Nefs Terbiyesi

·
Okunma
·
Beğeni
·
100
Gösterim
Adı:
Nefs Terbiyesi
Baskı tarihi:
2014
Sayfa sayısı:
96
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055094690
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İlk Harf Yayınları
Elinizdeki kitap, Tirmizînin ayet ve hadislerden hareket ederek nefsin yetkinleşme sürecini ele aldığı bir eserdir. Tirmizî bu eserinde kişinin ideal bir kul olabilmesi için yükümlü olduğumuz ibadetlerin yanında pek çok pratiği de icra etmesi gerektiğini ortaya koyar. Bunun için öncelikle nefsin tabiatını ele alan Tirmizî, yaratılış, ruh-beden ilişkisi ve dünya hayatının manevi yaşantımız üzerindeki etkiler ve bu etkileri en aza indirmeye yönelik davranışlar üzerinde durur. Bu yönüyle eser, ilk dönem mutasavvıflarının riyazet ve mücâhede yöntemlerine nasıl baktıklarını ve bu pratiklerini nasıl temellendirdiklerini takip edebileceğimiz en önemli kaynaklardan biri olarak temayüz eder.
(Tanıtım Bülteninden)
91 syf.
·6 günde·10/10
Çok güzel bir eserdi. Herkesin bu kitabı okuması gerekiyor diye düşünüyorum. Tam bir başucu olacak bir eser... Arkadaşlarınıza, dostlarınıza hediye edebileceğiniz nadide eserlerden biri... Nefs'e dair birçok bilgiyi öğrenebiliyorsunuz. Neredeyse kitabın tamamının altını çizdim. Kitap 91 sayfa lâkin okurken resmen İblis'in ve nefsimin verdiği ağırlığı hissettim. Ne zaman okumaya başlasam tuhaf bir şekilde gözlerim kapanıyordu ve hatta bazen de kitap önümde açıkken uyuyup rüya bile gördüğüm oldu. Yani ince olması sizi yanıltmasın, ince fakat sanki bin sayfalık bir kitap kadar bilgi içerikli. Müellifinden ve bu kitabı oluşturan herkesten Allah razı olsun. Ölmeden önce mutlaka okumanız gereken bir kitap, herkese kesinlikle tavsiye ediyorum
Allah kullarıyla sözleştiği gün, onlardan organların ancak vahiyde ve peygamberlerin sözlerinde kendilerine izin verilen işleri yapacağına dair söz almıştır. Kul da o gün bunu kabul etmiş, kendisine söylenilen şeyle ilgili olarak güvence vermiştir. Dolayısıyla onun vefalı davranması gerekir. Bu yüzden Farsça'da "bende" denilir. Çünkü emir ve nehiy konusunda itaat etmeyi kabul ettiğine sıkıca söz vermiştir. Kul bu bendelik konusunda vefalı davranırsa, sözünü tutarsa cennetliktir. Bu durumda kul, kendisine haram kılınmış bir arzudan bahsedildiğinde nefsiyle mücahedeye girişir. Bu kulun kendisinde bulunan marifet aracılığıyla nefsiyle kalben mücahede etmesi, nefsini Allah'ın verdiği öğütlere, vaat ve tehdide, ölümü, hesabı, kabri, kıyameti hatırlamaya bağlaması, böylece nefse ve şeytana engel olması gerekir.
Hakim Tirmizi
Sayfa 29 - undefined
Kalp, organlar üzerinde yöneticidir. Organların bütün hareketleri kalbin insanın dilemesiyle dönüp durmasındandır. Insanın dilemesi ise Rabbinin dilemesiyledir. Hangi organ kendisini hareket ettiriyorsa asıl hareket ettireni kalbidir. Kalp ise bu hareketteki hayranlığı ve tutkusuyla Allah'a gider. Bu da kalbin hizmetidir. Bu lafız bacağın hizmetinden alınmıştır. Çünkü insan ayağa kalktığında doğrulur. Insanın ayağa kalkması bacağının hizmetiyledir. Kalp de bu şekilde Rabb'inin huzurunda kaimdir. Hareketler kalpten organlara yönelir ve organlarda ortaya çıkar. Kalbin kıyamı ve Rabb'ine doğru yönelişi de kendisinin hizmeti olan bu hareketledir. Bu da kulun her bir amelde kendisiyle bir şeyi amaçlayıp istediği niyettir.
Hakim Tirmizi
