Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ulus-Devlet Modern Benlik ve Hesapçı Akıl

Seküler Çeviriler

Talal Asad

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Avrupa Hristiyanlığı, Avrupalıların kimliğinin önemli bir parçası haline gelmiştir. Elbette Doğu Avrupa'da, Kuzeydoğu Afrika'da ve Batı Asya'da Hristiyanlık türleri vardı, ama bunlar asli Hıristiyanlığın akıldışı ya da yozlaşmış biçimleri olarak reddedilmiştir.
"Özgürlüklerimiz yasalarla ve anayasalarla güvence altına alınabilir," der Adams, "Ama bizi özgürlüğün aşırılıklarına karşı bireyin kendi kendini kontrolü haricinde kim ya da ne koruyabilir?"
Sayfa 194Kitabı okudu
Reklam
Çeviri ve duyulu beden
"Hıristiyanlar için misyon öncelikle çeviri demekken, Müslümanlar için misyon her zaman ritüel yükümlülüklerinde kutsal kitaplarının çevrilemezliği olmuştur." ² Sanneh farklı bir dile çevrilmesine rağmen ibadetin biçiminin ve anlamının aynı kalabileceğine inanır. Diğer yandan islami ibadet dili Arapçadan çevrilemez olduğundan, islamin karşılaştığı yerel diller rütbe tenzili yemiş ve hıristiyanlığın temel özelliği olan kültürel çoğulculuğu (ve hıristiyanlığın modernlige miras bıraktığı degerleri) müslümanlar için-olanaksiz değilse bile- zor hale getirmiştir.
Sayfa 89 - ² Sanneh, translating the message, 8.Kitabı okudu
Belki de en önemli duyarlılık, insanın "hakikat"e doğrudan erişim imkanı olduğu inancıdır.
Machiavelli'ye selam
Niccolò Machiavelli, prense, egemenliğini koruyup ilerletmesi için maske takmasını tavsiye eder; bu maske gerçek niyetini ve hislerini saklamakla kalmaz, aynı zamanda arzulanan bir sonuca ulaşmak için kitleye geleneksel açıdan tanınabilir bir davranış sunar: Demem o ki, hisler ve niyetlerle ilgili bir imaj sunmak, aracıya ne yaptığı bakımından değil, bakan gözler üzerinde nasıl bir etkide bulunduğu bakımından önemlidir. Benliğin sunumu olarak maske bir alettir, kişisel ve siyasal egemenliğin savunulması ya da ilerletilmesi gerektiğinde devreye giren muğlak niteliklerin bir göstergesidir.
Sayfa 168Kitabı okudu
Sekülerizm, tarihsel açıdan, modern devleti farklı şekillerde çerçevelendirmiştir, zaten kendisi de muğlak olan makuliyet, eşitlik ve özgürlük hakkındaki tipik hislerle ve inançlarla sürdürülür. Seküler birey kendisini özerk ve akli görür; üstelik "gerçek din" olarak gördüğü bir yaşam biçimini seçebildiği zaman bile bu böyledir. Ama özerklik ile akliliğin ne anlama geldiği her zaman açık değildir ve açık olduğunda bile, bunlar tarihsel açıdan değişmez değildir.
Reklam
Gazâlî ile Aristotales arasında hayati farklar vardır: Aristotales'in aksine Gazâlî, düşünmenin benliğin özü olduğunu ve dolayısıyla tefekkür dolu bir yaşamın onun en üstün başarısı olduğunu düşünmez. Gazâlî acısından temel husus Tanrının yarattığı şekliyle benliktir ve Tanri'ya (dolayısıyla onun yarattıklarına) yönelmeyi öğrenmektir.
Sayfa 110Kitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.