Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı

Nilüfer Öndin

Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı Sözleri ve Alıntıları

Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı sözleri ve alıntılarını, Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı kitap alıntılarını, Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Burada ben yoksul ve yalnızım Kabuğun içindeki öz gibi sıkışmışım Veya saklanmış kapta ruhum”
Sayfa 324 - hayalperest yayınlarıKitabı okudu
Wölfflin
“Eğer biz yalnızca gören varlıklar olsaydık, fiziksel dünyanın estetik yapısını tanıyamazdık. Yer çekiminin ve gücünün doğasını insana öğreten bedene sahip olduğumuz için formları ayırt edebilecek deneyimleri bir araya getirebiliyoruz.”
Reklam
Oysa ressamın ideali, kendi öznelliği çerçevesinde varoluşun en yetkin formlarına ulaşmaktır.
Eros doktrini
Platon'un Şölen diyaloğunda dile getirdiğine göre, insanın ilk yapısında bulunan bütünlük, tanrılara karşı gelmenin cezası olarak Zeus tarafından parçalanır. Yapısı parçalanan insanın tekrardan bütünlüğe kavuşması ise sevgi sayesinde mümkün olur. Zira "Sevgi bizi ilk yapımıza döndürür, bizi birleştirmeye çalışır ve bizi hakiki insan haline getirir."
Raffaello - Atina Okulu
Atina Okulu (1510-1511) felsefenin görselleştirilmesidir. Atina Okulu' nda merkeze yerleştirilen Platon (elinde Timaios) ve Aristoteles (elinde Ethica) birbirleriyle konuşarak yürümektedirler, Ethica insan ahlakı, Timaios ise kozmosun yaradılışı ve doğası hakkındadır, Platon' sağ tarafında yer alan Sokrates'e göre, kişinin felsefi tartışmaları yönetebilmesi için öncelikle geometri, astronomi, aritmetik ve solid geometri uzmanı olması gerekir ki Raffaello'nun kompozisyonu da bu görüşü temel almıştır.
Sayfa 333 - hayalperestKitabı okudu
Fatih Sultan Mehmet
Gentile Bellini, 25 Kasım 1480'de tamamladığı Fatih Sultan Mehmet'in portresinde Sultanı dörtte üç profilden betimlemiştir. Fatih Sultan Mehmet'i çevreleyen kemer, Topkapı Sarayı'ndaki ikinci avludan üçüncü avluya geçiş kapısı olan Bab-ı Saadeti temsil eder. Kemerin sağında ve solunda yer alan üçer taç, Fatih Sultan Mehmet'ten önceki altı hükümdara (Osman Bey, Orhan Bey, I. Murat, Yıldırım Beyazıt. Çelebi Mehmet ve II. Murat) tekabül eder. Ön tarafta sarkıtılan kumaşın ortasındaki taç ise Fatih Sultan Mehmet'e gönderme yapar.
Sayfa 244 - hayalperestKitabı okudu
Reklam
giotto di bondone - İffet Alegorisi
Yalnızca meleklerin girebildiği çok iyi korunan bir kalede yaşayan "iffet"e ulaşılabilmek için uzunca bir yol kat edilmesi gerekmektedir. "İffet "in bulunduğu yere tırmanabilen üç figür sağ tarafta, cehenneme atılan domuz başlı "iffetsizlik", başından alevler fışkıran "Tutku", vücudunda kalplerin asılı olduğu "Aşk" ve sağ tarafta örümcek ayaklı "Ölüm" yer almıştır. Domuz cehaletin ve açgözlülüğün, örümcek ise kötülüğün simgesidir.
Sayfa 141 - hayalperestKitabı okudu
Nominalizm, bireyi kişisel duyum ve deneyimleriyle baş başa bıraktığı için, dikkat tek tek nesneler üzerine odaklanır ve bilinç fiziksel dünyaya yönelmeye başlar. Gerçeğin kaynağı artık kitaplarda değil, iç ve dış deneydedir. Deney bilginin temeli olunca kişiler doğayı ve insanı gözlemlemeye başlar ve böylece Rönesans’ın ilk tohumu atılır.
Floransa
Geometrik formların düz hatlarının da, sembolik bir anlamı vardır. Hıristiyan inancına göre, düz hatlar Eski Ahit'te geçen "ben senin önünde yürüyeceğim ve çıkıntılı yerleri düz edeceğim" (Eski Ahit, işaya, 45:2) ibaresi doğrultusunda, gerçek imanın yolunu sembolize eder. Bu bağlamda, Floransa'da 1280'li, 1290'lı yıllarda yollar dümdüz yapılmıştır.
Sayfa 107 - hayalperestKitabı okudu
Leonardo da Vinci, Alberti'nin kuramını onaylayarak resim sanatının, bir yandan bir bilim olduğunu, diğer yandan da bilimlerin üzerinde yer aldığını ileri sürer. Taklit edilebilecek nitelikte olan bilimler, bireysel olmaktan uzaktır. Oysa, sanat bireye ve onun doğuştan beraberinde getirdiği yeteneklere bağlıdır.
Sayfa 61
85 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.