Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sanat Tarihi Nasıl Yazılır?

Anne D'Alleva

Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? Gönderileri

Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? kitaplarını, Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? sözleri ve alıntılarını, Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? yazarlarını, Sanat Tarihi Nasıl Yazılır? yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
* Antik Mısır inancında ruhun üç görünümü vardır: Ka - ba - akh (khu). Ka, kutsal ruhu temsil eder, ba ise beden - candır. Akh, ölüm sonrası ka ve ba'nın birleşmesir. Bu, ancak iyi insanlar için geçerlidir, yaşamında kötü olanlar Akh'a sahip değildir. Mumyalama kültünün de Akh inancından doğduğu düşünülmektedir.
Sayfa 130
Görsel belleği eğitmek, sanat yapıtlarını tanıyıp hatırlama becerisini geliştirmek özellikle zordur. Her gün gözünüze çarpan görsel imge bombardımanı (tv, dergiler, gazeteler, internet, ilan panoları, reklamlar vb.) yüzünden "tembel tembel bakma" alışkanlığı oluştu. Artık, görüntüleri dikkatlice incelemeye pek zaman ayırmıyoruz, alelacele ve yüzeysel olarak analiz edip geçiyoruz.
Sayfa 120
Reklam
Sonuçta, yalnızca roman ya da şiir değil, her tür yazının yaratıcı bir süreç olduğunu unutmayın.
Sayfa 117
Müzelerin kısa tarihi
Eski Yunan'da mouseion, sanat yapıtlarının sergilendiği yerler değil, insanların derin düşüncelere daldığı, Muse'lara* adanan felsefi kurumlardı. Müzeleri felsefi tartışmalar yapılan yerler olarak kullanma konusunda Romalılar da Yunanlar'ın izinden gitti. O zamanın müzeleri, günümüzdekiler gibi olmasa da, koleksiyon yapıp sergileme geleneği, eski Akdeniz kültürlerinde mevcuttu. *Muse: Yunan mitolojisinde ilham ve sanatsal yaratıcılık Tanrıçalar'ı.
Sayfa 58
Bağlamsal açıdan bakıldığında, yalnızca Osmanlı hanedanının yaptırdığı camilerde birden fazla minareye izin verildiği ve bu camilerin de genellikle en fazla iki minareli olduğu gerçeğinden yola çıkarak, Selimiye Camii'nde dört minare bulunmasının sıra dışı bir durum olduğu anlaşılacaktır.
Sayfa 56
Bir şey tasarlarken onu hep bir sonraki, daha geniş bağlamında düşünün: sandalyeyi odanın içinde, odayı evin içinde, evi semtin içinde, semti şehir planında. Eliel Saarinen (1873-1950)
Sayfa 52
Reklam
Bakmak göründüğü kadar kolay değildir. Ad Reinhardt (1913-67), sanatçı
Sayfa 27
Estetik
Estetik, felsefenin pek çok temel soruya yanıt arayan bir dalıdır: Sanatsal ve doğal güzellik nedir? Sanat nedir? Estetik yargının doğası nedir? Filozoflar bu sorular hakkında çok daha eskiden beri düşünmüş olsa da estetiğin, felsefenin resmi bir dalı haline gelmesi on sekizinci yüzyılda gerçekleşmiştir. Estetiğin ve felsefenin metodolojisi sanat tarihininkinden oldukça farklıdır. Estetik alanında çalışan filozoflar günümüzün sanat tarihini karakterize eden derinlikli içerik çözümlemesine pek girmezler. Felsefe kavramsal çalışır; tezi oluşturan örnekler tarihselden çok varsayımsaldır.
Sayfa 20
Sanat tarihi neden önemlidir?
Birincisi, sanat tarihi size farklı düşünmeyi öğretir. Sanat tarihi ilginç sorular sormayı, standart yanıtları ve geleneksel aklı reddetmeyi, yüzeylerin ve açık görüntülerin ötesine bakmayı, nüansları görmeyi öğretir. Görsel çözümleme ve eleştirel okumada yeteneklerinizi geliştirmeye yardımcı olur; nesnel tezler oluşturmanıza, fikirlerinizi yazılı ve sözlü olarak etkileyici bir şekilde ifade etmenize destek olur. Bu eğitim, sanat tarihçiliğinin yanı sıra pek çok farklı meslek için gerekli yetenekleri geliştirmenizi sağlar. İkinci yanıt, sanat tarihi geçmişe eşsiz bir kapı açar. Çünkü tarih yalnızca belge, metin ve sözcüklerle anlatılamaz. İnsan yaşamı kısadır ancak insanın yaptıkları kalıcıdır ve bunlar geçmiş hayatların neye benzediği hakkında bize bir fikir verir. Şair Robert Browning'in dizelerinde dile getirdiği gibi, sanat "doğruyu söylemek"tir. Bu bazen hiçbir şekilde açıklanamayacak fikirleri, duyguları, görüşleri ifade etme yoludur. Bir kültürün "doğruları"nı öğrenmek istiyorsanız, onun sanatına bakın. Pek sözü edilmese de, sanat tarihi çalışmanın iyi bir nedeni daha var. Bu da keyif almaktır. İşin zevkidir.
Sayfa 17
Bence "sanat", esnek ve kapsayıcı olmalı; insanların yaratıcı biçimde ortaya koyduğu ve uğraştığı birbirinden farklı türdeki her şeye bakmamızı ve onları ciddiye almamızı sağlayan düşünceyi içermelidir.
Sayfa 13
34 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.