Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Popüler Sinema Ve Türler

Nilgün Abisel

Popüler Sinema Ve Türler Gönderileri

Popüler Sinema Ve Türler kitaplarını, Popüler Sinema Ve Türler sözleri ve alıntılarını, Popüler Sinema Ve Türler yazarlarını, Popüler Sinema Ve Türler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
2. Yasaklar ve Cezalar
Bu arada unutulmaması gereken nokta, insanların başlangıçtan itibaren, gerek baskılara direnip yasaklara karşı çıkmak, gerekse korkulardan kurtulmak için, daha da ötesi güçsüzlüğü içinde intikam almak amacıyla muhalif çabalarda bulunmalarıdır. Bunlar büyücülük, şeytana tapma ve woodoo gibi yollardır ve bu yollan kullananlar varlıklarını
232 syf.
7/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 saatte okudu
Popüler sinemanın unsurları, ana türleri ve türlerin bileşenleri hakkında bilgiler veren doyurucu bir kitap. Özellikle western filmler anlatırken olayın tarihsel sürecine kadar inmesi, cowboy'ların nereden gelip nereye sığırlar götürdüğü kimlerden etkilendiklerine varıncaya kadar anlatılıyor. Popüler sinema Hollywood kökenli olduğundan her yere ulaşmıştır ve bütün dünyayı öyle ya da böyle etkilemiştir. Sadece Amerika'nın bir bölgesindeki sığır çobanlığı işini yapan "kılıksız bir adam" bütün dünyada seyredilir hale gelmesi de bu hipnozun eseridir. Beğenin beğenmeyin bu böyledir. Kitabı sinema ile ilgilenen herkese tavsiye ederim.
Popüler Sinema Ve Türler
Popüler Sinema Ve TürlerNilgün Abisel · Alan · 199528 okunma
Reklam
Popüler sinema dünyanın her yerinde toplumsal düzenden yana filmler üretir. Popüler filmlerin özünde tutucu nitelikler ağır basmaktadır.
Sayfa 227 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
Walt Disney
Canlandırma sinemasının ünlü ismi Walt Disney'in şirketi, çizgi karakterlerinin söyledikleri şarkılarla ünlenmiş birçok film yapmıştır. Görüntü ve müzik uyumuna ağırlık veren, gençlere müziği tanıtmayı hedefleyen filmler de yapan Disney'in bu tarz filmlerinin ilki, popüler değil klasik müzik parçaları kullanarak gerçekleştirdiği 1940 tarihli Fantasia'dır.
Sayfa 200 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
İlk Müzikal
İlk özgün müzikal film olarak genellikle Broadway Melodisi (Broadway Melody, Harry Beaumont,1929) kabul edilmektedir. Müziğin seyirciden gördüğü büyük ilgi, stüdyoları malzeme açısından epey sıkıntıya sokmuş ve Hollywood Broadway'de sahnelenen müzikallerden büyük ölçüde yararlanmıştır. Nitekim MGM yaoımı olan Broadway Melodisi de bir sahne arkası müzikalidir.
Sayfa 193 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
Hitchcock
Sapık'daki (Psycho, Alfred Hitchcock, 1960) katiller sıradan insanlardır. Böylece dış görünüşün aldatıcılığına, her zaman mutluluğun ve güvenin temsilcisi olan evlerin içinde ne gibi dehşetengiz şeyler olabileceğine ilişkin yeni ürkütücü sorular ortaya atılmış ve orta sınıf aile çevresi korku filmleri için çok verimli bir malzeme olmuştur. Hitchcock'un 1963 tarihli Kuşlar'ı (The Birds) ise, tehlikesiz olduğu düşünülen her türlü hayvanın da bu türün yok edici canavarları arasına girmesinin yolunu açmıştır.
Sayfa 143Kitabı okudu
Reklam
İlk korku filmi
Korku filmleri korkutmak için yapılıyorsa ilk korku filminin Trenin Gara Girişi (Louis Lumiere,1895) olduğu kesindir. Çünkü seyredenleri fena halde korkutmuştur.
Sayfa 137 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
Korku sineması yalnızca Amerikan sinemasının bir ürünü değildir, Avrupa sineması tarafından geliştirilmiştir. Ancak Hollywood, 1930'1arla birlikte birçok korku filmi üretmiş ve türün vazgeçilmezliğine büyük bir katkıda bulunmuştur.
Sayfa 117 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
Korku
Korku filmleri, sinemanın en uzun ömürlü ve en çok ilgi gören türünü oluşturur. Sinema endüstrilerinin girdiği krizlerden etkilenmeyen, istenirse çok ucuza mal edilen, dünyanın her yerinde tercih edilen filmlerdir bunlar. Ancak bu özellikleri -popülerlik, düşük maliyet- türün aleyhine işlemiş, şiddete verilen ağırlığın yarattığı tepkiyle birlikte türün uzun süre görmezden gelinmesine neden olmuştur.
Sayfa 116 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
Westemleri Hollywood'da, yani Batı'da çekmek çok daha elverişliydi. Çünkü gerçek kovboyları ve yerlileri kullanmak mümkündü. Böylece, Thomas Ince'in stüdyosunun topraklarına yerli kabileler ve sürüler yerleştirildi, "Saloon"􀂊anyla küçük Batı kasabaları kuruldu. Dış mekanlarda toz toprak içinde, çoğu gerçekten Batılı olan kişilerle gerçekleştirilen bu filmler, hem mekan hem de karakterler açısından en otantik westernlerdi.
Sayfa 87 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
Reklam
Western filmlerinin inanç boyutu
Avrupa'dan Amerika'ya ilk göçenler arasında, protestanlar büyük yer tuttuğundan yeni kıtaya egemen olan anlayış Protestan inanışının temelleri üzerine kurulmuştur. Protestan inanışı, cennetin anahtarının bu dünyadaki başarı olduğunu öne sürüyordu. İnsan, kendine güvenmeli, kendine yetmeli, vaktini boş geçirmeyip çalışmalıydı. Puriten ahlakın yaygınlaşmasıyla, her türlü teknik beceri, buluş ve bunlar aracılığıyla çevrenin ıslahı, öteki dünyadaki huzurun sağlayıcısı haline geldiğinden; insanın öncelikle, bu dünyada cenneti kurması gerekiyordu. İşte bu "cennet" imgesi, Batı'nın bilinmeyen bakir topraklarıyla bir anlamda özdeşleşmiştir. İnsanın kendini bu dünyada kanıtlamasının en iyi yolu da yabanıl Batı'yı "uygar"laştırmak olmuştur. Ekonomik ve toplumsal zorlamalarla, özgürlük ve refahı "yeni dünya"da arayan yeni göçmenler ve gittikçe Avrupa'ya benzeyen Doğu'dan Batı'ya göçen insanlar için gerekli olan inanç iklimi de "cennet" benzetmesiyle kurulmuştur.
Sayfa 79 - ALAN YAYINCILIK, 1995Kitabı okudu
26 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.