Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ahlak-ı Adudiyye Şerhi

Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye

İsmail Müfîd el-İstanbulî

Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye Gönderileri

Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye kitaplarını, Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye sözleri ve alıntılarını, Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye yazarlarını, Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
240 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Kısa bir not : Bu kitabı okuduktan sonra insanın rahatının bozulmaması mümkün değil. Ama tabii anlamak isteyen için, zira kitaptaki bilgiler insanın sürekli kendisi ile meşgul olması gerektiği bilincini aşılayan çok değerli bilgilerdir. Mutlaka okunmalı ve okutulmalıdır.
Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyye
Şerhu'l-Ahlâki'l-Adudiyyeİsmail Müfîd el-İstanbulî · Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı · 20147 okunma
Nefsini şu üç konuda hesaba çekmeden uyuma ve dinlenme: Birincisi o gün bir hata işledin mi işlemedin mi? İkincisi o gün iyi bir şey yaptın mı yap-madın mı? Üçüncüsü, o gün iyi bir iş yapma imkânını kaçırdın mı, bu konuda bir kusur ettin mi etmedin mi? Bunları düşündükten ve hesaba çektikten sonra telafi için çaba göster.
Sayfa 224 - PdfKitabı okudu
Reklam
Unutma kuldan ilahî intikam sadece gazap yo-luyla alınmaz, terbiye ve tehzip yoluyla da olabilir.
Sayfa 222 - PdfKitabı okudu
Önemli!
Eş olma yönünden kadınlara beş nitelik zorunludur: (i) İffetli olmak, yani eşinden başkasına karşı bakışını kesmek, kalbini tutmak ve sevgisini ona hasretmek. Böyle söylenilmiştir. (ii) Yeterlilik göstermek, yani sevgi ve muhabbetin artması için eşine ve evine yardım etmek, elinden geldiği kadar tahammül göstermek ve kendi başına göğüs germek gibi kadınların yapmaları gereken şeyi ortaya koymak.(iii) Haşyet göstermek, yani eşinin kalbinde heybetli olduğunu gösterecek şekilde nefretin değil, muhabbetin haşyetini göstermek. (iv) İyi bir eş olmak. Yani itaatle ve geçimsizlikten kaçınmakla iyi bir evlilik sürdürmek. Bunun yollarından biri eşinin gönlünü kazanmak için kendisini süslemesi, bedenini bakımlı ve kıyafetlerini temiz tutmasıdır. (v) Çok sitem etmemek. Çünkü bunu çokça yapmak sevginin azalmasına yol açar. Müellif bundan sonra, zikrettiği hususlara ters düşen kadını terk etmesini emretti
Sayfa 164 - PdfKitabı okudu
Böyle ölmeyiz füze atsaydın sayın hocam. :D
Eğer ona vurulmuşsa ve bu elinde olmayan bir şey haline gelmişse mümkün olduğu kadar bunu gizlesin. Çünkü bu mağlubiyeti, ha-nımını razı edecek fiillerin peşine düşmeyi, fazla nazın sonucunda usanmayı ve yüce hükümran Allah’ın razı olacağı şeylerden uzaklaşmayı gerektirir. Saklaması gereken sırlarını ona açmasın. Yutli‘ (açmasın) cezimle okunur. Nehiydir, kendisinden önceki emre atıftır; veya merfu okunur, nehiy anla-mındadır, yine aynı kelimeye atıftır. Çünkü kadınların yaradılışında vefasız-lık, çabuk öfkelenme ve sırları ifşa etmek sûretiyle intikam alma arzusu vardır.
Sayfa 162 - PdfKitabı okudu
Net.
Kendini övmekten ikiyüzlülük doğar. Bu içinde olanın tersini ortaya koymaktır.
Sayfa 142 - PdfKitabı okudu
Reklam
"Ölümden korkmak, tamamlanmaktan korkmak ve eksik kalmaya çalışmak demektir.”
Sayfa 124 - PdfKitabı okudu
Seven sevdiğinin kusurunu görmez zâhirî bir ifadedir. Çünkü gerçek muhabbet sevileni istenmeyen şeylerden muhafaza etmeyi, dünyada ve ahirette onun şanına leke sürecek şeylerden korumayı gerektirir.
Sayfa 100 - PdfKitabı okudu
Kimin görüşü açılırsa sadece sebepleri yaratanı görür.
Sayfa 90 - PdfKitabı okudu
Dengi dengine...
“Eğer sevgiyi elde etmek istiyorsan O zaman benzerler ve denklerle yetinmelisin Rezillerin sevgisi zillet doğurur Büyüklerin sevgisi ise zordur.”
Sayfa 86 - PdfKitabı okudu
Reklam
Yumuşak kalplilik: Başkasına dokunan acıdan acı duymaktır.
Sayfa 72 - PdfKitabı okudu
En şiddetli acı da “bütün insanların âlemlerin Rabbi huzuruna varacakları günde” (el-Mutaffifîn, 83/6) kemâlâtın elden kaçırıldığının idrakiyle ortaya çıkan aklî acıdır.
Sayfa 58 - PdfKitabı okudu
Bil ki, faziletlerin tamamı hikmet ve şecaatten doğar. Hikmet faziletlerin babasıdır, şecaat ise annesidir. Bütün reziletler de cehalet ve korkaklıktan ne-şet eder. Buna göre birincisi babasıdır, ikincisi de annesidir. Hikmet ilimdir, şecaat sabırdır. Dolayısıyla nefis hayvanî hazları bilip ondan kaçındığında dünya ve ahirette hafifliği gerektiren iffet meydana gelir. Cehaleti ve kor-kaklığı var sen kıyasla.
Sayfa 48 - PdfKitabı okudu
Bil ki, her şahsın belli bir mizaç genişliği vardır. Bu mizaç, genişliğin iki tarafından birinin dışına çıkarsa bozulur ve sahibi helak olur. Bunun çaresi mizacı orta sınırda tutmak ve bunun dışına çıktığında buraya geri getirmektir ki, bu şekilde sahibi kendisinden fiiller sadır olurken, en faziletli halde olsun. Zira ahlâkın değişmesinin mümkün olması herkesin kendi mi-zacına nispetledir, başkasının mizacına nispetle değildir. Belki de değişme-sinin imkânsız olduğu görüşü, Zeyd’in ve Amr’ın halinin dikkate alınması sebebiyle değil, nefsü’l-emrde en faziletli halin dikkate alınması sebebiyledir.
Sayfa 38 - PdfKitabı okudu
Hz. Ali (r.a.) de şöyle der: “Kişinin kendini beğenmesi aklın haset sebeplerinden biridir.” Yine o der ki “Kendini beğenmeden daha vahşi bir yalnızlık yoktur.”
99 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.