Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Orgazmın Tarihi

Robert Muchembled

Orgazmın Tarihi Gönderileri

Orgazmın Tarihi kitaplarını, Orgazmın Tarihi sözleri ve alıntılarını, Orgazmın Tarihi yazarlarını, Orgazmın Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan asla yalnız yaşamaz. Özellikle sürücüldür, "ilkel göçebelikten" üçüncü binyıl başının hazcı alevlenmelerine kadar, yaşamak ve ölmek için sürekli başkalarından yardım istemiştir.
Zevk düşüncesi çok biçimli bir gerçeklik içerir. İnsan mutluluğu duyumsal tatminlerden estetik hayranlıklara ya da zihinsel yaşa­mın keyiflerine, sofralardaki ağız tatlarından çılgın sarhoşluklara kadar büyük bir çeşitlilik gösterir.
Reklam
Hristiyanlığın ortaya çıkışından beri en iyi gizlenen şeylerden birisi olmuştur cinsellik. Aynı zamanda da en iyi kuşatılan şeydir, çünkü özgürleştirici bir unsur olarak ortaya çıkışı, ruhun bedene üstünlüğü temel doğmasını tartışmaya açar.
Batılı insan içinde bulunduğu toplum tarafından hiçbir zaman 21. yüzyıl başındaki kadar etkili bir biçimde yönlendirilmemiş ve etkilenmemiştir. Görünüşte zafer bireyciliğindir ama ekonomik pa­zarın yasaları ve orgazmın zorbalığı, onu sürekli başkalarına daha iyi yapacağını kanıtlamak zorunda olan bir kişisel başarı şampi­yonu olmaya mahkûm eder. Bununla birlikte özgürleşmek, bede­ninden yararlanmak ve arzularını erkek ve kadın ya da aynı "cinsten" partnerler arasında mümkün olan erotik bir eşitlik içinde dolu dolu yaşamak için, hiçbir zaman böylesi bir tercih özgürlü­ğüne sahip olmamıştır.
Aşk ve cinsellik insan toplumlarında temel olgulardır. Bunlar sadece soyun devamını sağlamaz, aynı zamanda gerekli bir kül­türel "iletişim kodu" oluştururlar. N. Luhmann
Utanma gururun dönüşmüş biçiminden başka bir şey değildir ve onun da kökleri toplumsal ilişkilerdedir. İdeal Ben'e, Kohut'un de­yişiyle "olmak istediğim Ben'e" bağlıdır ve bir amaca ulaşılama­dığında güvensizlik ve bunalım doğurur. Görkemli kişilik, sahibi, onun başkalarının gözünde değer yitirdiğini sandığında çok sert bir biçimde sorgulanır.
Reklam
Heinz Kohut, has­talarındaki narsistik patolojiyi dört noktada tanımlar: Sapkın fantazmalar ve aynı zamanda sekse ilgisizlik; anlamlı toplumsal ilişkiler kurma ve sürdürme konusunda yetersizlik, hatta suça yö­nelik faaliyetlerde bulunma; mizahtan, orantı anlayışından yoksun olma, başkalarının ihtiyaç ve duygularına ilgisiz kalma, denetlene­meyen öfke nöbetleri, patolojik yalan; fiziksel sağlık ve akıl sağlığı içini hastalık hastası eğilimleri.
Şu bir gerçek ki genç kuşaklar çok büyük düzensizliklerin görüldüğü ve sıkıntıların art­tığı bir dönemde işaret noktalarının kaybolmasından sıkıntı çeker­ler. Kimi zaman bir içe kapanma eğilimi ya da bencil bir bireyciliğe doğru kaçış durumu yaşarlar.
Mutluluk belki çi­mendedir ama orada hiçbir şeyden geri kalmadan eğlenmek, gül­mek oynamak ve gerektiği gibi birlikte orgazm olmak koşuluyla...
Büyük kolektif ideolojilerin iflası, işsizlik takıntısı, dünyanın sürekli kirlenmesi ve küreselleşen terörizmden kaynaklanan korkular insan hamu­ruyla sürekli oynarlar.
Reklam
Tarihçi ya da sosyolog için, birey tek başına yaşayan bir varlık de­ğildir, çünkü her zaman "tasarlanmış bir objedir". Bununla birlikte kendisini de sürekli gerçekleştirir ve etkilendiği farklı güçler ara­sında bir seçim yapabilir. Samuel P. Huntington
Evrimin hangi yönde, hangi noktaya kadar gideceğini bilemez. Gelecek açıktır, önceden kestirilemez.
Kadınlar geleneksel top­lumun merkezindeydiler, erkeklerse köylerin çevresinde avcılık yapıyorlardı ya da tarımla uğraşıyorlardı. Ama artık kadınlar ev­leri terk etmişler ve yeni çalışma yerlerinde erkeklerin yanında yerlerini almışlardır, erkeklerle rekabet halindedirler, annelik ne­deniyle eve kapanmak zorunda kalmaları dışında eşitlik isterler.
1971'lerde bir yazar aşkı, yerini tutabilecek bir şeyle tatmin olamayan karmaşık ve ilişkisel bir süreç olarak nite­liyor ve insanın acı çekecek bir şey bulamayınca, tek bir kişiyle de olsa, gerçek bir mahremiyete her zaman ihtiyaç duyduğunu söy­lüyordu.
189 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.