Ruhların İletişimi (Proust ve Müzik)

·
Okunma
·
Beğeni
·
46
Gösterim
Adı:
Ruhların İletişimi
Alt başlık:
Proust ve Müzik
Baskı tarihi:
2018
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750842054
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
Hem müzikseverlere hem de Proust tutkunlarına ses¬leniyor bu kitap. Müziksever olup da Proust tutkunu olmayanı ya da Proust tutkunu olup da müzik sevme¬yeni düşünemeyeceğimize veya düşünmek istemeye¬ceğimize göre, bu kitap açıkçası “Müziksever Proust Tutkunları”na sesleniyor.
Okurlar iki ana bölümden (Proust ve Müzik; Proust ve Besteciler) oluşan kitabın sayfalarında dolaşırlarken bir yandan müzik üzerine yapılmış en güzel, en çarpıcı, en ironik, en “hareli” yorumların Proust’un kaleminden çıktığını görecekler, öte yandan bu “büyük yazar”ın Bach, Beethoven, Berlioz, Boieldieu, Chabrier, Chopin, Debussy, Fauré, Franck, Indy, Massenet, Mozart, Saint-Saëns, Schubert, Schumann, Strauss, Stravinski, Wagner ve daha birçok besteciye ilişkin değerlendirmelerini, beğenilerini, eleştirilerini okuya¬caklar.
Bu arada Proust’un “pek az müzisyende bulunan bir yeteneğe sahip” besteci olarak yarattığı Vinteuil’ün Sonat’ı ve Septuor’uyla ilgili önemli ipuçlarına da ula¬şacaklar.
“Ruhlar arasında mevcut olabilecek iletişimin yegâne örneği müzik mi diye düşünüyordum.” (Marcel Proust)
146 syf.
·62 günde·Beğendi·5/10
Proust okumaya başlayıp Klâsik müzik hakkında bilgi edinmemek mümkün mü (?)
Tabi ki "Kayıp Zamanın İzinde 'de müzisyenlerden ressamlara, yazarlara, şairlere, uzun bir yolculuk başlıyor ,en derini klasik müzik ve daha keyifli olması için Ruhların İletişimi ile birlikte gitmek gerek. Ben kitabı okurken acele edip bahsi geçen isimleri araştırdım biraz ,sabretsem zaten kitabın içinde haklarında bilgilere yer verilmiş, olsun bu acelem daha fazla aklımda kalmasına ve bilgi bilgiyi açar misali başka başka araştırmalara da vesile oldu.
Keyifli bir yolculuk .

Mehmet Rifat ,Marcel Proust'un oluşturduğu Vinteuil 'ün gerçek hayatta silik ama müzikte deha olmasını
Proust 'un Yaratıcı Benliğin Toplumsal Benlikten farklı olabileceği görüşünü yansıtır , bu Sainte-Beuve'ün Yaşam/Yapıt ilişkisi savını çürütmek için Kayıp Zamanın İzinde Romanında başvurduğu tekniktir.

Nedir bu sav (?) Charles Augustin Sainte-Beuve'ye göre bir sanatçı ile o sanatçının ürettiği metin arasında direkt bağ vardır, yazar psikolojisini, ruh halini yazılarına aktarır ,metin- yazar ile ilişkisinin paralel olmasını sağlar. Bir Romanı anlamak için yazar hakkında edinilebilecek mümkün olduğunca çok bilgiye sahip olmak gerek.
Marcel Proust'ta göre ise yazarlar kitaplarını kendi ruh halinden ve sosyal çevresinden kurtulmak için yapay bir kişilik oluşturur .
Kitaba henüz alıntı eklenmedi.

Kitabın basım bilgileri

Adı:
Ruhların İletişimi
Alt başlık:
Proust ve Müzik
Baskı tarihi:
2018
Format:
Karton kapak
ISBN:
9789750842054
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Yapı Kredi Yayınları
Hem müzikseverlere hem de Proust tutkunlarına ses¬leniyor bu kitap. Müziksever olup da Proust tutkunu olmayanı ya da Proust tutkunu olup da müzik sevme¬yeni düşünemeyeceğimize veya düşünmek istemeye¬ceğimize göre, bu kitap açıkçası “Müziksever Proust Tutkunları”na sesleniyor.
Okurlar iki ana bölümden (Proust ve Müzik; Proust ve Besteciler) oluşan kitabın sayfalarında dolaşırlarken bir yandan müzik üzerine yapılmış en güzel, en çarpıcı, en ironik, en “hareli” yorumların Proust’un kaleminden çıktığını görecekler, öte yandan bu “büyük yazar”ın Bach, Beethoven, Berlioz, Boieldieu, Chabrier, Chopin, Debussy, Fauré, Franck, Indy, Massenet, Mozart, Saint-Saëns, Schubert, Schumann, Strauss, Stravinski, Wagner ve daha birçok besteciye ilişkin değerlendirmelerini, beğenilerini, eleştirilerini okuya¬caklar.
Bu arada Proust’un “pek az müzisyende bulunan bir yeteneğe sahip” besteci olarak yarattığı Vinteuil’ün Sonat’ı ve Septuor’uyla ilgili önemli ipuçlarına da ula¬şacaklar.
“Ruhlar arasında mevcut olabilecek iletişimin yegâne örneği müzik mi diye düşünüyordum.” (Marcel Proust)

Kitabı okuyanlar 1 okur

  • derya yaşar

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%0
7
%0
6
%0
5
%100 (1)
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0