Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ortadoğu'da ve İslam'da Ruh ve Cin İnançları

Ernst Zbinden

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Şairlerin ilham kaynakları (ilham perisi)
“Kuran şairlerin şeytanlardan ilham aldıklarını söyler. Peygamberin muhalifleri de onu cin tutuğu bir şair olmakla itham etmişlerdi. (Hakka 41-Yasin 69) Eski zamanda bir ruhun kâhinle ilişkisi gerçek bir cin tutukluğu olarak tasavvur edilirdi. Daha önceki zamanlarda şamanist durumlar olmali kî, sonraları ilham, kâhin ve şairlerde görüldügü gibi telakki edilmistir.”
Büyü ve ayin materyallerinin simgeleştirilmesi
"Ayin ve ibâdet de büyülü sözlere dahildir. Onda pekçok şey kullanılır, mum, gümüş, altın, bakır v.s. gibi. Babillilerin yer ve gökte bulunanlar arasındaki ilişki mantığı bilinmeseydi, bu şeylerin kullanılmasındaki düşünceyi de anlamak mümkün olmazdı. Meselâ mum, ateş tanrısı nusku’yu temsil eder. Gümüş, Ay Tanrısı Sin ile ilgilidir; Altın Güneş tanrısının yerini alır. Bakır Ea'nın madeni sayılır. Kurşun büyük tanrıçalardan Ninnah'ın bir suretidir. Bitkiler de ilgili oldukları ulûhiyete aittirler."
Reklam
Bir ifrit, "büyük, geniş alınlı, ayakları yerde, başı bulutların üstündedir". Başı büyük bir kubbe gibi, ayakları besi hayvanlarının ki gibi, elleri mancınık gibi görünür. Ağzı bir mağara, kulakları bir kalkan, dişleri bir kaya bloku, burun delikleri trampet, gözleri yanan meşale gibidir ve saçları siyah, karma karışık ve dağınıktır. Bir ifrit görünecekse, o önce sadece belirsiz görünür. Dev bir sütuna benzer. Daha sonra sureti koyulaşır, kuvvetlenir ve çok büyük ölçüdeki insan azmanı şeklinde yoğunlaşır. Cinin zarif, özel, ruhsal bir varlık şeklindeki yorumu da vardır. Fakat ekseri anlatıcılar tarafından pek dikkate alınmaz. Tabîi ki bunlar gerçek sûretlerine girerlerse, bu ruhların sesleri güçlü ve korkunç olur.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.