1000Kitap Logosu
Öteki Caz
Öteki Caz
Öteki Caz

Öteki Caz

OKUYACAKLARIMA EKLE
0.0
0 Kişi
2
Okunma
1
Beğeni
7
Gösterim
528 sayfa · 
 Tahmini okuma süresi: 14 sa. 58 dk.
Basım
Türkçe · Türkiye · Pan Yayıncılık · 29 Haziran 2021 · 9786059646833
Gerek ana akım cazı gerekse de özgür caz, özgür doğaçlama, postmodern caz, noise gibi konuları ele alan Türkçe kaynakların sayısı oldukça azdır. Öteki Caz, Şevket Akıncı'nın 20 ve 21 yüzyıla odaklanarak kaleme aldığı bir caz tarihi kitabı. Yaklaşık 20 yıl önce vermeye başladığı caz tarihi dersleri süresince cazın tanımının genişlediğini, ana akım caz dışında kalan birçok müzik türünün de ele alınması gerektiğini düşünen Akıncı kitaba Müzik nedir?, Gürültü nedir? gibi tanımlar ve yaklaşımlarla başlayarak yeni müzik/özgür müzik kavramına değiniyor. Ardından cazın doğuşu ve evrimi, özgür caz, çağdaş müzik, İkinci Chicago Okulu, özgür doğaçlama, izlenimci caz, postmodern caz, 1980'ler ve sonrası ile günümüz müzik endüstrisini hem dönemler arası hem de kültürler ve yaklaşımlar arası etkileşimlerle beraber ele alıyor. Uluslararası haberleşmenin kolaylaşmasıyla değişik kültürlerin etkileşim içinde bazen başat, bazen yoğun, bazen de ikinci derecede rol oynadıklarını yadsımak doğru olmaz. Ornette Coleman'ı anlamak için caz tarihine, AMM'i anlamak için çağdaş müziğin tarihine de bakmak lazım; Japon cazını anlamak için fluxus hareketini anlamak, John Zorn'u anlamak için postmodernizmi anlamak lazım, diyen Akıncı kitapta Derek Bailey, Peter Brötzmann, Mats Gustafsson gibi özgür caz ve özgür doğaçlama müzisyenleriyle yapılan söyleşilere de yer veriyor. Ayrıca kitabın son iki bölümünde Akıncı'nın Türk Öteki Cazı adını verdiği ve özgür müzik yapan birçok Türkiyeli müzisyen ve Okay Temiz ile yaptığı söyleşiler bulunuyor.
Asya
Öteki Caz'ı inceledi.
528 syf.
BİR JAZZ KİTABI
Çoğu zaman bir çok uluslu kahve mekanında, bir müzik duyulur. O müzik dinlenilmez, sadece duyulur, kahve dükkanındaki diğer sesler gibi fondaki bir sestir. O müziği o anda duymanın yanı sıra, “dinleyen” kişi için çalan eser önemlidir: Belki defalarca dinlemiştir ama kahve mekanında denk geldiğinde, kendisi için önemli bir dostunu ya da bir figürü görmüş gibi müziğe kitlenir. Alıntıdır Kartal Yolcu Bazıları için Jazz hiç bir şey ifade etmez, daha da ötesi “çekilmez” katlanılamaz gelir. Ama bazıları için de günlük yaşamında “vazgeçilemez” dir. Cebinde neredeyse 80 GB jazz MP3 taşıyan benim için Jazz günlük yaşamımın, “ayrılamaz”, “vazgeçilemez”, “olmazsa olmaz” parçasıdır. Yaz geceleri, balkonda, 3-4 saat kitap okurken arka arkaya dinlediğim albümler, hep kitaba odaklanmamı kolaylaştırır, hem de “dinlediğim” eser üzerinde farklı keşifler yapmamı sağlar. Benim dinlediğim müzik komşularım için “gürültü” olabilir Pencere açıktır, ses bana iyi gelmeli komşularıma ise gitmemelidir. Yaz sıcağında kulaklık da iyi bir çözüm değil benim için (Tam burada yaşasın teknoloji diyorum: Fotoğrafta kitabın önündeki küçük uçan daire gibi olan nesne, gece yarısı, örneğin saat:03.00 sularının sessizliğinde, komşularımı rahatsız etmeden müzik dinleme lüksünü sunuyor bana) Bu kitap ülkemizde çeviri olmayan, kapsamlı iyi bir jazz kültürü kitabı. Yeni çıktı ve jazz severler acısından önemli bir bilgi kaynağı olabilecek bir çalışma. Yıllar önce Cüneyt Sermet tarafından yazılan “Cazın İçinden” isimli kitap gibi iyi bir bilgi kaynağı. Biliyorum ülkemizde jazz dinleme kültürü yok. Bu yüzden bu tip kitaplar bir kere basılır bir daha da basılmaz. Jazz dinleyen az olduğu için jazz kitaplarına da talep olmaz. Hadi diyelim 300-500 basmışsa, belki 10-20 yıl sonra yeniden basılır. Bu kitabı jazz tutkusu olanlara kesinlikle tavsiye ediyorum. Gerçekten çok iyi bir çalışma... Bu çalışma için Şevket Akıncı hocamızı ve ülkemizde "müzik kitapları" denilince akla gelen tek yayınevi olan "PAN" Yayıncılığı saygıyla selamlıyorum
Öteki Caz
0.0/10
· 2 okunma
OKUYACAKLARIMA EKLE
33