Sayfa 78 - İlk Harf Yayınevi, 1. Baskı, 2014
Öfke ve nefisteki tekebbürün aslı da kibirdendir. Çünkü nefs Allah'ın mahlükatından yüz çevirdiğini hissettiğinde bu kibir de onda kalır. Işte bu insanın zahiri ve batıni bir sıfatıdır.
Hakim Tirmizi
Sayfa 20 - İlk Harf Yayınevi, 1. Baskı, 2014
Hz. Peygamberin (s.a.v) namazdayken sakalıyla oynayan bir adama rastladığı ve şöyle dediği rivayet edilmiştir: "Eğer bunun kalbinde huşu olsaydı, organlarında da olurdu." Kalp Allah'ın büyüklüğünün kendisi için açık hale gelmesinden dolayı haşyet duyar. Böylece nefiste Allah'tan korku, haşyet ve hayâ duygusu doğar. Böylece kalp ürperir ve korkar. Nefs korkup haşyet duyduğunda kalp ürperir ve hayâ eder. Organlar sükunete erer, kalp organlara hâkim olmuş ve onları sınırda tutmuş olur.
Hakim Tirmizi
Sayfa 32 - İlk Harf Yayınevi, 1. Baskı, 2014
Şeytan insanı aldatıp ona ağaçtan yedirince, insanın kendisine itaat ederek yediği bu yiyecekle onun midesine giden bir yol bulmuş ve oraya yerleşmiştir. Midede bulunan şeyin bozulup çürümesi şeytanın pisliği yüzündendir. Bundan dolayı da dışkı, idrar ve bunların kokusu gibi şeylerin mideden çıktığı organları yıkamamız gerekir.
Hakim Tirmizi
Sayfa 15 - İlk Harf Yayınevi, 1. Baskı, 2014
Tabiinden bazılarının da şöyle söylediği rivayet edilmiştir: "Ağzıma koyduğum taşlarla nefsimi susmaya alıştırdım." O böyle yapmış ve yerken taşı çıkarıp, ağzı boş olduğunda ise taşı ağzına tekrar koymuştur. Namaz kıldığında da böyleydi. Bu şekilde kırk sene decam etmiştir. En sonunda nefsini susmaya alıştırmış ve taşı atmıştır.
Hakim Tirmizi
Sayfa 32 - İlk Harf Yayınevi, 1. Baskı, 2014
Allah Kur'an'da: "Kendi nefsinin arzusunu kendisine ilah edineni gördün mü? Ona sen mi vekil olacaksın?" (Furkan, 43)buyurmaktadır. O, arzularına tâbi olduğunda, nefsinden razı olmamış ve kalbi uluhiyet makamındaki yerinden çıkıp hevaya gitmiş durumdadır. Bu kimse kendi dünyasından hevanın kendisine getirdiği şeyle sevinir. Sınırlar yok olur, kulluk gider. Emanete hıyanet eder. Kalpleri de hiç ölmeyen ve Kayyum olan Allah'la olan dirilikten ve hayattan yoksundur, ölmüştür.
Hakim Tirmizi
Sayfa 45 - İlk Harf Yayınevi, 1. Baskı, 2014

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Nefs Terbiyesi
Baskı tarihi:
2014
Sayfa sayısı:
96
Format:
Karton kapak
ISBN:
9786055094690
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
İlk Harf Yayınları
Elinizdeki kitap, Tirmizînin ayet ve hadislerden hareket ederek nefsin yetkinleşme sürecini ele aldığı bir eserdir. Tirmizî bu eserinde kişinin ideal bir kul olabilmesi için yükümlü olduğumuz ibadetlerin yanında pek çok pratiği de icra etmesi gerektiğini ortaya koyar. Bunun için öncelikle nefsin tabiatını ele alan Tirmizî, yaratılış, ruh-beden ilişkisi ve dünya hayatının manevi yaşantımız üzerindeki etkiler ve bu etkileri en aza indirmeye yönelik davranışlar üzerinde durur. Bu yönüyle eser, ilk dönem mutasavvıflarının riyazet ve mücâhede yöntemlerine nasıl baktıklarını ve bu pratiklerini nasıl temellendirdiklerini takip edebileceğimiz en önemli kaynaklardan biri olarak temayüz eder.
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabı okuyanlar 4 okur

  • Beyza becene
  • Şeker Portakalı
  • Selen Sevim
  • Robot

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%100 (1)
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0