Şaman'ın Bedenindeki Kadın sözleri ve alıntılarını, Şaman'ın Bedenindeki Kadın kitap alıntılarını, Şaman'ın Bedenindeki Kadın en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Onun duygu ve düşüncelerimizin birbirine karıştığını açıklayışını hâlâ anımsarım, kafa ve yüreğin böyle bir araya karışmasıydı bizi zamanın karanlık rahminden gizlenen gelecekteki olaylara bağlayan.
Araştırmalar şarkıların, ilahi ve duaların, büyülerin ve müziğin hastada bağışıklık sisteminin hastalığı tepki göstereceği ruh durumları yarattığını ortaya çıkarmıştır. Törensel performanslar sırasında şarkılar ve dans, renk, koku, hareket duyularını etkileyerek hastanın hastalıktan sağlığa doğru yöneleceği bir etki bırakır.
Ninemin ölümünden sonra bir gece düşüme geldi. Bana bakarak, "Sen çocuğum hep minobimaa tisiijin (iyi yaşam peşinde) olmalısın, bir yerli kadının bilgeliğinin ölmesine asla izin vermemelisin. Artık şifa yolunda yürümekte serbestsin," dedi.
"Nesillerdir sosyal bilimciler erkeklerin sözlerine ve eylemlerine kadınlarınkinden daha fazla önem göstermişlerdir. Bunun sonucu olarak da etnografik kayıtlar erkeklerin adet gören kadınlardan korkularının, tiksintilerinin ve onlara kızgınlıklarının betimlemeleriyle doludur."
"Kadın ve erkek şamanlar iç duyguları ve fiziksel dengesizlikleri iyileştirmeye odaklanan daha dişi bir geleneğin içinde eğitim görürler. Hastanın kendi farkındalığı, arınması, kabul etmesi ve teslim olması üzerinde dururlar."
Ninem genelde siyah giyerdi, uzun kollu bir bluz, dizlerine
kadar gelen bir etek, mor püsküllü siyah bir şal. Ama ne
büyücüydü ne de cadı. Onun ilacı kötü değildi, iyilik içindi.
Mesleği miras yoluyla edinen şamanlar atalarının özel ruhlarıyla bağlantıları, aile tapınakları, şarkıları, duaları, ritüelleri ve şifa teknikleriyle ilham gelerek şaman olanların sahip olamadığı bir otoriteye sahiptirler.
Acıyı dışarı çıkardığım zaman sen onu çıplak gözlerinle göremezsin.
Ama ben görebilirim. Bir insanın içindeki acı kirlidir. Bu nedenle doktorlar ona ‘mikrop ’ adını veriyor sanırım, ama biz yerli doktorlar ona ‘kirli’ deriz..
Doğurganlık konusunda uzman şamanlar hamileliğin ilk döneminde uygulanacak ritüellerle bir bebeğin cinsiyetini değiştirmenin mümkün olduğunu söylerler. Ebe beş gün süresince kutsal su ve bir adak maşrapasının içine konmuş pamuklar yardımıyla semavi tanrıça Nivetuka ile bağlantı kurar. Dua ederken istenen cinsiyetin cinsel organlarının biçimini annenin karnına çizer, üzerine kutsal bir kuyudan çekilmiş suyu püskürtür.
Hastalık ağaca düşen bir yıldırım kadar hızlı hareket eder. Bir şimşek gibi nefesini keser. İnsan nefesini ne kadar tuttuğunu bilemez. Bu beyaz insanların trans hali dedikleri şeyi andırır..