Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mistisizm ve Mantık

Bertrand Russell

Mistisizm ve Mantık Sözleri ve Alıntıları

Mistisizm ve Mantık sözleri ve alıntılarını, Mistisizm ve Mantık kitap alıntılarını, Mistisizm ve Mantık en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Filozofların bir halt olduğunu düşünen filozoflar köşemizde bu gece
Bir filozoftan sonsuzluğun tanım ını yapm ası istenseydi, birtakım saçmasapan sözler söyleyebilir, anlamlı bir tanım kesinlikle veremezdi.
Ölüm
Durgun, sessiz resimlerinin güzelliğinde son­ baharın son günlerinin arılığı vardır, bir üf­leme ile düşecek olan yaprakların gökyüzüne karşı altın bir görkem içinde parladıkları za­manın güzelliği.
Sayfa 87 - Varlık yayınlarıKitabı okudu
Reklam
A. Wolf
Çıplak, saydam bir eylemin orada bulun­mayana nasıl yöneltilebileceğini anlamak, ve­rilmemiş olanı kavramak, olanak dışı görü­nüyor
Sayfa 190 - Varlık yayınlarıKitabı okudu
Fiziksel nesneler, maddesi fizik ya­salarına uyan görünüm dizileridir.
Sayfa 189 - Varlık yayınlarıKitabı okudu
Bir algı verisinin öğeleri olan tikeller her zaman en katı an­lamda duyu-verileridir de.
Sayfa 152 - Varlık yayınlarıKitabı okudu
Sanat­ta başarı yalnızca yığıcı, toplayıcı değildir, aynı zamanda, uygarlığın yıkmağa yöneldiği belirli bir itki ve düş arılığına, yeniliğine de bağlıdır.
Sayfa 62 - Varlık yayınlarıKitabı okudu
Reklam
Efsaneeee
Düşünce ister geçmişin, ister geleceğin, ister şimdinin olsun, aynı de­recede etkilenecektir.» Evrime dayanan felse­fe, işte bu Zihnin buyruğuna göre kavrayıştan yoksundur.
Sayfa 46 - Varlık yayınlarıKitabı okudu
Mutluluğa erişmenin en kestirme yolu onu kovalamak değildir.
Herkes bilir ki bir yazarı anlamanın yolu, onu sadece çürütmek için okumak değildir.
Evrim felsefesi, ilerleme kavramı aracılığıyla, daha iyi ile daha kötünün ahlâkî ikiliğiyle yakından ilişkilidir; bundan ötürü de  evrim felsefesi, yalnızca iyi ile kötüye tümüyle hiç yer vermeyen araştırm adan değil, her şeyin iyiliğini öne süren gizemci inançtan da  uzaklaştırılmış olur. Böylece, iyi ile kötünün  ayrımı, zaman gibi, bu felsefenin acımasız  efendisi olur ve düşünceye eylemin kuruntulu seçiciliğini getirir. İyi ile kötü, zam an gibi,  düşünce dünyasının yaygın ya da temel öğeleri değildirler, zihnî hiyerarşinin en son, oldukça da uzmanlaşmış üyeleridirler.
86 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.