Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Şiddetin Uzun Yüzyılı

John Keane

Şiddetin Uzun Yüzyılı Gönderileri

Şiddetin Uzun Yüzyılı kitaplarını, Şiddetin Uzun Yüzyılı sözleri ve alıntılarını, Şiddetin Uzun Yüzyılı yazarlarını, Şiddetin Uzun Yüzyılı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Şiddet araçlarını tekelleri altında tutanlar, yaşamı tehdit edici güçlerini kendi uyruklarına karşı da çevirebilirler. Rousseau şöyle der: "Kralların ya da onların sorumluluklarını devrettiklerinin tüm yaşamları iki amaca adanmıştır: Egemenliklerini sınırlarının ötesine yaymak ve kendi sınırları içindeki egemenliklerini de daha mutlak hale getirmek." Bu söz, devletlerin ve devlet kurmanın tüm çağdaş dönemi için geçerlidir.
Norbert Elias
nasıl ateşin kontrol altına alınması besinlerin pişirilme­sinde ilerlemeyi sağladı, ama aynı zamanda kulübelerle evlerin bar­barca yakılmasını da kolaylaştırdıysa, fiziksel şiddet araçlarını teke­line alan devletin icadı da aynı ölçüde muğlak bir yeniliktir.
Reklam
(1783'ten1868)... idamların kişiselleştirilmesinin, medeniliğe ilkeli bir bağlılıkla hiçbir ilgisi yoktu. İnfazların hapishanelerin içine taşınması, şiddetin kamunun gözünden saklanması, bu yenilikleri savunanlar açısından, bütün bu berbat idam cezasına yönelik kamusal tepkinin yatıştırılması içindi. İdama mahkum olanlar, seyircilerin sempatisinden de yoksun kaldıklarında, infazlar daha acımasız bir hale gelmişti.
Rousseu
Yasanın dehşetli kudretiyle zayıflara karşı silahlan­mış olduğunu görüyorum.
Karl Marx
"yaşanan tarihte en büyük rolü utanmazca oynayanlar istila, köleleştirme, soygun, cinayet, kısacası şiddettir".
Çoğu siyasetçinin (nadir bazı durumlar ya da kendi çıkarlarının gerektirdiği durumlar dışında), Kürdistan, Somali, Ruanda ya da Bosna-Hersek gibi kat­liam bölgeleri konusunda, sözde "çok uzaktaki" bu ülkelerde yaşanan vahşete karşı asker'i müdahale ve şiddete karşı şiddet kullanımı için halk desteği sağlamaya girişmek bir yana, kamu önünde konuşmaktan bile mahçupça kaçınmaları, hatta bunu doğrudan reddet­meleri, örtük bir biçimde kabul edilen bir kuraldır.
Reklam
Şiddet sorununu gözardı etmek veya "marjinalize" etmek budalaca bir tutum olacaktır.
Kuşkusuz gelecek yüzyılın tarihçileri, bu yüzyılın şiddet kasırgalarına karşın ayakta kal­mak için mücadele veren cesur kişilerin öykülerini kaydedeceklerdir: Gettolarda tünel kazanların, kendilerini imha etmeye kalkışanların planlarını boşa çıkarmaya azmedenlerin; kaybedilen yakınlarının ad­larını üstüne yazdıkları beyaz başörtülerini başlarına örtüp, terörist bir devletin gölgesinde sessizce yas tutan kadınların; evlerinin, tarla­larının yakılıp yıkılmasına ağlarken, istilacıların mahsullerini talan etmemesi için dua eden "etnik temizlik" kurbanı kadın ve erkeklerin öykülerini ...
Katledilmiş on binler, üst üste yığılmış cesetler; atların nalları altında can çekişenler ölümün imgesini ve ızdırabını çağrıştırıyor. İşte sizin barışçıl kurumlarınızın meyveleri! Yüreğimin derinliklerinden merhamet ve hiddet yükseliyor. Evet, kalpsiz filozof! Gel ve bize, bir muharebe meydanı üstüne yazdığın kitabını oku bari şimdi. Jean-Jacques Rousseau,
61 öğeden 41 ile 50 arasındakiler gösteriliyor.