Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Rönesans ve Sonrasında Sanat ve Cinsellik

Seksin Yeniden Doğuşu

Önder Şenyapılı

Seksin Yeniden Doğuşu Gönderileri

Seksin Yeniden Doğuşu kitaplarını, Seksin Yeniden Doğuşu sözleri ve alıntılarını, Seksin Yeniden Doğuşu yazarlarını, Seksin Yeniden Doğuşu yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yasak ilişkilerin yoğun olduğunu sergileyen o dönemde yapılmış çok sayıda metres portresi kalmış bugünlere, örneğin. Ressamların gelir sağlama yollarından biri o dönemin ünlü kişilerinin metreslerinin tuval üstüne değil, paneller üstüne portrelerini yapmaları.
Sayfa 72 - BOYUT YAYIN GRUBU
Çıplak bir kadın figürü istediğini yazmaktadır. Çıplak kadın figürü betimlenmiş, adı Venüs konularak meşrulaştırılmıştır.
Sayfa 50
Reklam
Rönesans sonrası, giderek (hatta) günümüz sanatçıları da mitoloji kahramanlarını konu olarak seçip işlemişlerdir. Yalnızca mitolojiden seçmemişlerdir konularını. Ayrıca, dinsel kitaplarda yer alan cinsel öykülerin betimlenmesi yaygın olarak yeğlenmiştir.
Sayfa 43
108 syf.
·
Puan vermedi
·
9 günde okudu
Kitap akıcı ve basit bi şekilde o dönemin toplumda bıraktığı izleri, cinselliği anlatmış , tek taraflı bakması basit olmasını sırıtmış. Tek taraflıdan kastım erkeklerin kadınlarda bıraktığı izlenimlerinin onların tablolarındaki yansımaları üzerinde tek durmuş . Nude tablolarından hoşlanıyorsanız kesinlikle bi bakın. Keyifle kalın :)*.
Seksin Yeniden Doğuşu
Seksin Yeniden DoğuşuÖnder Şenyapılı · Boyut Yayın Grubu · 200228 okunma
Bu iki kentin, sakinleri arasında genel ahlak kurallarına aykırı düşen cinsel ilişkilerin almış yürümüş oluşu dolayısıyla cezalandırıldığına inanılmıştır. Bugün de, doğal olmayan ve gene l etik kurallarına aykırı düşen cinsel ilişki yol ve yöntemleri sodomi ya da luti terimleriyle ad landırılmaktadır.
Sayfa 102 - Sodom ve Gommorrah kentlerinin tanrının gazabına uğrayarak yeryüzünden silinmiş olmasıdır.Kitabı okudu
Kadının bir arzu nesnesi olarak betimlenmesine olanak sağlayan İncil öykülerinin kahramanları arasında babalarını sarhoş ederek kendisiyle yatan Lut peygamber ve kız ları, komşusunun karısı Batşeba'yı yıkanırken gizlice gözetleyen ve sonra onunla evlenen Kral Süleyman, yarım- kızkardeşi Tamar'a tecavüz eden Amnon, babalarını çıplak gören Nuh peygamberin oğulları, vb. bulunmaktadır. Elbette ki, İncil'de yer alan cinsel öyküler ve kahramanları sayılanlarla sınırlı değildir.
Reklam
Sanata cinsellik, sanatçıya resim ısmarlayanla- rın kendi cinsel ilişkide bulunduklarını ölümsüz- leştirme isteğinin yanı sıra, sanatçının kendi ili şkilerini aktarmasıyla da girmiştir.
Yasak ilşkilerin yoğun olduğunu sergileyen o dönemde yapılmış çok sayıda metres portresi kalmış bugünlere, örneğin. Ressamların gelir sağlama yollarından biri o dönemin ünlü kişilerinin metreslerinin tuval üstüne değil, panaller üstüne portrelerini yapmaları.
Çıplak bir kadın figürü istediğini yazmaktadır.
Adem ve Havva'nın kilise yapılarının duvarla- rına, kilise vitraylarına konu olabilmelerinin ne- deni inananlar üzerinde baskı kurmak için yararlanılan bir söylencenin kahramanları oluşlarındandır. İnananlara günahı anımsatmak içindir. Ne var ki, çok kim senin Adem ve Havva resimlerinden ötürü kadın ile erkek ilişkisini, - cinsel ilişkiyi günah işlemek/günaha girme nedeni olarak algılaya- geldikleri de bir gerçek.
Reklam
Tanrı buyruğunu çiğnemek günah işlemektir. Adem ile Havva ilk günahı işlemiş olurlar. Tanrı, derhal Cennet bahçesinden kovar Adem ile Havva'yı. Ne var ki, bu söylence, çok kişi tarafından cinsellikle ilgili olarak algılanmıştır. Yani, Adem ve Havva biribiriyle cinsel ilişkide bulundukları için cezalandırılmışlardır sanki. Bu yüzden yasak (memnu) meyve elma cinselliği çağrıştırır. Cinselliği çağrıştıran bir simge olarak algılanır/bilinir/benimsenir. Ve çok kim- se için Adem ile Havva'nın cennetten kovulmalarının nedeni cinselliktir.
21 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.