SabitFikir - Sayı 101 (2019 Temmuz)

·
Okunma
·
Beğeni
·
20
Gösterim
Adı:
SabitFikir - Sayı 101
Alt başlık:
2019 Temmuz
Baskı tarihi:
Temmuz 2019
Format:
Karton kapak
ISBN:
9772146212005
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Sabit Fikir Dergisi
SABİTFİKİR’İN 101. SAYISINDA NELER VAR?

101. sayımızın kapak dosyasında edebiyat ve özgürlük arasındaki sınırlar üzerine düşünüyoruz: “Edebiyat, Ahlak ve Wattpad: Yazar Ne Kadar Özgürdür?” Bir tarafta her istediğini dilediği şekilde kaleme alan yazarların kötü metinleri, diğer tarafta ise özellikle gençler tarafından büyük bir ilgi gören, hiçbir içeriğin herhangi bir süzgeçten geçirilmediği Wattpad uygulaması... Bir başka tarafta ise doğası gereği hem içerik hem biçimsel anlamda ehlileştirmeye direnen edebiyat...

Murat Can Aşlak’ın hazırladığı ve Onur Atay’ın resimlediği KararsızOkur infografiği bu ay kapak dosyasının değil mevsimin ruhunun peşinden gidiyor; yaz’a yakışan romanları bir araya getiriyor.


Gülenay Börekçi Egoist Okur köşesinde son dönemde çok konuşulan iki vakadan yola çıkıyor ve edebiyat dünyasında zaman zaman yaşanan ‘iş kazalarından’ örnekleri bir araya getiriyor: İntihal mi esinlenme mi?

Doğukan İşler Kurmaca bölümünde Tim Parks’ın Charles Dickens’tan Haruki Murakami’ye, Çehov’dan James Joyce’a farklı yazarları ve bu yazarların eserleri ile hayatları arasındaki kesişimleri ortaya çıkardığı kitabı Yaşam ve Yapıt’ı ele alıyor.

Bu sayımızdan itibaren yeni bir bölüm dâhil oluyor dergimize: Kitaplardan Ne Öğrendim? İlk konuğumuzsa şair-yazar Ercan Yılmaz.

Sabitfikir’in yeni dönemindeki bir diğer yenilik ise Karşılaştırmalı Edebiyat bölümü. Hayrettin Orhanoğlu ilk yazısında ‘roman göründüğünden fazlasıdır’ diyerek gerçek okumanın nasıl bir süreç olması gerektiğini ele alıyor.

Portre bölümünde Kaan Murat Yanık, yalnızca doğup büyüdüğü Şili’nin değil dünyanın tüm coğrafyalarının referanslarını hikâyelerine dâhil eden Latin edebiyatının büyük isimlerinden Roberto Bolaño’nun dünyasını yazıyor.
250 syf.
·Puan vermedi
Sabit Fikir dergisini uzun zamandır takip ediyorum. Gerçekten hoşlandığım bir çizgileri var.
dı...Artık yazarları ve çizgileri değişmiş. Yolları açık olsun...
(Bu sayıda fark ettim.)
Roman dünyasında okur, gerçek olmayan kahramanları değil yalnızca bu kişilerin temsil ettiği değer ve düşünceleri benimser aslında.
SabitFikir Dergisi
Sayfa 44 - Hayrettin Orhanoğlu
Yazar tanıdığını sandığı en yakın kişi olan "ben" den yola çıkarak oluşturur eserini.
SabitFikir Dergisi
Sayfa 55 - Doğukan İşler
“Olgunlaşmamış şairler taklit eder; olgun şairler çalar; kötü şairler aldıklarını bozar ve iyi şairler aldıklarını daha iyi – veya en azından farklı hale getirir. İyi şair, çaldığını aslından daha emsalsiz, tamamen farklı bir duygu ile yoğurur.”
T. S. Eliot
SabitFikir Dergisi
Sayfa 56 - Gülenay Börekçi
Görünen o ki romanı nasıl okuduğumuz değil, romanın bizi nasıl okuduğu öne çıkıyor ?
SabitFikir Dergisi
Sayfa 45 - Hayrettin Orhanoğlu
"Neden bana öyle bakıyorsun?" diye sorardı.
"Çünkü çok tatlısın" diye cevaplardım.
"Bunu söyleyen ilk kişisin."
"Bunu bilen tek kişiyim" derdim ona.
SabitFikir Dergisi
Sayfa 42 - Haruki Murakami/ Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında

Kitabın basım bilgileri

Adı:
SabitFikir - Sayı 101
Alt başlık:
2019 Temmuz
Baskı tarihi:
Temmuz 2019
Format:
Karton kapak
ISBN:
9772146212005
Kitabın türü:
Dil:
Türkçe
Ülke:
Türkiye
Yayınevi:
Sabit Fikir Dergisi
SABİTFİKİR’İN 101. SAYISINDA NELER VAR?

101. sayımızın kapak dosyasında edebiyat ve özgürlük arasındaki sınırlar üzerine düşünüyoruz: “Edebiyat, Ahlak ve Wattpad: Yazar Ne Kadar Özgürdür?” Bir tarafta her istediğini dilediği şekilde kaleme alan yazarların kötü metinleri, diğer tarafta ise özellikle gençler tarafından büyük bir ilgi gören, hiçbir içeriğin herhangi bir süzgeçten geçirilmediği Wattpad uygulaması... Bir başka tarafta ise doğası gereği hem içerik hem biçimsel anlamda ehlileştirmeye direnen edebiyat...

Murat Can Aşlak’ın hazırladığı ve Onur Atay’ın resimlediği KararsızOkur infografiği bu ay kapak dosyasının değil mevsimin ruhunun peşinden gidiyor; yaz’a yakışan romanları bir araya getiriyor.


Gülenay Börekçi Egoist Okur köşesinde son dönemde çok konuşulan iki vakadan yola çıkıyor ve edebiyat dünyasında zaman zaman yaşanan ‘iş kazalarından’ örnekleri bir araya getiriyor: İntihal mi esinlenme mi?

Doğukan İşler Kurmaca bölümünde Tim Parks’ın Charles Dickens’tan Haruki Murakami’ye, Çehov’dan James Joyce’a farklı yazarları ve bu yazarların eserleri ile hayatları arasındaki kesişimleri ortaya çıkardığı kitabı Yaşam ve Yapıt’ı ele alıyor.

Bu sayımızdan itibaren yeni bir bölüm dâhil oluyor dergimize: Kitaplardan Ne Öğrendim? İlk konuğumuzsa şair-yazar Ercan Yılmaz.

Sabitfikir’in yeni dönemindeki bir diğer yenilik ise Karşılaştırmalı Edebiyat bölümü. Hayrettin Orhanoğlu ilk yazısında ‘roman göründüğünden fazlasıdır’ diyerek gerçek okumanın nasıl bir süreç olması gerektiğini ele alıyor.

Portre bölümünde Kaan Murat Yanık, yalnızca doğup büyüdüğü Şili’nin değil dünyanın tüm coğrafyalarının referanslarını hikâyelerine dâhil eden Latin edebiyatının büyük isimlerinden Roberto Bolaño’nun dünyasını yazıyor.

Kitabı okuyanlar 6 okur

  • Mehtappp
  • ahmet erdem
  • Pataanii
  • 1000Kitap OkumA GüNLüğüm¯\_(ツ)_/¯,️
  • insan_okur
  • Hüsamettin Çalışkan

Kitap istatistikleri

Okur puanlamaları

10
%0
9
%0
8
%100 (4)
7
%0
6
%0
5
%0
4
%0
3
%0
2
%0
1
%0