Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ölesiye Sevmek

Afşar Timuçin

Ölesiye Sevmek Sözleri ve Alıntıları

Ölesiye Sevmek sözleri ve alıntılarını, Ölesiye Sevmek kitap alıntılarını, Ölesiye Sevmek en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Olay kovalamayı seven heyecanlı bir okuyucu Suç ve ceza 'yı okurken Raskolnikov' un işlediği cinayete kendini kaptıracak ve Katerina İvanovna'nın romana iğreti bir biçimde konulmuş gibi duran varlığındaki derin felsefeyi gözden kaçırabilecektir.
Bilinç kendini iki yokluk arasında kurar. İnsan olmak bir yokluktan bir başka yokluğa gitmektir ya da daha doğrusu gidiyor olmaktır, gider durumda olmaktır. Ölüm yokluktan başka bir şey olmadığına göre iki ölüm arasında varolmak da diyebiliriz buna. İnsan bir yokluktan çıkar gelir ama bilinç bir yokluktan doğmaz, o dünyadan, tarihsel dünyadan, bir bakıma tarihin kendisinden doğar. İnsanlık tarihtir, birey olmak insanlıkta olmaktır. Bilinç doğrudan doğruya doğal insani bir ortamda oluşur, daha geniş çerçevede bir tarihte varlığına ve anlamına kavuşur.
Reklam
Bilinç ve Ölüm
Ölüm bilincin son korkusu. sor sınırı. son engelidir. Ölüm bilinç için yalnızca bir son değil aynı zamanda bir başlangıçtır: bilinç kendini kurmaya ya da oluşturmaya başlarken yavaş yavaş ölümün sezgisine ulaşır, sonra ölümü kaskatı bir gerçeklik olarak karşısında bulur, kendini kendine ve dünyaya göre geliştirirken daha başlarda ölümle yüzyüze gelir. Ölüm her şeyden önce bir korkudur. Ölüm korkusunu düşündüğümüzde ya da basitçe ölümü ölüm olarak düşündüğümüzde yaşamın anlamı değişir ya da renk değiştirir. Bilincin yaşam serüvenini anlatırken öle öle yaşamak ya da ölümle yüzleşe yüzleşe yaşamak diye bir şeyden sözedebiliriz. Yaşamak biraz da kendini ölüme göre kurmak ya da ölümün belirleyiciliğinde oluşturmaktır. Gerçekte olmayan, olmaz gibi ya da yok gibi duran. hep yok olan ama her zaman varlığını duyuran şeydir ölüm. Bu yüzden ölümle ilgili duygularımız çelişkilerle örülmüştür. Gerçekte ölüm yoktur. onu kimse dünya gözüyle görmemiştir. kimse onunla görüşmemiş, onunla el sıkışmamıştır. Çünkü ölüm bir gerçeklik olmaktan öte bir tasarımdır.
Sayfa 17 - Bulut YayınlarıKitabı okudu
Bugünün insanı yaşamı üretmeye değil tüketmeye uygundur.
Her yetkin bilinç kendinde bütün bir tarihin genel görünümünü ya da şemasını barındırır. daha doğrusu içiçe ikitarihi barındırır: hem insanlığın genel tarihini barındırır hem kendi kişisel tarihini barındırır.
Sayfa 12 - Bulut YayınlarıKitabı okudu
Karamazof kardeşler'deki olay örgüsü de, Suç ve ceza' daki olay örgüsü de, Madam Bovary' deki olay örgüsü de çok ilginçtir. Kendinizi bırakırsanız olayla- rın akışına kapılıp gidersiniz. Tehlike oradadır işte. Bunu ya- parsanız asıl insan gerçeğinin Dimitri' nin vurdul u kırdılı dav- ranışlarında, İ van' ın çok tutarlı görünen tutarsızlıklarında, Alyoşa·nın dinginliğinde olduğu kadar hatta onlardan çok Sta- retı Zosima·nın bilgeliğinde, yüzbaşının ve ölen oğlunun onur savaşımında, Gruşenka'nın fahişe ruhuyla pek uyuşmayan dosdoğruluğunda olduğunu görürsünüz
Reklam
Dostoyevski haklıdır, insan güzelsiz yaşayamaz, yapamaz bunu. İnsanın güzel 'siz yaşamaya alıştığı yerde yaşam iyiden iyiye sorunlu duruma gelmiş demektir
Siz hiç düşünmeden duygulanan ve duygulanmadan düşünen insan gördünüz mü?
Bilinç
İyi ki düşün içindeki gerçeği ve gerçeğin içindeki düşü bulup çıkardık.
Sayfa 12 - Bulut yayınlarıKitabı okudu
Bir sanat tarihçisi, Elie Faure yeni dönemin sanatçılarını anlatırken "Onlar yeni ritmler yaratmak adına ölü ritmleri kırıp parçaladılar " der.
199 öğeden 121 ile 130 arasındakiler gösteriliyor.