçimlendiren mimarlar mekân plancısı olmanın ötesine geçemezler.Mimarlık, mekânı planladıktan sonra süslemelerle "giydirip kuşatmak " değildir.Mimarlık binanın DNA' sında; mimarın kattığı, binanın tümüne nüfuz eden bir duyarlıkta yatar."
Sayfa 14 - YEM KitabeviKitabı okuyor
"Günümüzde binaları tasarlarken mesaimizi çoğunlukla onların şekillerine harcarız; dış mekânın şekliyle ise ancak zamanımız kalırsa ilgileniriz.Banliyölerde örneklerine sıkça rastladığımız, binaların arada kalan mekânları şekillendirmek üzere düzenlenmediği bu tarz dış mekânlar negatif mekânlardır.Oysa kentsel binalar çoğu zaman birbiriyle çelişen varsayımlardan hareketle tasarlanır:Binaların şekli ortak mekânlarınkine nazaran ikinci planda kalabilir; öyle ki, kimi kentsel binalar, bitişiklerinde bulunan çarşı, avlu ve meydanlara pozitif şekil verilebilsin diye, neredeyse tam anlamıyla "deforme" edilir."
Sayfa 7 - YEM KitabeviKitabı okuyor
Reklam
"Bir mimari mekânı algılayışımızda, o mekâna gelirken geçtiğimiz yerlerin etkisi büyüktür."
Sayfa 10 - YEM KitabeviKitabı okuyor
Mekan duygusu
"Genius loci, genel anlamıyla, yerin ruhu demektir.Mimari ve tarihsel özellikleriyle hafızalarda derin izler bırakmış yerleri tanımlamak için kullanılır."
Sayfa 9 - YEM KitabeviKitabı okuyor
Bir merdivenin başlıca görevi katlar arası geçişi sağlamaktır; ancak, iyi tasarlandığında, aynı merdiven toplanma mekanı, anıtsal öğe ve bina içinde yönlendirme aracı olarak da kullanılabilir.
162 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.